• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Är i startgroparna för ivf, är nästan 42 år. Försökt naturligt i ca ett och ett halvt år. Inga barn innan. Sambon och jag träffades när vi var 40. Har haft högt prolaktin, pga stress förmodligen, men nu tror jag det är ok., så det plus åldern har såklart spelat roll om det blivit nåt eller ej..Gjort utredning på det mesta utom mina äggledare ( lite konstigt)..Sambons spermier är ok. Får se om ivf funkar annars blir det ev äd...
    Nån över 40 som ska börja ivf? Eller äd inom kort?
    Eller är under behandling?

• Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?
  • UndrandeSökare
    Jessy01 skrev 2017-12-08 19:40:48 följande:

Hjääälp!!! Och hej

Kan man ta flagyl några dgr innan insättning? (Fet) kommer det att störa implantationen?

Valet o kvalet men behöver det för bakteriell vaginos....har även dalacin mot bv?? Ngn som vet?

Kram!

Vänd dig till Aten-tråden och ställ frågan där föreslår jag.
    Någon av de som går hos Serum kan nog svara dig, de vet hur det funkar med antibiotika och FET. Serum använder ofta antibiotika.
    Tråden heter Vi som snart är gravida efter utredning i Aten.
  • smurfen 11
    Stina14 skrev 2017-12-08 09:59:35 följande:

Hej alla!

Mitt sista Danmarksförsök misslyckadesoch jag måste gå vidare. Har kontaktat AvaRiga samt Ava i Ryssland. Jag förstod att inga av dessa har öppna donatorer.

Hur tänker ni i den frågan?

För mig blir det dessutom en dubbeldonation och jag har riktig ångest över att barnet skall känna sig rotlös och bli traumatiserad av att aldrig få veta sina genetiska rötter. Jag är inte rädd för att vår relation komner bli annorlunda mot mitt barn jag har idag men som sagt, rädd för att barnet aldrig ska bli hel och lycklig helt fullt ut och vilja veta mer.

Skulle vara enormt tacksam att veta hur ni resonerar!

Tack och kram

Tråkigt att höra !

Vi valde inte Finland utan Polen där vi får se bild plus veta rätt mycket om donatorn, öppen kändes inte jätteviktigt då, iom att vi fått en hel del info ändå, vi kan ju berätta en del sen.

Tror inte man kan göra dubbel i Polen dock.

Välj  ett land där du får veta så mycke ´t som möjligt, om du inte väljer Finland tex. Sen har ju du barnet under hela uppväxten, jag tänkte också så i början av vår resa mot äd i somras att barnet inte kommer känna vart det kommer ifrån. Så det har tagit ca 6 månader för mig att fatta att ska det bli barn öht så måste det bli med äd.
  • Maran73
    Jessy01 skrev 2017-12-08 19:47:50 följande:

Åh Stina jag har precis samma tankar men vet du vad...jag började tänka dessa tankar för

ungefär 15 år sedan....om barnet kommer känna sig rotlöst etc Isag åbgrar jag sååå mycket

att jag inte gjorde det då! Man får som sagt reda på en del samt att rebt biologiskt är fsktiskt barnet en del sv dig kolla epigenetik. Tror ditt barn kommer vara så högy älskat att d är ok. Det är ku ibgen som övergivit och visst kommer kanske ditt barn att undrs men har du carit ärlig fråb början underlättar det ju frågor etc. Lycka till m vad du än bestämmer dig flr kram

Hur går det Jessy, börjar det närma sig?? Fick du svar på din undran om medicin? Har själv ingen koll alls vad som gäller i denna situation..
  • Jessy01

Hej Maran!

Idag har jag fått en liten blasto insatt...såg fint ut men man vet ju aldrig. Den klarade

iallafall upptiningen puuuhhhh. Så nu ruvare igen!! Ska försöka ha en bra jul och inte tjuvtesta :)

Hur levde du efter insättning? Hur mkt progesteron tog du?

Nu är det snart din tur!!!

Förresten någon som hört nåt från Furry?

Kramar

• Jessy01

En fråga bara Smirfen, Msran, undrande... m.fl. hur mkt kostsr äggdonation m min killes

spermier i ex Riga? Hir mkt får man veta om kvinnan som donerar?

• UndrandeSökare
    Jessy01 skrev 2017-12-17 15:15:01 följande:

En fråga bara Smirfen, Msran, undrande... m.fl. hur mkt kostsr äggdonation m min killes spermier i ex Riga? Hir mkt får man veta om kvinnan som donerar?

6450 euro.

Du får fylla i ett dokument hur du vill hon ska se ut.

Sen kommer de matcha dig med donatorer i deras register och skicka dig 2-3 st kvinnliga donatorer att välja på.

Man får inte se foton, men du får veta längd, vikt, ögonfärg, hårfärg,blodgrupp, rhesusfaktor, utbildningsområde, intressen etc.
  • UndrandeSökare

Uppgifterna gäller kliniken AvaRiga i Lettland.

Om du vill få kontakt med AvaRiga så gå in på deras hemsida en vardag under kontorstid så kan du börja chatta med någon av deras koordinatorer. Det var så jag kom i kontakt med dem. Jag har kontakt med Veronika, hon är jättebra. Svarar snabbt på alla frågor man har.

Det är lätt att ta sig till Riga, flyget tar bara 1 timme från Arlanda och man kan också åka med båt. Kliniken ligger på promenadavstånd från båtterminalen i Riga.

Hör av dig om du undrar något mer om AvaRiga.

• UndrandeSökare

Jessy- Jag tog 6st Utrogestan 100mg (progesteron, liknande Lutinus) per dag vid donation. Totalt 600mg på en dag. Började flera dagar innan insättning och fortsatte sen hela tiden fram till missfallet.

• Maran73
    Jessy01 skrev 2017-12-17 15:11:03 följande:

Hej Maran!

Idag har jag fått en liten blasto insatt...såg fint ut men man vet ju aldrig. Den klarade

iallafall upptiningen puuuhhhh. Så nu ruvare igen!! Ska försöka ha en bra jul och inte tjuvtesta :)

Hur levde du efter insättning? Hur mkt progesteron tog du?

Nu är det snart din tur!!!

Förresten någon som hört nåt från Furry?

Kramar

Ååååh vad spännande!!! Och det är ju ett gott tecken tänker jag, att den iaf klarade upptining! Bara att hålla tummar och tår nu då, när är testdag?? Tääänk om det blir plus!!!

Jag tog samma dos progesteron som Undrande, vi går/gick ju på samma klinik. Fick ett gäng förhållningsorder, följde en del men inte andra.. Försökte ta det lugnt, vilket gick bra då det var påskledigt just då och vi åkte till sommarstugan mitt i Smålands skogar.. Tränade inte, lite små promenader bara, men utöver det ungefär som vanligt! Smakade några små klunkar öl men i princip ingen alkohol. Ett par-tre muggar kaffe per dag. Hade det varit jobb-period hade jag nog jobbat precis som vanligt, en del vill hålla sig undan folksamlingar/t-bana etc men näää... Men, det där är så olika o förstås helt upp till var och en.

Ja herreguuud, vad nära det är nu! 10 dagar till BF.. De kommer sätta igång mig runt 27 dec pga diabetesen, om inget hänt innan dess. Tid ska bokas på fredag är det meningen. Läskigt, spännande, fantastiskt och en massa annat! Ska iaf bli skönt att få tillbaka sin vanliga kropp igen, även om man blir som överkörd av tåget så kan man ju iaf ligga på rygg och sådana saker igen, tarmarna får bättre plats osv.

Tyvärr inte hört ngt från Furry, antingen har de gett upp eller så vill de ta det lite mer lugnt och privat med bebisfabriken, blir ju lätt lite.. fixerat när man hänger mkt på FL och liknande grupper (iaf har det varit så för mig). Hoppas iaf att de mår bra!!!
  • Jessy01

Tacl för svar snälla ni!

Jag ska kolla med Riga...ptoblemet just nu är pengar. Hade jag vetat detta innan hade jag lagt

pengarna där istället :( Finns det ngn klinik däe man får kort?

Åååh Maran snaaaart så spännande!!

Min dotter är född några dagar innan nyår :)

Undrande...beklagar missfallet....ska du prova igen?

Jag är lite ledsen...har alltid fått assisted hatching men

nu glömde jag av att säga det till läkaren. Tror ni det gör stor

skillnad? Ngn som vet? Mitt ägg var 5 dgr gammalt.

Första ruvardagen och inte ett endaste symtom.

När började ni känna?

Massa kramar

Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?