• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Är i startgroparna för ivf, är nästan 42 år. Försökt naturligt i ca ett och ett halvt år. Inga barn innan. Sambon och jag träffades när vi var 40. Har haft högt prolaktin, pga stress förmodligen, men nu tror jag det är ok., så det plus åldern har såklart spelat roll om det blivit nåt eller ej..Gjort utredning på det mesta utom mina äggledare ( lite konstigt)..Sambons spermier är ok. Får se om ivf funkar annars blir det ev äd...
    Nån över 40 som ska börja ivf? Eller äd inom kort?
    Eller är under behandling?

• Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?
  • Stina14

Hej!!

Fasiken va trist, blä det är så jäkla jobbigt att gå igenom den där väntan, besvikelsen och sorgen. Känner med dig.

Jag har slickat mina sår nu några veckor och samtidigt pratat med kliniker. Har till 99% bestämt mig för att köra på Ava Riga. Egentligen kändes St Petersburg snäppet bättre men väljer Riga pga tidsaspekten (1 dag i Riga versus upp till 6 dagar i St P) då jag har svårt att vara borta så länge från min dotter. Om det dessutom krävs fler försök ryker ju typ alla semesterdagar och det har jag ingen lust med..

Jag bor i Göteborg och gör som sagt denna resan ensam efter 3 misslyckade ivf försök på Stork.

Kram

Hej allihopa! Det funkade inte denna gången heller 6 dagar efter insättning idag och helt blankt test. Nu får det bli embryoadoption om något men det finns inga pengar kvar så nu är nog denna resan slut. Lycka till alla ni och grattis igen Maran!!!

Stina- går du vidare med embryadoption? Får jag fråga var du bor och var du tänker göra det isåfall?

Kramar

• Stina14

Grattis Maran!! Så underbart att läsa att allt gått så bra. En liten Elsa, tänka sig!

Stor kram

• Stina14

Hur gammal är din dotter?!! Min är 8 år..

Jessy01 skrev 2017-12-08 19:47:50 följande:

Åh Stina jag har precis samma tankar men vet du vad...jag började tänka dessa tankar för

ungefär 15 år sedan....om barnet kommer känna sig rotlöst etc Isag åbgrar jag sååå mycket

att jag inte gjorde det då! Man får som sagt reda på en del samt att rebt biologiskt är fsktiskt barnet en del sv dig kolla epigenetik. Tror ditt barn kommer vara så högy älskat att d är ok. Det är ku ibgen som övergivit och visst kommer kanske ditt barn att undrs men har du carit ärlig fråb början underlättar det ju frågor etc. Lycka till m vad du än bestämmer dig flr kram

• Maran73
    smurfen 11 skrev 2018-01-01 11:51:49 följande:

Gott nytt år själva :) ! Gott å komma hem va ?? Fast jag tycker det skulle kännas läskigt att helt plötsligt sköta allt själv, men klart man inte kan bosätta sig på sjukhuset! Jag menar, hur ska man veta hur man ska göra med en liten kotte som bara ligger där:)

Bra att du säger att du skulle göra om det, jag är liiite förlossningsrädd...men förmodligen gör väl kroppen det den ska!

Vad roligt att din man känner så! 

Japp, slutet av januari blir det, beräknat på min mens. Nu när det närmar sig känner jag lite tveksamhet....vet inte vad det beror på...säkert lite att det bara blir detta försöket och blir rädd det ska skita sig...hur ska jag kunna bli gravid liksom?? Känns som jag är full av gravidhormoner redan nu:)

Hej!

Ojojoj, då är det nära nu! Såååå spännande. Alltså, lite kalla fötter är väl normalt inför stora händelser, det ÄR ju faktiskt att ?åka och bli gravid? som du ska göra! Även om det förstås inte är säkert att det blir plus så sätter de faktiskt in ett levande embryo i din kropp. Tror det kommer gå galant jag! Det är trots allt för det mesta svårt att bli gravid när man börjar försöka sent, för vissa omöjligt, så d e långt ifrån säkert att det är ngt fel med din kropp utöver det. Positiv thinking här nu Smurfen! (gud så klämkäckt, haha)

Jo, visst är det lite läskigt med första barnet, speciellt om t ex amningen strular, men man har SÅ stort stöd att tillgå från alla möjliga håll i vården. Amningscentrum, BVC, BB avdelningen man låg på, osv osv. Bara att lyfta luren. Och för det mesta rullar det på helt naturligt inne i bebisbubblan! Instinkt antar jag. Nu är det ju lättare med nr 2, litar mer på min egen känsla av vad Elsa behöver och inte.

Såhär: nej, förlossningar ÄR inte roliga, och det GÖR jävligt ont, men inte så ont att man ALDRIG I LIVET gör om det igen. Plus att det finns t ex epidural om man inte pallar, helt suveränt tyckte jag. Iaf, det jobbiga bleknar fort bort när man väl har sin lilla bebis på bröstet! <3
  • Maran73
    Jessy01 skrev 2018-01-01 23:18:30 följande:

Ååååååh Maran grattis grattis grattis

Loggade in bara för att se om du fått!!

En liten Elsa så sött <3

Massa kramar!!!

Tack snälla! Kram tillbaka!
  • Maran73
    Stina14 skrev 2018-01-04 22:06:17 följande:

Grattis Maran!! Så underbart att läsa att allt gått så bra. En liten Elsa, tänka sig!

Stor kram

Och tack till dig också! Ja helt fantastiskt är det, håller tummen hååårt att du kommer hit också snart!
  • Stina14
    Maran73 skrev 2018-01-05 12:02:59 följande:

Och tack till dig också! Ja helt fantastiskt är det, håller tummen hååårt att du kommer hit också snart!

Tack snälla att du håller tummarna, detbehövs! Är nojig hör att jag väljer fel klinik. Valt Ava Riga framför St Petersburg pga tidsaspekten men rädd att jag gör fel, usch så mycket nerver redan nu.

En fråga, gjorde ni pgs? Läkaren jag talade med på Ava Riga sa att det inte är nödvändigt, inte heller koordinatorn på St Petersburg men jag är osäker efter mina misslyckade ivf.

Kram
  • Sjuttiosjuan
    Stina14 skrev 2018-01-06 10:41:55 följande:

Tack snälla att du håller tummarna, detbehövs! Är nojig hör att jag väljer fel klinik. Valt Ava Riga framför St Petersburg pga tidsaspekten men rädd att jag gör fel, usch så mycket nerver redan nu.

En fråga, gjorde ni pgs? Läkaren jag talade med på Ava Riga sa att det inte är nödvändigt, inte heller koordinatorn på St Petersburg men jag är osäker efter mina misslyckade ivf.

Kram

Hej!

Vi valde Ava Peter av olika anledningar och lyckades på första försöket efter 6 misslyckade Ivf behandlingar. Dom tyckte inte heller vi behövde göra pgs så vi hoppade över det eftersom det dessutom var ganska dyrt. Gick ju bra ändå än så länge iallafall (v 18 nu)

Men det finns ju massa tjejer härinne som lyckats och är supernöjda på Ava Riga också så om det passar dig bättre tror jag det är ett minst lika bra alternativ!

Lycka till:)
  • UndrandeSökare

Vi gjorde PGS hos AvaRiga pgr av att jag haft missfall tidigare och inte ville riskera att de satte in fler dåliga embryon.

• Stina14
    Sjuttiosjuan skrev 2018-01-06 10:51:51 följande:

Hej!

Vi valde Ava Peter av olika anledningar och lyckades på första försöket efter 6 misslyckade Ivf behandlingar. Dom tyckte inte heller vi behövde göra pgs så vi hoppade över det eftersom det dessutom var ganska dyrt. Gick ju bra ändå än så länge iallafall (v 18 nu)

Men det finns ju massa tjejer härinne som lyckats och är supernöjda på Ava Riga också så om det passar dig bättre tror jag det är ett minst lika bra alternativ!

Lycka till:)

Grattis!! Vilken lycka!

Jag valde bort St P pga att man måste vara där så många dagar och det blir lite svårt för mig med mitt barn. Om det dessutom blir fler resor känns 1 dag i Riga mer fördelaktigt.

Det känns bra med Ava Riga också men är nog mest rädd att det inte ska lyckas...

Tack för svar!
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?