• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Är i startgroparna för ivf, är nästan 42 år. Försökt naturligt i ca ett och ett halvt år. Inga barn innan. Sambon och jag träffades när vi var 40. Har haft högt prolaktin, pga stress förmodligen, men nu tror jag det är ok., så det plus åldern har såklart spelat roll om det blivit nåt eller ej..Gjort utredning på det mesta utom mina äggledare ( lite konstigt)..Sambons spermier är ok. Får se om ivf funkar annars blir det ev äd...
    Nån över 40 som ska börja ivf? Eller äd inom kort?
    Eller är under behandling?

• Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?
  • UndrandeSökare

Jessy- Ja, AvaPeter i Ryssland, hos dem får du se foton på donatorerna. Invimed verkar också ha det där smurfen går. Det finns säkert andra kliniker som också har foton. Men oftast är det inte foton på dem som vuxna utan endast när donatorerna var barn själva.

Ja, vi har 5 blastos kvar i frysen som är normala kromosommässigt enligt PGS (tillval). Så vi kommer försöka fler gånger.

• smurfen 11
    Jessy01 skrev 2017-12-18 14:20:09 följande:

Tacl för svar snälla ni!

Jag ska kolla med Riga...ptoblemet just nu är pengar. Hade jag vetat detta innan hade jag lagt

pengarna där istället :( Finns det ngn klinik däe man får kort?

Åååh Maran snaaaart så spännande!!

Min dotter är född några dagar innan nyår :)

Undrande...beklagar missfallet....ska du prova igen?

Jag är lite ledsen...har alltid fått assisted hatching men

nu glömde jag av att säga det till läkaren. Tror ni det gör stor

skillnad? Ngn som vet? Mitt ägg var 5 dgr gammalt.

Första ruvardagen och inte ett endaste symtom.

När började ni känna?

Massa kramar

Så spännande med blaston, hoppas det blir plus:)

Vi ska ju göra äd i polen, det kostar 45000 med frysta ägg plus nån tusenlapp för diverse prover. Du får välja själv utifrån bilder på donatorer med info som ögonfärg blodgrupp mm.

Ingen koll på ass . H tyvärr. ..Tror ingen större skillnad iaf.
  • smurfen 11
    Maran73 skrev 2017-12-17 18:15:41 följande:

Ååååh vad spännande!!! Och det är ju ett gott tecken tänker jag, att den iaf klarade upptining! Bara att hålla tummar och tår nu då, när är testdag?? Tääänk om det blir plus!!!

Jag tog samma dos progesteron som Undrande, vi går/gick ju på samma klinik. Fick ett gäng förhållningsorder, följde en del men inte andra.. Försökte ta det lugnt, vilket gick bra då det var påskledigt just då och vi åkte till sommarstugan mitt i Smålands skogar.. Tränade inte, lite små promenader bara, men utöver det ungefär som vanligt! Smakade några små klunkar öl men i princip ingen alkohol. Ett par-tre muggar kaffe per dag. Hade det varit jobb-period hade jag nog jobbat precis som vanligt, en del vill hålla sig undan folksamlingar/t-bana etc men näää... Men, det där är så olika o förstås helt upp till var och en.

Ja herreguuud, vad nära det är nu! 10 dagar till BF.. De kommer sätta igång mig runt 27 dec pga diabetesen, om inget hänt innan dess. Tid ska bokas på fredag är det meningen. Läskigt, spännande, fantastiskt och en massa annat! Ska iaf bli skönt att få tillbaka sin vanliga kropp igen, även om man blir som överkörd av tåget så kan man ju iaf ligga på rygg och sådana saker igen, tarmarna får bättre plats osv.

Tyvärr inte hört ngt från Furry, antingen har de gett upp eller så vill de ta det lite mer lugnt och privat med bebisfabriken, blir ju lätt lite.. fixerat när man hänger mkt på FL och liknande grupper (iaf har det varit så för mig). Hoppas iaf att de mår bra!!!

All lycka nu på förlossningen! Shit va tiden gått. ..Ska till Stockholm tom kungsholmen i jul...Kanske får se dig hukandes till bilen:)
  • Maran73
    Jessy01 skrev 2017-12-18 14:20:09 följande:

Tacl för svar snälla ni!

Jag ska kolla med Riga...ptoblemet just nu är pengar. Hade jag vetat detta innan hade jag lagt

pengarna där istället :( Finns det ngn klinik däe man får kort?

Åååh Maran snaaaart så spännande!!

Min dotter är född några dagar innan nyår :)

Undrande...beklagar missfallet....ska du prova igen?

Jag är lite ledsen...har alltid fått assisted hatching men

nu glömde jag av att säga det till läkaren. Tror ni det gör stor

skillnad? Ngn som vet? Mitt ägg var 5 dgr gammalt.

Första ruvardagen och inte ett endaste symtom.

När började ni känna?

Massa kramar

Halloj! Vet heller inget om hatching... men tippar på några enstaka procents skillnad ungefär som embryo glue kanske, men d e bara en gissning.

Kände aaaabsolut noll symtom under ruvning! Så det betyder ingenting, vet många som plussat som inte kände något alls, och om man känner ngt så kan det lika gärna vara biverkningar av progesteronet.. Men, ungefär dag 2 (minns inte riktigt) kände jag som ett snabbt litet stick i livmodertrakten, antar att det KAN ha varit embryot som fäste. Eller så var det ngt helt annat..
  • Maran73
    smurfen 11 skrev 2017-12-18 14:39:18 följande:

All lycka nu på förlossningen! Shit va tiden gått. ..Ska till Stockholm tom kungsholmen i jul...Kanske får se dig hukandes till bilen:)

Tack!! Ja, sista trimestern har rullat på lite snabbare, men nu går dagarna låååångsamt igen.. Väntans tider! Fniss, du får ropa om du ser ngn plågad kvinna på väg in i en svart bil! Maaaaaran??? Är det du??
  • smurfen 11
    Maran73 skrev 2017-12-19 01:02:33 följande:
    Tack!! Ja, sista trimestern har rullat på lite snabbare, men nu går dagarna låååångsamt igen.. Väntans tider! Fniss, du får ropa om du ser ngn plågad kvinna på väg in i en svart bil! Maaaaaran??? Är det du??
    Haha det ska jag! Tänk om man varit lika snabb och besluten som dig, då hade jag också snart variyt på väg till förlossning, ligger nästan ett helt år efter dig. Hoppas du stannar kvar i nån tråd sen så vi får höra hur allt går!
    God Jul:)
  • Maran73
    smurfen 11 skrev 2017-12-20 10:55:46 följande:

Haha det ska jag! Tänk om man varit lika snabb och besluten som dig, då hade jag också snart variyt på väg till förlossning, ligger nästan ett helt år efter dig. Hoppas du stannar kvar i nån tråd sen så vi får höra hur allt går!

God Jul:)

Jo, men jag är en aning äldre än dig också, hade ju 45 som gräns för att få barn (blev 44 i augusti) så då gällde det att inte dra ut på beslut för länge. Sen HAR du/ni haft lite otur med den sega kliniken, tveksam sambo och försäljning av firma etc. Plus att saker ibland måste mogna fram.. tiden drar lätt iväg!

Kommer absolut rapportera! Och om vi inte hörs innan dess: God Jul & Gott Nytt År!
  • Jessy01

Hej allihopa! Det funkade inte denna gången heller 6 dagar efter insättning idag

och helt blankt test.

Nu får det bli embryoadoption om något men det finns inga pengar kvar

så nu är nog denna resan slut. Lycka till alla ni och grattis igen Maran!!!

Stina- går du vidare med embryadoption? Får jag fråga var du bor och var du tänker göra det isåfall?

Kramar

• UndrandeSökare
    Jessy01 skrev 2017-12-23 09:08:03 följande:

Hej allihopa! Det funkade inte denna gången heller 6 dagar efter insättning idag

och helt blankt test.

Stina- går du vidare med embryadoption? Får jag fråga var du bor och var du tänker göra det isåfall?

Kramar

Jessy- Beklagar verkligen. Jättetråkigt att få ett sånt besked dan innan julafton.

Men om ni kan spara ihop lite pengar till embryoadoption så kan jag tipsa dig om en klinik i Prag som heter Gennet. Det kostar 15.000-18.000 för 2 frysta blastos där. Jag vet en tjej som kallade sig Solkattan i Atentråden hon åkte dit och gjorde embryoadoption och lyckades på andra försöket.

Kolla upp den kliniken om du vill.

Annars finns det också kliniker som har babygaranti dvs ni får tillbaka pengarna om ni inte får något barn.

AvaPeter i Ryssland och Reprofit i Tjeckien har babygaranti.Finns säkert andra kliniker som har garantier också.
  • Maran73
    Jessy01 skrev 2017-12-23 09:08:03 följande:

och helt blankt test.

Kramar

<3 Förstår att du blir nedslagen! Men är inte dag 6 en liten aning tidigt att testa med urin? Hade själv ganska lågt hcg i blod på dag 9 med ett 6-dagars, så tänker att jag nog hade haft svårt att se ngt på vanlig sticka dag 6.. Fast d e klart, en liten skugga vill man kanske se. Iaf, sååå trist om det nu inte gick vägen! Stor jättekram till dig även om det inte hjälper ett skit. Hoppas hoppas ni kan skramla ihop pengar på ngt sätt! Om orken finns, det tär ju mkt på en detta kämpande.. Lycka till själva med att hitta bästa vägen framåt! <3
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?