• mariama

BF september 2017

Hej! Är lite tidigt ute men tråden fylls nog på efter hand :) Här tänkte jag att alla med BF i september 2017 kan samlas och följas åt.

Jag har själv BF alldeles i slutet av augusti men räknar med att säkert bli flyttad vid RUL och dessutom kommer säkert bebisen efter BF också, så därför räknar jag med en septemberbebis helt klart. Har ett barn på snart två år som nu förhoppningsvis ska bli storebror :)

Hoppas vi blir fler här och så kanske vi kan ordna en hemlig Facebookgrupp också sedan! :) Så kom och sällskapa mig här nu!

• Svar på tråden BF september 2017
  • Kåtisroinen
    Sandra011 skrev 2017-02-04 09:34:18 följande:

Hej tjejer och grattis till er alla ! :) Hoppar också in här då jag plussade starkt den 21/1 och enligt peglife's appen är jag beräknad till den 26 sep och ska då vara i vecka 7(6+4) och har min första undersökning nästa vecka på torsdag då jag begärde ett tidigare vul för jag har haft lite små krämpor osv så förhoppningsvis får man se ett litet tickande hjärta då! Hur gamla är ni och var är allihopa ifrån? Själv är jag 23, blir 24 och bor i Skåne :)

Hej :)

Jag är beräknad till 18/9 enligt preglife (23/9 enligt NC). Jag ska på mitt första VUL på onsdag, ska bli så spännande! Lite oroligt/nervös över att något ska vara fel, men hoppas av hela mitt hjärta <3

Är idag i v 8, 7+5 enligt BM och preglife, 7+2 enligt NC. Litar mer på NC då den känner till befruktningsdatumet. Kommer vara på 8+1 på onsdag o räknar med att jag kommer bli tillbakaflyttad ett par dagar då :)

Jag är 27, som min karl, fyller 28 i juni, gubben fyller i mars :) vi bor på landet utanför Karlskrona men just nu håller jag på med de sista kurserna i skolan så jag veckopendlar till Malmö :)
  • Sandra011
    Kåtisroinen skrev 2017-02-05 08:09:20 följande:

Hej :)

Jag är beräknad till 18/9 enligt preglife (23/9 enligt NC). Jag ska på mitt första VUL på onsdag, ska bli så spännande! Lite oroligt/nervös över att något ska vara fel, men hoppas av hela mitt hjärta <3

Är idag i v 8, 7+5 enligt BM och preglife, 7+2 enligt NC. Litar mer på NC då den känner till befruktningsdatumet. Kommer vara på 8+1 på onsdag o räknar med att jag kommer bli tillbakaflyttad ett par dagar då :)

Jag är 27, som min karl, fyller 28 i juni, gubben fyller i mars :) vi bor på landet utanför Karlskrona men just nu håller jag på med de sista kurserna i skolan så jag veckopendlar till Malmö :)

Men då ligger vi rätt nära i dagarna, så kul! :) Ja nu i efterhand önskade man att man hade haft nc så får man lite mer exakt än de andra apparna som beräknar enligt bm men det var ingen planerad graviditet direkt men ändå såå välkommet! Var er graviditet planerad? :)

Ja jag är också supernervös att något skulle vara fel, man vill ju så gärna att allt ska se bra ut. Och jag har haft lite konstiga krämpor, rosablandade flytningar o sånt och varit väldigt stressad så jag försöker dra ner på tempot. Har adhd så högt tempo är en del av min vardag haha.. Håller tummar och tår att lilla bebis mår bra! Och lycka till på onsdag till dig :)

Min sambo är 27, blir 28 i september. Vad kul att hitta en till Skåne bo så kan man följas åt. Är inte härifrån egentligen så känner inte extremt många här i Skåne. Vi bor också ute på landet i ett hus. Vad roligt! Vad är det du studerar för någonting? :)
  • baby nu

Skulle varit på inskrivning idag (vecka 10) men barnmorskan sjuk så flyttad två hela veckor till ny tid..så larvigt besviken är jag???? Kommer ju då vänta lika länge ändå på bebisen men är ju en viktig milstolpe????

• Kåtisroinen
    Sandra011 skrev 2017-02-06 15:30:36 följande:

Men då ligger vi rätt nära i dagarna, så kul! :) Ja nu i efterhand önskade man att man hade haft nc så får man lite mer exakt än de andra apparna som beräknar enligt bm men det var ingen planerad graviditet direkt men ändå såå välkommet! Var er graviditet planerad? :)

Ja jag är också supernervös att något skulle vara fel, man vill ju så gärna att allt ska se bra ut. Och jag har haft lite konstiga krämpor, rosablandade flytningar o sånt och varit väldigt stressad så jag försöker dra ner på tempot. Har adhd så högt tempo är en del av min vardag haha.. Håller tummar och tår att lilla bebis mår bra! Och lycka till på onsdag till dig :)

Min sambo är 27, blir 28 i september. Vad kul att hitta en till Skåne bo så kan man följas åt. Är inte härifrån egentligen så känner inte extremt många här i Skåne. Vi bor också ute på landet i ett hus. Vad roligt! Vad är det du studerar för någonting? :)

Ja vår var sjukt planerad haha :P har velat ha barn i 6 år, men varit tvungen att vänta eftersom jag vill ha en utbildning först. Så vi satte startskottet till oktober, sen tog det tre månader innan det blev ett plus.

Det låter helt normalt med dina krämpor, det värker o drar lite hela tiden :P så jag hade inte varit så orolig, men det skadar ju aldrig att försöka dra ner på tempot :) det gick faktiskt jättebra idag! Vi fick se en liten minibebis på 1.83 cm med ett friskt klappande hjärta! Så mäktigt att se! Och så kul att se hur mannen också blev helt överväldigad :)

Kul! Så mysigt att bo på landet! Jag läser till Trädgårdsarkitekt på SLU. Superkul utbildning verkligen! :) vad gör du? Läser/jobbar?
  • Godisdeluxe

Hej allihopa! Vad roligt att så många plussat :)

Jag hoppar in här, plussade under mellandagarna och är just nu i vecka 11 (10+4) och fick se den lilla krabaten häromdagen (tidigt UL). BF är enl BM 2/9 :)))

• MammaJenni

Hej allihopa! Jag har ett litet bekymmer. Jag är bjuden på födelsedagsfest hos en kompis imorgon och har inte än berättat för nån att jag är gravid. Ska jag hitta på en ursäkt att jag inte kan dricka eller ska jag berätta för alla att jag är gravid? Eller ska jag köpa alkoholfritt å "spela" onykter?
    Snälla lite tips!!

• BeccaBus
    Godisdeluxe skrev 2017-02-09 09:33:55 följande:

Hej allihopa! Vad roligt att så många plussat :)

Jag hoppar in här, plussade under mellandagarna och är just nu i vecka 11 (10+4) och fick se den lilla krabaten häromdagen (tidigt UL). BF är enl BM 2/9 :)))

Fick du göra ul alltså? Inte vul? Undrar för att jag själv bokat i v 11+1 Grattis till den killa krabaten!!
  • bamboobaby
    BeccaBus skrev 2017-02-09 17:36:49 följande:
    Fick du göra ul alltså? Inte vul? Undrar för att jag själv bokat i v 11+1 Grattis till den killa krabaten!!
    Från v8 gör de UL utanpå :)
  • BeccaBus
    bamboobaby skrev 2017-02-09 19:42:43 följande:
    Från v8 gör de UL utanpå :)
    Aha tack! Vad skönt!
  • emiiliahoolm

Hallå!

Jag har gått in i vecka 10 (9+1) och har bf 13 september enligt appen PregLife. Det är första barnet för mig, andra för sambon så jag har rätt mycket frågetecken kring allt och jag vill bara ha hit knodden NU! Jag går gärna med i fb gruppen, alla tips och tricks är varmt välkomna ????

Svar på tråden BF september 2017