• mariama

BF september 2017

Hej! Är lite tidigt ute men tråden fylls nog på efter hand :) Här tänkte jag att alla med BF i september 2017 kan samlas och följas åt.

Jag har själv BF alldeles i slutet av augusti men räknar med att säkert bli flyttad vid RUL och dessutom kommer säkert bebisen efter BF också, så därför räknar jag med en septemberbebis helt klart. Har ett barn på snart två år som nu förhoppningsvis ska bli storebror :)

Hoppas vi blir fler här och så kanske vi kan ordna en hemlig Facebookgrupp också sedan! :) Så kom och sällskapa mig här nu!

• Svar på tråden BF september 2017
  • vetlanda
    bamboobaby skrev 2017-02-21 18:17:25 följande:

Ska inte säga oroa dig inte för jag tycker själv det är en helt omöjlig uppgift när man väntar och har barn :)

Jag mådde inte heller speciellt illa med min första. Minns kanske en "hulkning" men inget mer. Hade en riktig toppen graviditet första gången. Andra gången och nu den här gången har jag mått så otroligt illa.

seef skrev 2017-02-21 21:42:25 följande:

Har likadant!

Och även min första, kan få illamående attacker ibland men verkligen inte så man lider utav det.

Tack så mycket! Skönt att höra att de finns fler och att man inte behöver va orolig. ????
  • FoxyMama88

Hej

Jag är i vecka 13 och har BF den 27 september, är jätte glad för det.
    Har även kommit ut med graviditeten nu och det gjorde jag genom att göra en kort liten dokumentär som jag delade på youtube.
    Om ni inte har något för er så kan se den 

• Mjölk

Hej på er!

Jag är i vecka 13+4 idag o har bf 21 september.

Gjorde kub-test förra veckan med risk för Downs på 1:106 så de skickade även iväg ett blodprov för NIPT. Ska få svar i slutet av denna vecka. Är inte speciellt orolig eftersom allt såg jättebra ut på ul. Den förhöjda risken är mest pga att jag är 42.

Nedan två ul-bilder. Nån som vill gissa kön? ????

• Mammamiao
    FoxyMama88 skrev 2017-03-20 11:31:20 följande:

Hej

Jag är i vecka 13 och har BF den 27 september, är jätte glad för det.

Har även kommit ut med graviditeten nu och det gjorde jag genom att göra en kort liten dokumentär som jag delade på youtube.

Om ni inte har något för er så kan se den 

Vi är exakt lika långt gångna. Jag har BF 26/9 enligt ultraljud. :)
  • Östlund

Jag var på första ul (KUB) i vecka 12+6, de sa att fostret var något yngre,men hon sa inte exakt. Men ändrade bf från 25e till 30e september!

Har en frisk liten bäbis <3
  • Ungvegomamma

Hej! Jag ska få den 28e september, fick veta när jag var i v8. Jag kommer att vara 18 år när bebisen kommer :) pappan kommer att vara 22 år.

Finns det någon som var/är ung med barn så får du/ni mer än gärna höra av er och prata med mig :)

• phantom
    vetlanda skrev 2017-02-21 15:16:58 följande:

Är jag ensam om att inte må illa alls. Jag kan må lite, lite illa precis efter maten men det är pyttelite. Känns lite konstigt att inte må illa. Är i vecka 10.
    Detta är mitt första.
    Finns det risk att det kommer mycket senare för en del? Vill ju helst så klart slippa kräkningar.

Jag har kräkts en gång under hela tiden är v 12+2 nu. Jag har mått lite illa, men mest utav starka dofter, typ folk som dränkt sig i parfym på bussen. Jag var orolig att det var något fel med BM försäkrade mig att allt är bra, så dt är ju bara skönt att slippa nojja över massa saker att må dåligt utav.
    Väntar också mitt första.
  • vetlanda
    phantom skrev 2017-03-21 20:09:38 följande:
    Jag har kräkts en gång under hela tiden är v 12+2 nu. Jag har mått lite illa, men mest utav starka dofter, typ folk som dränkt sig i parfym på bussen. Jag var orolig att det var något fel med BM försäkrade mig att allt är bra, så dt är ju bara skönt att slippa nojja över massa saker att må dåligt utav.
    Väntar också mitt första.
    Jag tänker att jag har en himla tur som har sluppit allt det där. Mått prima hela tiden. Väldigt skönt!
    Är lite mer hungrig bara emot vad jag brukar men annars är allt som vanligt. Är nu i vecka 15. Familjen och närmaste kompisarna vet men jag ha rinte sagt nåt till chefen eller nån på jobbet. Får ta det längre fram. Fast nu börjar det synas.
  • phantom
    vetlanda skrev 2017-03-24 10:38:45 följande:
    Jag tänker att jag har en himla tur som har sluppit allt det där. Mått prima hela tiden. Väldigt skönt!
    Är lite mer hungrig bara emot vad jag brukar men annars är allt som vanligt. Är nu i vecka 15. Familjen och närmaste kompisarna vet men jag ha rinte sagt nåt till chefen eller nån på jobbet. Får ta det längre fram. Fast nu börjar det synas.
    Ja jag har också insett vilken tur man haft. Har en släkting som också är gravid och hon kräks dagligen och har varit sängliggande sedan v7. Hon är i v28 nu och illamåendet börjar avta. Så det är verkligen skillnad!
    Hoppas du har en bra chef som stöttar dig. Jag berättade för min chef och han beställde in en soffa till jobbet som jag kan vila på.
  • SannamL

Hej alla som väntar höstbebisar ???? Nybörjare på det här med forum men tänkte jag skulle prova på, kul att få läsa om hur andra har det ???? Väntar första barnet, bf 19 sep men tror det kommer flyttas nån vecka efter ultraljudet som är 21 april, eftersom jag hade väldigt oregelbunden mens och lång cykel innan.. Någon annan som gjort ultraljud nyligt? Så spänd och förväntansfull inför det! ????

Svar på tråden BF september 2017