• mariama

BF september 2017

Hej! Är lite tidigt ute men tråden fylls nog på efter hand :) Här tänkte jag att alla med BF i september 2017 kan samlas och följas åt.

Jag har själv BF alldeles i slutet av augusti men räknar med att säkert bli flyttad vid RUL och dessutom kommer säkert bebisen efter BF också, så därför räknar jag med en septemberbebis helt klart. Har ett barn på snart två år som nu förhoppningsvis ska bli storebror :)

Hoppas vi blir fler här och så kanske vi kan ordna en hemlig Facebookgrupp också sedan! :) Så kom och sällskapa mig här nu!

• Svar på tråden BF september 2017
  • emiiliahoolm
    emiiliahoolm skrev 2017-02-10 21:58:51 följande:

Hallå!

Jag har gått in i vecka 10 (9+1) och har bf 13 september enligt appen PregLife. Det är första barnet för mig, andra för sambon så jag har rätt mycket frågetecken kring allt och jag vill bara ha hit knodden NU! Jag går gärna med i fb gruppen, alla tips och tricks är varmt välkomna ????

Skulle självklart vara en smiley och inga frågetecken :)
  • Godisdeluxe
    BeccaBus skrev 2017-02-09 17:36:49 följande:

Fick du göra ul alltså? Inte vul? Undrar för att jag själv bokat i v 11+1 Grattis till den killa krabaten!!

Ja jag fick göra ul. Jag hade förvisso spytt non-stop i en vecka (utan att hålla kvar varken dryck eller föda) så det var bara en kontroll, men blev extremt glad av att se det lilla hjärtat slå starkt och fint :)
  • BeccaBus
    Godisdeluxe skrev 2017-02-12 17:19:14 följande:
    Ja jag fick göra ul. Jag hade förvisso spytt non-stop i en vecka (utan att hålla kvar varken dryck eller föda) så det var bara en kontroll, men blev extremt glad av att se det lilla hjärtat slå starkt och fint :)
    Tack för svar:) För mig vad det likadant förra graviditeten, blev inlagd med dropp i v12 typ. Men då blev det vul men det kanske va det enda de hade i det rummet eller nåt.
  • BeccaBus
    BeccaBus skrev 2017-02-12 19:00:52 följande:
    Tack för svar:) För mig vad det likadant förra graviditeten, blev inlagd med dropp i v12 typ. Men då blev det vul men det kanske va det enda de hade i det rummet eller nåt.
    Förstår att det va kul att se hjärtat slå! <3
    Hoppas att jag får göra detsamma om drygt en vecka
  • Lindiza81

Jag mår skit rent ut sagt är i vecka 6. Först trodde de vecka 8 men gjorde vaginalt ultraljud. Jag har legat i sängen i en vecka. Kan ej äta all mat smakar skit o luktar illa. Mår illa från morgon till kväll. Varför har man så mkt saliv i munnen när man e gravid? O näsan. Jag vet ej vad jag ska äta. Jag kräkt 2 gånger dock. Detta är mitt 5de barn så ska väl inte klaga men det e så drygt första månaderna. Sen tycker min sambo att jag ska göra abort eftersom jag gick på p piller så han tycker ej barnet e önskat. Men det e helt uteslutet kan inte göra abort. När jag såg fostret på ultraljudet så viste jag att det e uteslutet. Aldrig gjort abort o skulle aldrig vilja göra. Dock så e min minsta 6 år så det e ändå en bra ålder o de andra är 10.12 och 9. Hur mår ni? Jag ska födda någon

Gång i slutet av september

• Godisdeluxe
    BeccaBus skrev 2017-02-12 19:02:43 följande:

Förstår att det va kul att se hjärtat slå! <3

Hoppas att jag får göra detsamma om drygt en vecka

Håller tummarna!! :))
  • Lilldrake

Hej hej

3 plus har jag fått ihop och kom fram till att vi väntar varm nr 2. Enligt sista mens är Bf 26/9.

Har en son sen tidigare född i juli 2014. Bor i Göteborg

Vill gärna va med en en fb grupp om det finns nån

• filuring
    Lindiza81 skrev 2017-02-12 19:08:30 följande:

Jag mår skit rent ut sagt är i vecka 6. Först trodde de vecka 8 men gjorde vaginalt ultraljud. Jag har legat i sängen i en vecka. Kan ej äta all mat smakar skit o luktar illa. Mår illa från morgon till kväll. Varför har man så mkt saliv i munnen när man e gravid? O näsan. Jag vet ej vad jag ska äta. Jag kräkt 2 gånger dock. Detta är mitt 5de barn så ska väl inte klaga men det e så drygt första månaderna. Sen tycker min sambo att jag ska göra abort eftersom jag gick på p piller så han tycker ej barnet e önskat. Men det e helt uteslutet kan inte göra abort. När jag såg fostret på ultraljudet så viste jag att det e uteslutet. Aldrig gjort abort o skulle aldrig vilja göra. Dock så e min minsta 6 år så det e ändå en bra ålder o de andra är 10.12 och 9. Hur mår ni? Jag ska födda någon

Gång i slutet av september

Jag är beräknad ungefär samtidigt som dig med nr 3. Jag har oxå mått sjukt illa och allt är äckligt både i smak å lukt! har sura uppstötningar och magkatarr...

Jag förstår din känsla, skulle inte heller klara av att göra abort. ni har ju rutin nu med 4 barn sen innan så det kommer gå bra! även om det inte va planerat kommer barnet att vara önskat när det kommer. :)
  • Mrmrs

Också beräknad september 2017 ???????? ska till mvc imorgon. Hur mår ni? Jag mår jättedåligt och mår illa hela tiden jätteproblem med Maten.. hur går ni tillväga?

Bor också i stockholmslän,kul att det fanns andra här med :)

• Måne09

Är gravid med första barnet för både mig och min pojkvän. Har bf 26e september.

Svar på tråden BF september 2017