• mariama

BF september 2017

Hej! Är lite tidigt ute men tråden fylls nog på efter hand :) Här tänkte jag att alla med BF i september 2017 kan samlas och följas åt.

Jag har själv BF alldeles i slutet av augusti men räknar med att säkert bli flyttad vid RUL och dessutom kommer säkert bebisen efter BF också, så därför räknar jag med en septemberbebis helt klart. Har ett barn på snart två år som nu förhoppningsvis ska bli storebror :)

Hoppas vi blir fler här och så kanske vi kan ordna en hemlig Facebookgrupp också sedan! :) Så kom och sällskapa mig här nu!

• Svar på tråden BF september 2017
  • BeccaBus

Hej på er! Ligger på sjukan med dropp.. samma som förra graviditeten. Fick se bebisen igår iaf och allt såg bra ut så då känns det mer värt! <3

• vetlanda

Är jag ensam om att inte må illa alls. Jag kan må lite, lite illa precis efter maten men det är pyttelite. Känns lite konstigt att inte må illa. Är i vecka 10.
    Detta är mitt första.
    Finns det risk att det kommer mycket senare för en del? Vill ju helst så klart slippa kräkningar.

• Koookiie

Jag är i v 11 (10+6) med första barnet. Är överlycklig och vill att det ska bli 14 september nuuuu! Fanns det någon fb-sida så vill jag gärna gå med i den! :)

• bamboobaby
    vetlanda skrev 2017-02-21 15:16:58 följande:

Är jag ensam om att inte må illa alls. Jag kan må lite, lite illa precis efter maten men det är pyttelite. Känns lite konstigt att inte må illa. Är i vecka 10.
    Detta är mitt första.
    Finns det risk att det kommer mycket senare för en del? Vill ju helst så klart slippa kräkningar.

Ska inte säga oroa dig inte för jag tycker själv det är en helt omöjlig uppgift när man väntar och har barn :)
    Jag mådde inte heller speciellt illa med min första. Minns kanske en "hulkning" men inget mer. Hade en riktig toppen graviditet första gången. Andra gången och nu den här gången har jag mått så otroligt illa.
  • seef
    vetlanda skrev 2017-02-21 15:16:58 följande:

Detta är mitt första.

Har likadant!

Och även min första, kan få illamående attacker ibland men verkligen inte så man lider utav det.
  • nathalie1996
    Lindiza81 skrev 2017-02-12 19:08:30 följande:

Jag mår skit rent ut sagt är i vecka 6. Först trodde de vecka 8 men gjorde vaginalt ultraljud. Jag har legat i sängen i en vecka. Kan ej äta all mat smakar skit o luktar illa. Mår illa från morgon till kväll. Varför har man så mkt saliv i munnen när man e gravid? O näsan. Jag vet ej vad jag ska äta. Jag kräkt 2 gånger dock. Detta är mitt 5de barn så ska väl inte klaga men det e så drygt första månaderna. Sen tycker min sambo att jag ska göra abort eftersom jag gick på p piller så han tycker ej barnet e önskat. Men det e helt uteslutet kan inte göra abort. När jag såg fostret på ultraljudet så viste jag att det e uteslutet. Aldrig gjort abort o skulle aldrig vilja göra. Dock så e min minsta 6 år så det e ändå en bra ålder o de andra är 10.12 och 9. Hur mår ni? Jag ska födda någon

Gång i slutet av september

jag ska också föda i slutet av september, dock mitt första barn. Så förväntansfull men ändå så orolig. Kul att du väljer att behålla barnet :)
  • Måne09

Vi var på UL och såg bebisens hjärtslag för ungefär en vecka sen <3 blev bakaflyttad tre dagar så är bf 29 istället för 26e. Går in i v 12 på lördag.

• Many

Jag testar att fråga här. Pergotime säljs ju inte längre och jag vill fråga om någon av er har en förpackning att sälja till mig???

Jag fick pergotime i december, blev gravid på första enkelkuren, men fick tyvärr MA :( Har just behandlats för det och vill nu försöka igen. Men Pergotime säljs inte, min gyn.klinik bommat igen verksamheten och väntetiden till gyn på sjukhuset är till efter sommaren.

Skulle göra vad som helst för ett paket Pergotime. Är 37år och känner stor stress för detta då jag är barnlös.

Svar på tråden BF september 2017