• mariama

BF september 2017

Hej! Är lite tidigt ute men tråden fylls nog på efter hand :) Här tänkte jag att alla med BF i september 2017 kan samlas och följas åt.

Jag har själv BF alldeles i slutet av augusti men räknar med att säkert bli flyttad vid RUL och dessutom kommer säkert bebisen efter BF också, så därför räknar jag med en septemberbebis helt klart. Har ett barn på snart två år som nu förhoppningsvis ska bli storebror :)

Hoppas vi blir fler här och så kanske vi kan ordna en hemlig Facebookgrupp också sedan! :) Så kom och sällskapa mig här nu!

• Svar på tråden BF september 2017
  • hoppfullsnart40
    Måne09 skrev 2017-04-10 19:25:58 följande:

Nån som känt bebis? Jag tror jag kände nått häromdagen... Men är inte säker! Är i v 16

Jag känner att det rör sig för fullt , även utanpå :)

Så mysigt! Är i v 18 imorgon
  • Måne09
    phantom skrev 2017-04-11 15:04:46 följande:
    Min har rena MMA tourneringen där inne. Sparkas och slåss hela tiden.
    mysigt <3 Jag har inte känt några sparkar ännu.. känner bara hur det kittlas i magen ibland.. Längtar tills man känner riktiga sparkar.. Går in i v 18 på lördag :)
  • Måne09
    hoppfullsnart40 skrev 2017-04-18 13:37:33 följande:
    Jag känner att det rör sig för fullt , även utanpå :)

Så mysigt! Är i v 18 imorgon
    Åh så mysigt! Jag känner inga riktiga sparkar ännu, bara hur det kittlas i nedre delen av magen.. Går in i v 18 på lördag :)
  • Mjölk
    Fiansess skrev 2017-04-17 10:10:22 följande:

Hej alla! Här är en till med BF i september, 13:e.

För vår del är det nummer 3 och det är 7 år sedan sist så det ska bli så otroligt spännande och mysigt :)

Känner bebisen lite varje dag ett par ggr om dagen och är i vecka 19. Känt i kanske 5 veckor redan men är ju kraftigare nu än tidigare då det kändes som fladder mest ;).

Får alla gå med där? Hoppar gärna in i en fbgrupp :)!!Ajdå vad ledsamt. Varför vill han inte? Hoppas att det bara är chocken som visar sig.... Ingen ändring efter Rul när han fått se och kanske känna bebisen nu också? Håller tummarna för att det blir bättre!

Ang fb-gruppen så tror jag det! Vet inte om man måste bli inbjuden men kolla om du hittar gruppen. Om inte så skriv ett PM till mig här med ditt namn så kan jag lägga till dig. :)
  • Fiansess
    Mjölk skrev 2017-04-18 19:43:06 följande:
    Ang fb-gruppen så tror jag det! Vet inte om man måste bli inbjuden men kolla om du hittar gruppen. Om inte så skriv ett PM till mig här med ditt namn så kan jag lägga till dig. :)
    Hittar inte den tyvärr. Vad heter den om jag kan söka på det? :)
  • Mjölk
    Fiansess skrev 2017-04-19 02:14:28 följande:

Hittar inte den tyvärr. Vad heter den om jag kan söka på det? :)

Den är hemlig såg jag ny. Så skriv ett meddelande till mig med ditt namn så lägger jag till dig. :)
  • phantom
    Måne09 skrev 2017-04-18 18:02:25 följande:
    mysigt <3 Jag har inte känt några sparkar ännu.. känner bara hur det kittlas i magen ibland.. Längtar tills man känner riktiga sparkar.. Går in i v 18 på lördag :)
    Det är mysigt. Min make blev sparkad i ansiktet av lillen när han lade kinden mot magen. Så det är ett gulligt familjeminne.

Det finns flera anledningar till att man inte känner något tidigt, det kan vara hur moderkakan ligger eller om man har en lugn bäbis tex.

Ett tips: Drick ett stort glas läsk, lägg dig ned (säng eller soffa) och lägg händerna mot livmodern ca 15 minuter efteråt. Mellan 15-30 minuter kommer du känna att det rör sig därinne, det är när bäbisen tar till sig sockret.Baby Är det tidigt i graviditeten kommer det kännas som det bubblar, lite längre gången så känner du sparkar. Lycka till!
  • SannamL
    phantom skrev 2017-04-19 13:39:56 följande:

Det är mysigt. Min make blev sparkad i ansiktet av lillen när han lade kinden mot magen. Så det är ett gulligt familjeminne.

Det finns flera anledningar till att man inte känner något tidigt, det kan vara hur moderkakan ligger eller om man har en lugn bäbis tex.

Ett tips: Drick ett stort glas läsk, lägg dig ned (säng eller soffa) och lägg händerna mot livmodern ca 15 minuter efteråt. Mellan 15-30 minuter kommer du känna att det rör sig därinne, det är när bäbisen tar till sig sockret. Är det tidigt i graviditeten kommer det kännas som det bubblar, lite längre gången så känner du sparkar. Lycka till!

Det där måste jag nog prova :D har inte känt nåt bubblande eller nåt alls ännu, gick in i v 19 idag. Har ju läst att inte alla känner nåt tidigt men man blir ju ändå nästan orolig när man inte känt nåt ännu!
  • bamboobaby

Med mitt första barn kände jag det första minifladdret i v 19+2. Utanpå dröjde det nog några v till efter det runt v24-25.
    Andra barnet fladdret i v16 och utanpå v17+2 Båda gångerna moderkakan i framvägg. Den här fången sitter moderkakan i toppen på livmodern och jag kände första fladdret i v 15 och utanpå i v 17.

Det kan vara så olika och kanske kommer du i efterhand förstå att de känt av bebisen tidigare fast du inte riktigt kunde fastställa det då :) Min BM sa att efter v 25 ska man känna av bebisen varje dag och det händer ju massor mellan v 19-25 :)

No worries <3

• bamboobaby
    SannamL skrev 2017-04-19 19:14:19 följande:
    Det där måste jag nog prova :D har inte känt nåt bubblande eller nåt alls ännu, gick in i v 19 idag. Har ju läst att inte alla känner nåt tidigt men man blir ju ändå nästan orolig när man inte känt nåt ännu!
    Ovan var till dig :)
Svar på tråden BF september 2017