• celz

BF november 2017

Hej alla! Förmodligen är jag en av de första som plussat och räknat ut BF i november i år. Min app säger BF 1/11. :)

Jag plussade idag, 20/2 på BIM-3.

Mycket spännande det här! Ser fram emot att få sällskap i tråden. :)

• Svar på tråden BF november 2017
  • Brago87

Hej igen, var ett tag sen senast!

Vad kul att det gått bra för er på RUL. vi har en tid nästa vecka och är riktigt nervös även om jag fick lyssna på hjärtat för några dagar sedan :)

Hur mår ni annars? Jag själv har en fruktansvärd klåda och förhöjda gallsyrevärden. Något som tydligen inte är så vanligt och framförallt inte så här tidigt. Hittar bara information om fall av graviditetshepatos i vecka 30 och framåt..

• Jonna1987
    amj87 skrev 2017-06-24 12:58:16 följande:

Lustigt! :) Blev också framflyttad 3 dagar med nytt BF den 20/11. Troligtvis en flicka som också bestämde sig för att fästa i framväggen. Blir kallad för extra UL v.32. Som jag har förstått det är det vanligast att moderkakan växer med men är väl individuellt som med allting annat :p Har du känt några fosterrörelser? Känns lite tråkigt om det ska komma senare än om moderkakan satt i bakväggen... 

Grattis till din förmodade flicka! :)

Bm sa bara att antingen flyttar moderkakan på sig med tiden eller så blir det kejsarsnitt, fick intrycket att det är 50/50 chans för vilket som.. Nyfiken som jag är ville jag höra från andra med liknande erfarenhet!

Tyvärr har jag inte känt något tydligt än, kanske inbillar mig att jag kände ett slags lustigt pirr vid två tillfällen. Kan ju ha varit gaser också xD Har du känt av bebisen än? Håller med, det är trist att få vänta med fosterrörelser, det är ju det som jag ser mest framemot just nu!
  • Sofiaxxx
    Jonna1987 skrev 2017-06-24 22:57:02 följande:

Bm sa bara att antingen flyttar moderkakan på sig med tiden eller så blir det kejsarsnitt, fick intrycket att det är 50/50 chans för vilket som.. Nyfiken som jag är ville jag höra från andra med liknande erfarenhet!

Tyvärr har jag inte känt något tydligt än, kanske inbillar mig att jag kände ett slags lustigt pirr vid två tillfällen. Kan ju ha varit gaser också xD Har du känt av bebisen än? Håller med, det är trist att få vänta med fosterrörelser, det är ju det som jag ser mest framemot just nu!

Hej! Jag har också moderkakan i framvägg men började känna fosterrörelser i början av v 18 och har känt nästan varje dag sen dess. Ligg med händerna på magen och känn efter!

Är nu i v 22 och det är massa bök där inne hela tiden, så visst kan man känna mycket trots att moderkakan ligger i framvägg.
  • amj87
    Jonna1987 skrev 2017-06-24 22:57:02 följande:

Sofiaxxx skrev 2017-06-25 11:27:18 följande:
    Hej! Jag har också moderkakan i framvägg men började känna fosterrörelser i början av v 18 och har känt nästan varje dag sen dess. Ligg med händerna på magen och känn efter!

Är nu i v 22 och det är massa bök där inne hela tiden, så visst kan man känna mycket trots att moderkakan ligger i framvägg.
    Tack! Och grattis själv såklart :)

Nej, inte mer än att det skulle vara något annat såsom lite "pickande o bubblande" haha ;) Håller med om att det är det man längtar efter! Känns som att det är nästa steg på nåt sätt...

Åh! Då är det bara att hoppas på att det sätter igång snart då! Har försökt att koncentrera mig i planläge utan några resultat :) Är så knäppt att det kan röra sig så mycket där inne utan att man känner av det! 

• Beccis
    Myysan skrev 2017-06-24 11:31:31 följande:

Hej. Vart i Malmö bor du? Jag bor också i Malmö. Vi ska ha vårt andra barn. Sambons 3:e

Jag bor i Söderkulla. Var bor du själv:)?
  • Beccis
    BaraStina skrev 2017-06-07 23:10:58 följande:

Vilka/vilken grupp är det ni är intresserade av?

Jag är admin för gruppen för förstföderskor, sedan finns det även en ganska stor novembergrupp där alla är välkomna samt några där det är medlemsgränser med färre medlemmar

Hur gör man om man vill gå med i gruppen på fbGlad? Måste man bli inbjuden?
    Det dyker inte upp något när jag söker..
  • BaraStina
    Beccis skrev 2017-06-25 15:29:27 följande:

Hur gör man om man vill gå med i gruppen på fb? Måste man bli inbjuden?

Det dyker inte upp något när jag söker..

Gruppen är hemlig, så man måste vara vän med mig eller nån av de andra medlemmarna för att kunna bli tillagd!

Jag heter Stina Norberg där och har en profilbild där jag har långt blont hår, skinnjacka och shorts. Bara att lägga till om man vill vara med i gruppen för förstföderskor
  • Nina 204

Är i vecka 19 nu och idag har jag haft ont ner till i magen.. Det kommer så fort jag rör på mig för mycket.. e jätte orolig så ska nog ringa min bm imorgon.. har inte vart på rul ännu ska om två veckor och har ännu inte känt några rörelser.. så man blir ju lite orolig..

• emmafrick
    Sofiaxxx skrev 2017-06-25 11:27:18 följande:

Har rul på fredag åh har inte känt några rörelser än, har försökt till tusen med ditt tips med att ha händerna på magen åh känna, men det enda jag känner är mina hjärtslag, pulsen i min mage och i båda mina händer xD så kan ju hända att mini virvlar till men att jag är för upptagen av min egen puls xD
  • Myysan
    Beccis skrev 2017-06-25 15:19:23 följande:
    Jag bor i Söderkulla. Var bor du själv:)?
    Vi bor i Bunkeflo
Svar på tråden BF november 2017