• celz

BF november 2017

Hej alla! Förmodligen är jag en av de första som plussat och räknat ut BF i november i år. Min app säger BF 1/11. :)

Jag plussade idag, 20/2 på BIM-3.

Mycket spännande det här! Ser fram emot att få sällskap i tråden. :)

• Svar på tråden BF november 2017
  • MmVb
    Jgirl93 skrev 2017-06-17 02:14:30 följande:

Jag heter jasmine och är 24 år! Bor i Norrköping och väntar vårt första barn. Plussade på första försöket och är beräknad till 13/11. Vi ska på RUL på tisdag 20/6 och förhoppningsvis får vi då se även vilket kön det är. KUB visade låg risk och allt såg toppen ut.

Vill med vara med i fb-gruppen ? nån som vill bjuda in? Heter Jasmine Hellqvist på Facebook

Hej!

Kul med fler från Norrköping :) grattis till bebis!

Fick ni veta kön? :) hoppas allt gick bra :)
    Bor själv strax utanför Norrköping och har bf 11/11
  • Jgirl93
    MmVb skrev 2017-06-20 19:29:34 följande:

Hej!

Kul med fler från Norrköping :) grattis till bebis!

Fick ni veta kön? :) hoppas allt gick bra :)

Bor själv strax utanför Norrköping och har bf 11/11

Hej! Ja men precis alltid kul med någon som bor nära en själv :)

Tack så mycket, det gick jättebra på RUL, allt såg jättefint ut och vi fick veta att det är en liten pojke <3

Har ni varit på RUL än? :)

• MmVb
    Jgirl93 skrev 2017-06-21 00:41:47 följande:
    Hej! Ja men precis alltid kul med någon som bor nära en själv :)

Tack så mycket, det gick jättebra på RUL, allt såg jättefint ut och vi fick veta att det är en liten pojke <3

Har ni varit på RUL än? :)
    Ja det är ju det :) åh härligt att höra! :) grattis till pojken :)

Jo vi var på rul igår (21/6) och allt såg bra ut för oss också,blir en pojke här också :) så triss i pojkar för oss :P
  • Jgirl93
    MmVb skrev 2017-06-22 21:57:14 följande:

Ja det är ju det :) åh härligt att höra! :) grattis till pojken :)

Jo vi var på rul igår (21/6) och allt såg bra ut för oss också,blir en pojke här också :) så triss i pojkar för oss :P

Åh grattis till pojken ni med och vad skönt att allt såg bra ut hos er också :) Går ni med på mvc på vrinnevisjukhuset eller? Vilken barnmorska har ni i så fall? :)
  • MmVb
    Jgirl93 skrev 2017-06-23 00:37:55 följande:
    Åh grattis till pojken ni med och vad skönt att allt såg bra ut hos er också :) Går ni med på mvc på vrinnevisjukhuset eller? Vilken barnmorska har ni i så fall? :)
    Tack snälla :) ja det var skönt att höra efter alla mardrömmar jag haft om att hjärtat inte slår osv :/
    Ja vi går på sjukhuset och har Alexandra :) du/ni då? :)
  • Beccis

Hej!

Jag heter Rebecca och bor i Malmö:)

Jag vet inte exakt hur långt jag har kommit i graviditeten då det inte var planerat. Men min barnmorska gissade på att det blir någon gång i november.

Det är första bebisen och vill också gärna få vara med i fb gruppen????

• Jgirl93
    MmVb skrev 2017-06-23 06:41:57 följande:

Tack snälla :) ja det var skönt att höra efter alla mardrömmar jag haft om att hjärtat inte slår osv :/

Ja vi går på sjukhuset och har Alexandra :) du/ni då? :)

Men fy va jobbigt med såna tankar, kan känna igen mig lite där men det var mest innan kubtestet som jag tänkte så.. Men skönt att man kan slappna av nu på ett annat sätt när man sett att allt är bra och bebis växer som den ska :) Okej :) vi har Camilla :)
  • Jonna1987

Uppdatering! Efter RUL i torsdags blev datumet flyttat +3 till 26/11. Såg en liten livlig tjej på skärmen, och i övrigt verkar allt vara bra med henne! ???? Fick dock en ny tid till ultraljud när jag kommer in i v30, moderkakan ligger tydligen för lågt nere vilket kan skapa problem vid förlossningen. Har någon erfarenhet /kunskap om detta, hur vanligt är det att moderkakan inte flyttar på sig och blockerar utgången?

• Myysan
    Beccis skrev 2017-06-23 09:38:06 följande:

Hej!

Jag heter Rebecca och bor i Malmö:)

Jag vet inte exakt hur långt jag har kommit i graviditeten då det inte var planerat. Men min barnmorska gissade på att det blir någon gång i november.

Det är första bebisen och vill också gärna få vara med i fb gruppen????

Hej. Vart i Malmö bor du? Jag bor också i Malmö. Vi ska ha vårt andra barn. Sambons 3:e
  • amj87
    Jonna1987 skrev 2017-06-24 07:35:26 följande:

Uppdatering! Efter RUL i torsdags blev datumet flyttat +3 till 26/11. Såg en liten livlig tjej på skärmen, och i övrigt verkar allt vara bra med henne! ???? Fick dock en ny tid till ultraljud när jag kommer in i v30, moderkakan ligger tydligen för lågt nere vilket kan skapa problem vid förlossningen. Har någon erfarenhet /kunskap om detta, hur vanligt är det att moderkakan inte flyttar på sig och blockerar utgången?

Lustigt! :) Blev också framflyttad 3 dagar med nytt BF den 20/11. Troligtvis en flicka som också bestämde sig för att fästa i framväggen. Blir kallad för extra UL v.32. Som jag har förstått det är det vanligast att moderkakan växer med men är väl individuellt som med allting annat :p Har du känt några fosterrörelser? Känns lite tråkigt om det ska komma senare än om moderkakan satt i bakväggen... 
Svar på tråden BF november 2017