• Percafluviatilis

IVF våren 2018

waldesten16 skrev 2018-03-07 07:16:29 följande:

Tror det med, säkert samma för mig med.

Jag kommer nog att ringa kliniken i morgon redan, vill veta nästa plan för mig.

Måste börja om från början helt, detta var det sista vi hade i frysen.

Vill veta om jag kan börja med sprutor redan nu eller om man måste vänta tills nästa mens, vilket känns meningslöst och slöseri med tid.

Ska även ringa och boka tid till akupunktur, bestämde om det inte funkade denna gången skulle jag testa det. Min kompis som har haft 10 missfall på raken nu under två år började med det. Efter behandlingen blev hon gravid och denna gången har det gått längre för henne än sist, hon är i v 11 nu.

Hur är det för er? Har ni i frysen eller får ni med börja om? Stor kram

Min klinik skulle bara säga att jag ska vänta till testdagen om jag ringde idag.

Skönt att du har en plan och kan se framåt! Vi har gjort två privata ivf för att bunkra embryon eftersom jag har låg äggreserv. Nu ska vi vänta på landstinget där vi har tid i april. Vi har två blastocyster och ett tredagars i frysen.
  • Percafluviatilis
    Inalina skrev 2018-03-07 08:04:31 följande:

Nej vad tråkigt  

jag anade också ett streck på ditt test som du la upp, ska du inte avvakta och se hur 'mensen' beter sig ändå? Vill inte ge dig förhoppningar och kanske lika bra man blir besviken direkt men kroppen beter sig ju märkligt vid IVF (även om du hade FET?) och många får blödningar trots att de är gravida. Enligt min klinik är detta inte ovanligt, men jag förstår också att man känner sin egen kropp bäst.. kram

Jo, jag vet men det borde vara starkare och det kom ut en stor slemhinneklump nyss :(
  • Percafluviatilis
    prickblomma81 skrev 2018-03-07 12:19:12 följande:

Nej vad tråkigt :( :( :( Visst var det erat andra försök? Ni kanske kan be dem sätta in två nästa gång? Har förstått det som att de är mer benägna att göra det gång tre. Förresten blev min sambos spermier bättre (gick från gravt avvikande till lätt avvikande) efter att han börjat äta vitaminer och slutat snusa samt dragit ned på alkohol. För visst hade ni som vi, både kvinnlig och manlig faktor?

Andra ivfen ja men vi har tre i frysen också. Vi har gjort dessa två försök privat och tänkte spara de frysta tills landstingsförsöken är förbrukade. Därför blir nästa försök "första" via landsting så jag vet inte hur de ställer sig till det. Vi har fått god befruktningsgrad men få ägg. Tre ägg per gång med 60% respektive 100% befruktade ägg. Denna gången fäste det ju men släppte igen. Vi har båda problem men inget som verkar ha ställt till det jättemycket vid själva befruktningen och odlingen. Jobbigt är det iallafall. Så mycket vet jag.
  • Percafluviatilis

Mitt test är starkare idag? (Men fortfarande svagt) Rd13 och 16 dagar sen ägglossning. Fattar verkligen inte. Jag blöder som en vanlig mens men har ingen värk.

• Percafluviatilis
    Percafluviatilis skrev 2018-03-08 07:25:11 följande:

Mitt test är starkare idag? (Men fortfarande svagt) Rd13 och 16 dagar sen ägglossning. Fattar verkligen inte. Jag blöder som en vanlig mens men har ingen värk.

Äsch, det kom på snedden. Det gulaste är från idag. Det ljusa från igår.
  • Percafluviatilis
    waldesten16 skrev 2018-03-08 08:08:18 följande:

Har du ringt kliniken och kollat vad de säger?

Vissa kan ju blöda och fortfarande vara gravida. Tänker eftersom det är starkare:) Hoppas så för din skull!

Jag har inte tagit något mer test, har sett ett mycket svagt plus på stickan med började blöda igår. Känns som en vanlig mens med värk. har testdag den 12 mars och tar ett test då för att vara säker men jag är helt säker på att det är kört för min del.

Ser nu att det inte syns så bra på bilden. Kliniken kommer säga att jag ska vänta till testdagen. Jag kommer ta ett nytt test imorgon tror jag. Som du säger, har man väl börjat är det svårt att sluta... Men blödning och svagt test känns inte som en bra kombo. Hoppas ditt är starkare på måndag!
  • Percafluviatilis
    waldesten16 skrev 2018-03-09 11:33:26 följande:

Mensen har fortsatt och hade inget direkt hopp mer än vänta ut testdag på måndag. Tog ett gravtest idag för bara för att. Tog ett av de testerna som inte hade gett utslag innan, utan bara varit helt blanka. Nu får jag ett svagt svagt utslag på de. Fattar inget, de gav inte utslag innan och jag har mens.

Precis som för mig ju? Så himla konstigt! Hoppas det fäst sent bara? Vad säger kliniken?
  • Percafluviatilis
    waldesten16 skrev 2018-03-09 13:01:47 följande:

De hade inga mer telefontider idag, så får vänta tills måndag. Blir ju fundersam då detta märke av test inte visade något innan. Är ju bara att vänta ut.

Anledningen till att jag är orolig är för att jag har ett utomkveds sen tidigare. Testade negativt och fick vanlig mens. På bim + 5 testade jag positivt som sedan visade sig vara utomkveds.

Ja, det är det jag också oroat mig för. Vi får hoppas att det blir starkare och INTE är det. Alternativt inte blir starkare utan försvinner (bättre än utomkvedes iallafall). Håller tummarna!
  • Percafluviatilis
    Anonym (Lime) skrev 2018-03-14 20:55:05 följande:

Någon som vet hur det funkar i Göteborg med kötid och liknande? Jag har fått intrycket av att remiss skickas till Sahlgrenska och sen är det bara att vänta och vänta och vänta på kallelse..? (om man inte går privat och betalar själv).

Vi har en preliminär tid på Sahlgrenska i april men har skrivit upp oss på kort varsel-listan så det kan bli att de ringer i slutet på mars. Vi fick remissen godkänd sista oktober och har under tiden gjort två privata försök. Eftersom jag har så dålig äggreserv ville vi inte ta risken att vänta. Men ja, totalt 5 månader ungefär blir det ju som vi väntat på Sahlgrenska då.
Svar på tråden IVF våren 2018