• Percafluviatilis

IVF våren 2018

Sprayat med suprecur i två dygn. Sover dåligt som sjutton men i övrigt känns det lugnt. Tiden sniglar sig fram. Ska inte på ultraljud förrän 9 april :( Hoppas denna väntan leder till något gott iallafall.

• Percafluviatilis

Hua! Glömde lunchsprayen med drygt två timmar..behöver jag oroa mig? Är bara tredje spraydagen. Tänker att den är viktigare sen när den ska förhindra ägglossning?

• Percafluviatilis

Ni som tagit menopur istället för gonal f, hur har era biverkningar varit? Börjat förhoppningsvis med sprutor på måndag. Har stimuleringsperioden varit lång? Hade bara 7-8 sprutdagar på gonal f och undrar om det kommer bli längre nu.

• Percafluviatilis
    LilV skrev 2018-04-07 21:51:12 följande:

Jag upplevde ingen större skillnad på Gonal och Menopur. Lätt huvudvärk några dagar med båda :)

Okej, tack! :)
  • Percafluviatilis

Idag provsonderade de mig (haft problem att komma in vid tidigare återföringen) och det gick jättelätt! Jag fick även veta att mitt amh nu var 1,58. Sist var det 0,5. Hur är det möjligt?! Läkaren sa att det inte är möjligt men att jag skulle lita på deras värde och inte den andra kliniken. Känns ju inte helt bra ifall de tidigare värdena visat fel. Men jag glädjs åt att det nya värdet var så mycket bättre! Hoppas att det stämmer och att vi kanske får ut lite fler ägg denna gången. Men huvudsaken är ju ETT bra ägg :)

• Percafluviatilis
    Anonym (Floppy) skrev 2018-04-12 22:33:41 följande:

Ni som gör långa. Biverkningar, har ni några? Av spray eller sprutor?

Angående jobb. Jag har precis bytt och är på provanställning. Här sagt att jag har läkarbesök och hoppas bara jag inte blir uppsagd pga frånvaron...

Jag blev väldigt torr i ögonen av sprayen och fick någon svettning ett par gånger. Annars inget! Sprutorna har gett mig huvudvärk någon gång då och då men inget extraordinärt egentligen. Det kommer gå fint!
  • Percafluviatilis
    Eyra skrev 2018-04-15 21:23:19 följande:

Konstigt, magsäcken ligger väl inte direkt i närheten av äggstockarna?

Nej, men tarmarna gör ju det :)
  • Percafluviatilis
    Eyra skrev 2018-04-16 06:58:46 följande:

Joo, men där ligger ju maten som åts igår, frukosten hinner ju inte dit innan äggplocket :)

Ja, då vet jag inte. Så sa de till mig iallafall.
  • Percafluviatilis

Blodprovet idag gav att jag skulle lägga till 75 IE gonal f till mina 375 IE menopur jag redan tar. Någon som kombinerat så innan? Ska på VUL på fredag.

Svar på tråden IVF våren 2018