IVF våren 2018
5 månader känns galet länge. Vi ska förhoppningsvis testa äggstimulerande under kötiden så hoppas det kan ta sig på det sättet (har pco så ingen/sällan ägglossning). Vart gick ni privat?
5 månader känns galet länge. Vi ska förhoppningsvis testa äggstimulerande under kötiden så hoppas det kan ta sig på det sättet (har pco så ingen/sällan ägglossning). Vart gick ni privat?
Idag ringde Sahlgrenska och gav oss en tid nästa vecka. Känner mig förvirrad. Hade precis börjat landa i att det skulle bli några veckors paus. Gissar dock på långt protokoll så antagligen börjar vi inte med sprutor förrän i april ändå.
Lite samma för oss. Men vi väljer att vänta en månad med att köra igång på nytt. Vi ska på en resa, som vi planerat länge, och jag vill kunna njuta av den. Minns hur dåligt jag mådde av långa protokollet sist, så det känns som rätt beslut för mig.
Det är fjärde för oss.
Klart ni ska ta en paus om ni vill det! Måste ju vara upp till er. Tänker att paus OCH stöd kan vara bra, så att du är okej och redo för graviditen som förhoppningsvis följer.
Vi blir borta en vecka, men skulle egentligen ha åkt för ett år sedan. Vi ställde in då för att vår relation kraschade av påfrestningen av behandlingar, hormoner och besvikelser.
Jag håller med om att det kan kännas skönt med en paus, jag försöker fokusera lite på andra saker nu en månad, hitta en lgh/hus, planera sommarsemestern, åka på weekends... man mår ju väldigt dåligt när precis ALLT kretsar kring att skaffa barn Träningen har jag också kört i gång ordentligt med (vågade ju knappt träna alls under stimulering, ruvning) så det känns ju också väldigt befriande att få köra ordentligt igen!! det tror jag absolut hjälper i långa loppet!!
Nej precis, jag ligger knappast på någon elitnivå ändå ska sluta noja mig över saker och ting också! Nej vi fick tyvärr ingen till frysen, bara ett embryo som överlevde till dag 3 och det var dessutom rätt långsamt i utvecklingen.. så jag blev ju inte förvånad att det inte funkade, men dock besviken såklart.
Jag väntar på mensen nu så jag kan ta nya AMH och FSH prover (mina senaste var från dec 2016) därefter måste vi planera då vi gör IVF i Tjeckien (bor inte i Sverige och får därmed inga landstingsförsök ändå, så vi reser till Tjeckien istället). Kör ni igång nu direkt vid nästa mens?
Ja vi kör samma procedur, hoppas jag får högre dos av antingen Gonal F eller Menopur, måste dock invänta mensen nu för att kunna ta AMH proverna etc på dag 3. Jobbigt att det alltid är en lång väntan och väldigt osmidigt med planering. Vi är vana att resa bort rätt mkt på helgerna också så eventuellt får vi fortsätta skjuta på nästa IVF tills juni då jag förmodar att vi är hemma..
Jag ska också propsa på 2 embryon nästa gång (i Tjeckien gör de så utan vidare frågor), men jag har förstått att det är ganska ovanligt i Sverige, vad var anledningen att de lovade er det? Väntar du på resultat av ditt AMH nu?
[quote=78575359][quote-nick]Ellencassandra skrev 2018-03-23 11:29:34 följande:[/quote-nick][/quote]
Åh, grattis!!! Äntligen är det din tur!
jag hade 2,6 i AMH dec 2016, så det värdet såg tydligen normalt ut. Själv misstänker jag även att mitt immunförsvar är för aggressivt och attackerar kanske mannens spermier eller ett ev. embryo i kroppen, vet dock inte vad jag ska göra åt detta, känns jobbigt att gå igenom en hel immun-utredning, är inte ritkigt där ännu känner jag..
Jag hade 8 äggblåsor men bara 4 ägg vid uttaget, 2 lyckades de göra ICSI på men den ena slutade utvecklas på dag 2 och på dag 3 hade jag ett litet skrutt-embryo kvar som inte ville stanna kvar. Jag har aldrig sett ett plus i mitt liv, försökt aktivt 2,5-3 år. Har du fått ett plus någon gång?
Låter som en bra plan ni har ! Hade också önskat att vi hade några i frysen men icke...
Är det någon som vet lite statistik? Jag tänker på hur många ivf man brukar behöva göra i snitt för att bli gravid.