• Percafluviatilis

IVF våren 2018

Vul idag på sprutdag 10 visade två äggblåsor. Världen gick under. 375 menopur och 75 gonal f verkar inte hjälpa mina värdelösa äggstockar.

• Percafluviatilis
    Olidligaväntan skrev 2018-04-20 19:24:00 följande:

Känner igen känslan.

Hur blir det för dig ? Ska du fortsätta eller avbryta?

Jag hade typ 2 större och några få små på mina vul. Idag på äggplocket tömde de 4st men det resulterade i 2 ägg.

Vi ska göra ägguttag på onsdag. Fanns en pytteliten på vänster också men har inget större hopp. Hur blev kvaliteten på dina som ni fick ut?
  • Percafluviatilis
    Akira Öken skrev 2018-04-20 20:41:35 följande:

Fy vad tråkigt att höra. :(

Vad säger de, kommer ni ändå att få genomföra äggplock?

Ja, på onsdag.
  • Percafluviatilis
    prickblomma81 skrev 2018-04-21 08:35:19 följande:

Minns inte hur det gått för dig innan och så men jag hade ju också få blåsor, tre på ultraljud men hade tillkommit en till vid äggplock några dagar senare. Fick ut tre ägg, två blev befruktade och delade sig perfekt till dag tre. Fick tillbaka ett och är i v 10+2 idag! Så få ägg behöver inte betyda dåligt resultat! Håller verkligen tummarna för dig.

Tidigare två försök har jag haft 4-5 blåsor och fått ut 3 ägg per gång så jag vet att det inte behövs mycket men det kändes inte bra att de redan små marginalerna sjönk ännu mer :/
  • Percafluviatilis
    Frax skrev 2018-04-25 04:58:30 följande:

Kl är 04.45 morgonen för vår testdag och jag kan inte hålla mig längre (håller på att kissa på mig...) så smyger upp och testar. Svinorolig för att göra fel.. men direkt kommer två streck! Kan inte tro det! Jag är gravid för första gången i mitt 37 åriga liv!!

Grattis!
  • Percafluviatilis

Onsdagens ägguttag gav ynka två ägg som vi skulle få tillbaka idag. Tyvärr överlevde inget av dem. Nu ska vi ta fyra månaders paus.

• Percafluviatilis

Läst tråden lite sporadiskt ett tag. Blir så ledsen när jag ser att det är flera av er det inte gått bra för :( Varför ska det vara så orättvist? Det borde ju räcka med att man ens ska behöva göra ivf... Kram på er. Kämpa på! <3

• Percafluviatilis

Läst tråden lite sporadiskt ett tag. Blir så ledsen när jag ser att det är flera av er det inte gått bra för :( Varför ska det vara så orättvist? Det borde ju räcka med att man ens ska behöva göra ivf... Kram på er. Kämpa på! <3

• Percafluviatilis

• Percafluviatilis
    Hormonkarusellen skrev 2018-07-03 11:02:12 följande:

Lutinus.... man hade ju hört att det kunde vara lite jobbigt, men hur har ni upplevt det? Om tabletten åker ut skulle man ta en ny sa dem.. om den kommer som en stor vit sörja ändå kort efter jag satt in den - ska jag ta en ny då?

Trosskydd hjälper inte, det kommer både vätska och gegg och känns otroligt ofräscht... gissar att det är normalt, men vad säger ni andra?

Jag upplevde att det kom mest hela tiden efter några dagars användning. Tror det kan vara från den förra tabletten om det kommer vit sörja så fort efter. Jag hade trosskydd som jag bytte ofta. Sov på en handduk på natten för att kunna lufta.
  • Percafluviatilis

Tog ett test förut av ren tristess (Testmissbrukare? Jag? Nejdå!). Såg inget först. Sen detta... Är det är streck? Ser ingen färg :(

• Percafluviatilis
    Bloggsombearbetning skrev 2018-07-03 21:41:50 följande:

Såg nu att strecket på min bild syns tydligare där än vad det gjorde när jag tog det, då var det supersvagt och vi trodde vi inbillade oss. Men testet fick sen ligga någon timme innan jag tog bilden:)

Tog ett nytt igår vilket var helt vitt så nog var det ett spökstreck alltid :(
Svar på tråden IVF våren 2018