• Percafluviatilis

IVF våren 2018

waldesten16 skrev 2018-02-21 14:21:41 följande:

Åh spännande. Håller tummarna nu att det inte blir samma bekymmer för dig denna gången. Då borde vi nästan samma testdag :)

Jag är lite nervös att den inte klarar upptiningen, men försöker tänka positivt. Sen kommer det bli en påfrestning framöver att inte hamna i mörka tankar att det kan gå fel. Jag tror mycket på att en positiv inställning kan underlätta denna tuffa period :)

Jag förstår det. Men jag har hört att de allra flesta klarar upptining eftersom de har så höga krav på dem för att de ska få frysas. Håller tummarna! Det sköna med fet är ju att man inte har lika långt till att man får svar på hur det gått. Min mens är bara 10 dagar bort.
  • Percafluviatilis
    waldesten16 skrev 2018-02-22 06:28:42 följande:

Precis, fördelen med fryst färre dagar att gå och vänta. Nu vill jag bara att det ska bli måndag så man är igång igen.

Ska du testa dig innan eller vänta till testdagen?

Om jag känner mig rätt så kommer jag att testa innan :)

Ja, men måndagen kommer att komma snabbt! När har du festdag då? När brukar din bim vara i förhållande till ägglossning? Jag ska försöka låta bli att testa men det återstår att se om jag lyckas :,) Mensen ska komma nästa fredag så det är ju ingen lång väntan att stå ut egentligen.
  • Percafluviatilis

Fick tillbaka ett perfekt 3-dagars idag. Klarade upptiningen galant och denna gången kom de in i livmodern med katetern! Då är det bara att vänta drygt 2 veckor då. Mensen ska dock komma nästa helg så jag bör få svaret tidigare.

• Percafluviatilis
    Inalina skrev 2018-02-23 13:54:05 följande:

Vad skönt att höra att allt gick bra, då kan du 'slappna av' nu då 

Haha, japp :'D

Tråkigt med ditt negativa test :( men det är inte kört förrän testdagen!
  • Percafluviatilis
    EndoS skrev 2018-02-23 14:40:16 följande:

Härligt! Då är det "bara" att vänta nu då

Haha, ja... "Skönt" nog bara 9 dagar till mensen ska komma. Testdagen är 10/3 och då borde mensen tom vara över om det nu inte tar sig.
  • Percafluviatilis
    FlatEric skrev 2018-02-23 15:38:04 följande:

Hade du för trång livmodermun (eller vad det nu heter) när katetern inte kom in? Jag hade samma sak under mitt första försök. Läkaren kämpade och kämpade och bytte till mindre och mindre storlek men sen gick den tack och lov in. 

Eftersom det inte blev nåt barn den gången ville min egen läkare sedan passa på att vidga livmodermunnen. Hon satte in lite bedövning och sedan vet jag inte vad hon gjorde men tydligen tycks det ha fungerat för den här gången gled katetern ni hur lätt som helst :) 

Nej, inte direkt trång utan jag har en blindgång i livmoderhalsen. Tydligen vanligare efter kejsarsnitt men det har ju inte jag gjort. Men de har vidgat den också nu! In kom de iallafall denna gången. Är det en blastocyst du fick tillbaka? :)
  • Percafluviatilis
    FlatEric skrev 2018-02-23 18:22:41 följande:

Jo en fem dagars, så då är det väl en blastocyst? Det var en sån de lade in vid första försöket också. 

Fick du också en blasto? 

Håller tummarna för oss nu då! Hittills känner jag inget men är ju bara på dag två, så borde väl inte finnas så många graviditetstecken då än 

Ja, det är det! Men det är fryst för dig också (minnet är kort)?

Jag fick en tredagars. Vi har ju två blasto i frysen men enligt embryologen så hade de två tredagars delat sig helt felfritt och det hade inte blastosarna så därför valde de tredagars! Hade egentligen velat ha blasto men man får ju lita på de som faktiskt kan detta.

Din blasto borde ju fästa idag eller imorgon så inom kort borde du ju kanske kunna känna något! Spännande! Min är en morula idag om den lever. Imorgon blastocyst :)
  • Percafluviatilis
    FlatEric skrev 2018-02-24 10:36:11 följande:

Jo en fryst för mig också :) Jag kollade upp kvaliteten (i min journal var den beskriven med två bokstäver, typ BB, jag kommer inte riktigt ihåg exakt nu) och efter en del efterforskningar har jag kommit fram till att det inte är den bästa kvaliteten men heller inte den sämsta, så det ser jag på som en bra grej :) 

Jag fick lite ont i livmodern i dag och magen är lite svullen. Spänner och värker på något sätt. Hoppas så klart att det är mitt framtida barn som fäster men vet också att Lutnius ger precis såna biverkningar ... Så jobbigt det där att Lutinus ger exakt likadana biverkningar som en graviditet. Som att vi inte skulle ha tillräckligt att tänka på, haha X)

Skickar hejarop till våra morulor och blastor nu! Come on you can do it! 

Åh, kan du se din journal? Spännande! Hoppas värken beror på att den fäster :)

Jag tar inte lutinus. Behövde inte eftersom det är naturlig cykel sa de. Har de sagt vad anledningen är till att du ska ta det? Jag ville egentligen ha eftersom min lutealfas är något kort, 12 dagar. Men icke! Skönt att slippa biverkningarna dock... :)
  • Percafluviatilis
    prickblomma81 skrev 2018-02-25 11:10:48 följande:

Vår resa så långt; jag lågt amh-värde (0,5) och min sambo få och långsamma spermier. Kort schema med Menopur 300E/ dag resulterade i fyra äggblåsor som innehöll tre ägg varav alla var mogna. Två blev befruktade med ICSI och har delat sig precis som de ska. Vi fick tillbaka ett tredagars idag så nu är jag ruvare =D

Exakt samma problematik som jag och min kille! Mätt amh två ggr under hösten, första gången var det 0,9 sedan var det 0,5. Min kille har få och slöa spermier. Fick samma utdelning av ägg som ni första ivfen men fick tillbaka ett tvådagars (som inte tog sig) och de kunde frysa ned en blastocyst. Vi gjorde en ny ivf direkt istället för att ta blastocysten emellan, mest för att kunna "bunkrar" fler embryon.

Nu ruvar jag på ett tredagars embryo från ivf nr 2 med vetskapen att jag har två blastocyster (fick en från ivf nr 2 också) och ytterligare ett tredagars i frysen.

Hoppas så klart att ni slipper göra en ivf till och att båda era embryon är toppembryon! Håller tummarna!
  • Percafluviatilis
    prickblomma81 skrev 2018-02-25 17:28:55 följande:

Å ja, det var ju väldigt likt! Men hoppas båda våra tredagars tar sig nu :) Höjde de dosen Menopur för dig andra gången? Hur många ägg fick ni försök två?

Förstår verkligen det där med att spara i frysen! Vi tänker också föreslå det (om det nu blir en andra gång), känns ju som att man kommer ha ännu sämre chanser om ett par år annars (om man vill få syskon).

När har ni testdag förresten? Vi har 12/3.

Ja, hoppas verkligen!! De höjde dosen från 225 och 300 (första ivfen) till 375 denna gången. Jag tog gonal f. Vi fick 4 ägg första gången varav ett bara var ett skal och ett inte befruktades. Andra gången fick vi tre ägg där alla befruktades och två tredagars och en blastocyst frystes ned. Jag fick ingen återföring under ivfen då de inte kom in med katetern. De fick vidga och nu gör jag frysförsök med ett av de som är tre dagar :) Så man kan säga att vi fick ut samma antal ägg båda gångerna men denna gången hade de bättre kvalitet så långt som vi kunnat se.

Precis. Om man vill ha syskon är det ju väldigt bra att spara. Jag känner också ett lugn över att inte behöva göra en ivf så snart igen ifall detta skulle misslyckas. De frysta embryona finns ju där de finns liksom :)

Och just det, vi har testdag 10/3 om jag räknat rätt. Dock kommer mensen om 6-7 dagar så jag lär veta innan dess.

Tar du lutinus nu? Går ni via landsting eller privat?
Svar på tråden IVF våren 2018