prickblomma81 skrev 2018-02-25 17:28:55 följande:
Å ja, det var ju väldigt likt! Men hoppas båda våra tredagars tar sig nu :) Höjde de dosen Menopur för dig andra gången? Hur många ägg fick ni försök två?
Förstår verkligen det där med att spara i frysen! Vi tänker också föreslå det (om det nu blir en andra gång), känns ju som att man kommer ha ännu sämre chanser om ett par år annars (om man vill få syskon).
När har ni testdag förresten? Vi har 12/3.
Ja, hoppas verkligen!! De höjde dosen från 225 och 300 (första ivfen) till 375 denna gången. Jag tog gonal f. Vi fick 4 ägg första gången varav ett bara var ett skal och ett inte befruktades. Andra gången fick vi tre ägg där alla befruktades och två tredagars och en blastocyst frystes ned. Jag fick ingen återföring under ivfen då de inte kom in med katetern. De fick vidga och nu gör jag frysförsök med ett av de som är tre dagar :) Så man kan säga att vi fick ut samma antal ägg båda gångerna men denna gången hade de bättre kvalitet så långt som vi kunnat se.
Precis. Om man vill ha syskon är det ju väldigt bra att spara. Jag känner också ett lugn över att inte behöva göra en ivf så snart igen ifall detta skulle misslyckas. De frysta embryona finns ju där de finns liksom :)
Och just det, vi har testdag 10/3 om jag räknat rätt. Dock kommer mensen om 6-7 dagar så jag lär veta innan dess.
Tar du lutinus nu? Går ni via landsting eller privat?