• Percafluviatilis

IVF våren 2018

I förmiddags kom mensen! Förmodligen sprutstart imorgon kväll, 7 dagar med gonal f 375 ie och sen ultraljud på tisdag (eller onsdag beroende på vilken dag jag får börja). Hoppas försök två går bättre.

• Percafluviatilis
    Bloggsombearbetning skrev 2018-01-15 18:03:35 följande:

Ja det vill vi nog. Vi har mest troligt ingen möjlighet att skaffa biologiska syskon i framtiden så att ev få tvillingar, två barn, vore lycka när man kämpar för att överhuvudtaget kunna få bli förälder. Jag är 29år:) Tack så mycket!

Hoppas ni får det då! Vilken fantastisk grej om det skulle bli två <3 Önskar att vi fick göra det också. Sen förstår man ju att det finns en risk men i Sverige känns det inte lika riskfyllt ändå, det går ju bra för de allra flesta.
  • Percafluviatilis

Har verkligen haft den värsta mensvärken på länge det senaste dygnet. Brukar ta en alvedon och en ipren och så är det helt okej. Senaste halvåret har det bara blivit två alvedon och kanske någon till lite senare och då har den inte försvunnit helt men varit hanterbar. Denna gången - kaos! Tog 6 alvedon igår utan någon jättelindring. Låg i sängen hela kvällen. Det var inte såndär kvid, kräkas och svimma-värk men kanske två snäpp under. Undrar om det kan bli så efter en misslyckad ivf? Att allt inte riktigt kom ut sist eller att hormonerna jag fick spökar? Puh. Nu är det bättre iallalfall.

• Percafluviatilis
    Akira Öken skrev 2017-12-29 13:57:18 följande:

Hej på er!

Nu var det ett tag sen jag skrev mitt första och enda inlägg i den här gruppen. Här inte riktigt hängt med i vad som skrivits, men ska ta mig tid att läsa ikapp. :)

För oss har det gått lite snabbare än vi hade räknat med. Tanken var att vi skulle göra en återföring först i januari, men nu klaffade allt och jag fick en blastocyst återförd idag!

Det är vår fjärde återföring och jag hoppas, hoppas, hoppas att det ska gå vägen denna gång.

Hur har det gått för dig?
  • Percafluviatilis
    Akira Öken skrev 2018-01-17 00:18:30 följande:

Det gick tyvärr inte vägen. Började blöda på ruvardag 12, samma dag som jag skulle fått mens i vanliga fall. Blödde mer än vanligt och graviditetstestet var förstås negativt på testdagen några dagar senare. Lite ledsen, men ser framåt. Nu inväntar vi ägglossning för att få återföra den sista blastocysten från frysen.

Tack för att du frågar!

Vad tråkigt :( kram på dig! Är det andra försöket eller tredje? Hoppas på den lille fryste!
  • Percafluviatilis

Tog min första gonal f för denna gång igår. Jag känner mig nu på morgonen otroligt trött och nedstämd. Kan man få biverkningar så snabbt och kan man ens få dessa biverkningar? Tänker att de kan vara rent psykiska också... Men det kanske är oundvikligt att inte känna av en dos på 375 ie. Sist fick jag bara lite huvudvärk.

• Percafluviatilis
    Bloggsombearbetning skrev 2018-01-18 17:47:42 följande:

Det gick bra! Äggen delade sig som de skulle och idag har vi fått tillbaka två små fina embryon! Jag känner mig så glad och lättad att allt är väl så långt. Nu börjar 3 långa veckor av väntan:)

Grattis! Hoppas att någon av dem klarar sig hela vägen (kanske båda?)! Håller tummarna :)
  • Percafluviatilis
    Bloggsombearbetning skrev 2018-01-19 08:50:46 följande:

Tack!:) Hur går det för dig med sprutorna? Mår du bättre?

Ja, det går bra men jag har fruktansvärd huvudvärk :( Spelar ingen roll iofs, det går ju över. Bara blåsorna växer!
  • Percafluviatilis

Haft VUL nu och det visade 5 blåsor av bra storlek och en del små. Bättre än sist! Plock blir på torsdag men är osäker på insättning (om vi får ut något som kan befruktas). Vet inte om de gör insättning på lördagar? Det är Nordic IVF. De sätter in ett tvådagars om man får ut färre än fem ägg. Får man ut fler sätter de in blastocyst och det blir ju i sådana fall nästa tisdag. Sist fick vi ut fyra ägg så då blev det tvådagars.

• Percafluviatilis
    Linsi skrev 2018-01-23 14:33:09 följande:

Jag går hos Nordic IVF i Malmö, vi har preliminär insättning av 3-dagars på torsdag och om det går att odla vidare så har vi insättning på lördag.

Så i Malmö har de insättning på lördagar.

Jag mailade kliniken och frågade och det var som du säger, de har också insättningar på lördagar! Hoppas dock på en blastocyst på tisdag istället :)
Svar på tråden IVF våren 2018