• Percafluviatilis

IVF våren 2018

Nu är vidgningen gjord och det gick bra. Jag har en gammal ärrvävnad i livmoderhalsen som gör att det blir en blindgång tydligen. Insättning av fryst tredagars blir om ca 3 veckor. Hoppas nu jag slipper mer krångel.

• Percafluviatilis
    Yammamamma skrev 2018-01-31 12:49:37 följande:

tack för alla gratulationer! Till er som försöker flera ggr skulle jag säga att våga pressa kliniken för en bra behandling. 

Det kan vara bra att tex efter 2 misslyckade IVF försöka få läkaren att tänka på något nytt. För mig blev det Menopur i stället för Gonal F som funkade mycket bättre. Synd att jag inte krävde detta tidigare. 

För övrigt som jag gjorde var akupunktur, meditation och träning (måttligt). Jag drack kaffe hela tiden (max 2 koppar per dagen) samt fänkålste och faktiskt unnade mig lite rött då och då... 

Det blev rätt combo. 

Grattis! :)
  • Percafluviatilis

Vårt tredje embryo kunde frysas ned idag på dag sex, även det i toppkvalitet som de som frystes ned på dag tre. Är så lättad och glad! Tre fina embryon av tre ägg! Hoppas vårt barn finns bland dem!

• Percafluviatilis
    zuces skrev 2018-01-31 17:57:53 följande:

Så grym skörd! ;) Fick också reda på att vi fick 2 fina blastos till frysen, så skönt att veta det! Sprutade du med gonal-f eller menopur denna gång?

Härligt, grattis! :D Vilken ruvardag är du på nu? Gonal-f, samma som sist! Men med högre dos då. Sen kan det variera med äggkvalitet och mängd från gång till gång enligt läkaren, oavsett hur man gör. Nu har vi totalt fyra embryon nedfrysta, två tredagars och två blastocyster. Känns lugnande.
  • Percafluviatilis
    zuces skrev 2018-01-31 18:56:47 följande:

Jaa för dina ägg va ju verkligen 100% bra! Så skönt för dig med lite lugn nu efter allt som krånglat. Idag är jag på ruvardag 4 :) den lille borde ju ha påbörjat fästning om den nu ska det! Har testdag 11/2 men kommer inte vänta med test längre än 14 dagar efter befruktning, för det borde ju vara som vanlig BIM?

Ja, precis :) Nu hoppas vi bara att livmodern vill ta hand om dem sen också. Förstår, det är svårt att hålla sig! Min mens kom en dag senare än normalt och då var det bara spottings i tre dagar till den drog igång på riktigt. Men det kan nog skilja från kvinna till kvinna och cykel till cykel. Du får uppdatera om hur det går! :)
  • Percafluviatilis
    Skräckblandad förtjusning skrev 2018-02-01 16:55:07 följande:

Jag har plussat, hoppas nu verkligen att ägglossningsprutan har gått ur kroppen, gjorde färsk ivf

Grattis!! :)
  • Percafluviatilis

Igår kom min mens (två dagar tidigare). Så nu hoppas vi på frysåterföring om dryga två veckor! Hur går det för er ruvare?

• Percafluviatilis

Någon som vet om man får ha sex nära inpå frysåterföring? Finns det någon risk med det? Chansen/risken för tvillingar torde vara mycket liten för oss men jag är orolig för att det skulle kunna sabotera miljön i livmodern.

• Percafluviatilis
    waldesten16 skrev 2018-02-21 06:39:02 följande:

Gick allt bra igår för dig med återföringen? Kan du koppla bort tankarna eller funderar du mycket just nu?

Jag var på vul hos min hemortsläkare för att se vart jag är i ägglossningen. Slemhinnan var 7,7 mm och ägglossning var på g. Fick utslag redan igår så det var endast en äggblåsa. På måndag blir det återföring med vår enda blasto i frysen. Blandade känslor inför måndag, lycka och rädsla, Ska boosta mig själv i helgen :)

Åh, vi kommer vara i princip samma skede i ruvningen! Sätter (om de kommer in med katetern) in 3-dagars på fredag så mitt kommer vara 6-dagars på måndag :) Hoppas din klarar sig hela nio månader denna gång! <3
Svar på tråden IVF våren 2018