• Percafluviatilis

IVF våren 2018

FlatEric skrev 2018-03-04 10:47:41 följande:

Fortfarande mensvärk som dyker upp ibland men tack och lov ingen mens än! Så nu är mensen en dag försenad. Hoppas på många dagar till ... Hur är det med dig?  

Hurra! Tror det kommer gå vägen för dig! :) Mina bröst har säckat ihop som de gör några timmar innan mens så mitt hopp är väldigt lågt. Tror den kommer när som.
  • Percafluviatilis
    waldesten16 skrev 2018-03-05 06:36:38 följande:

har bim i morgon och hade bestämt för att tjuvtesta i helgen. Tog test i lördags med clearblue early, testlagrets samt ägglossningstest. testlagret visade minus. Fick ett svagt svagt streck på clearblue early och utslag på ägglossningstestet. Fick hopp men ville inte ropa hej ännu.

Tog nya prover på söndagen alla negativa utan ägglossningstestet, började misstänka att att det blaston hade satt sig men inte tillräckligt och att det nu var kört.

Tog nya prover idag på morgonen, denna gången med clearblue vanliga inget utslag men jag tycktes ana en tillstymmelse till skugga där plusset ska vara, men inget säkert.

Är så förvirrad hur det ena kan ge utslag ena dagen och sedan inget, tidigt missfall? Antar att det bara är att vänta ut och se om mensen kommer i morgon eller inte.

Clearblue är väldigt luriga tycker jag. Jag har sett streck på dem utan att vara gravid. Pröva ett med röd färg, typ predictor early. Hoppas så att det är något! Det är inte kört förrän mensen kommer. Håller tummarna!
  • Percafluviatilis

Bim igår, ingen mens men alla tecken på mens (brösten sjunker ihop, molvärk). Det enda som är annorlunda är att jag inte varit trög i magen innan bim vilket jag brukar vara. Jag håller andan just nu och vill bara att dagarna ska gå fort. Mensen kan lika gärna vara sen så jag vågar inte ta ut något alls i förskott.

• Percafluviatilis
    waldesten16 skrev 2018-03-05 06:54:01 följande:

Det känns precis som du säger att det är något lurt med testerna. Samtidigt var det clearblue som gav rätt resultat för mig förra omgången. Hade det inte varit för att jag fick utslag på ägglossningstesterna hade jag kastat in handduken och insett att det var kört. Vart har du köpt predictor early?

Ja, det är lurigt. Mitt clearblue kan ju visserligen också ha varit en kemisk graviditet men jag tvivlar. Svårt det där. Jag har sett predictor early på Kronan och på Apoteksgruppen!
  • Percafluviatilis
    waldesten16 skrev 2018-03-05 07:01:42 följande:

Håller tummarna för att det inte är någon mens på g för dig. När har du din testdag och kör du med Lutinius? Har du testat dig?

Jag har testdag den 12 mars och tar ingen Lutinius.

Tack! Och jag för dig <3 Jag har testdag på lördag eller söndag (minns inte riktigt). Ingen lutinus. Eller lur-inus som jag vill kalla den! Så hoppet stiger ju onekligen lite när mensen inte kommer som den brukar... Gäller att försöka hålla huvudet kallt. Jag har inte testar, vågar verkligen inte. Vill inte se ett till blankt test.
  • Percafluviatilis
    waldesten16 skrev 2018-03-05 07:15:57 följande:

Lur-inus vilket bra namn, inget stort fan av den. Glad att man inte behöver ta den vid FET. Då har vi testdag nära varandra. Du är stark du som klarar av att inte testa.

Jag är testgalen och hade lätt kunnat testat flera gånger om dagen. Det enda jag kan göra är att vänta ut mensen nu.

Hehe, nä, himla kladd. Söndag är min testdag såg jag nu, rd16 alltså. Är på rd10 nu. Stark och stark, jag vågar verkligen inte :'D Det är så förnedrande. Sänkte mig totalt förra försöket när jag såg ett tunt streck som inte blev starkare och sen kom blödningen på dag 13 efter äggplock. Lutinus förlängde lutealfasen med en dag. Men denna gången är det ju ingen lutinus med i spelet.
  • Percafluviatilis
    Mariana79 skrev 2018-03-05 12:55:24 följande:

Förlåt min inläggsbombning... försöker lägga in en bild men det går inte..

Jag åkte hem på lunchen och fick positivt!!! Gravid 2-3 obeskrivlig Lycka!!

Grattis!!! Vad härligt!
  • Percafluviatilis
    Kokonattsu skrev 2018-03-05 14:04:32 följande:

Ja då var det kört...fick inte ens en chans att ruva och inget av embryona fortsatte att dela på sig. Det känns ju riktigt lovande inför nästa omgång. Vette fan om jag vill gå i genom det här igen...varför kan vissa få barn på ett löpande band medan andra inte ens ska lyckas med ett....

Jag får väl se hur nya planen ser ut när jag väl får en tid att prata med en läkare. Verkade inte ens som att det skulle bli i veckan..Förlåt för ett beklagande meddelande men just nu känns det rent ut sagt förjävligt.

Vad tråkigt. Jag beklagar. Var detta ert första försök? Hört många som fått ändrade doser och läkemedelssorter som sedan lyckats bra gången därpå! Men det är ändå tungt. Tillåt dig vara ledsen! Livet är bra orättvist.
  • Percafluviatilis
    Kokonattsu skrev 2018-03-05 15:55:16 följande:

Jo det är vårt första försök. Man tycker ju att alla som försöker borde lyckas på första försöket. Har ju som redan varit pärs att ta sig hit. Hoppas verkligen på det.

Men tack för allas stöttande ord. Det är som svårt att beskriva hur man känner för de som inte går i genom samma sak.

Ja, den tanken har jag ofta tänkt. När man väl gått igenom allt kring ivf, kan man inte bara få lyckas då? Vi lyckades inte heller på vårt första försök men jag fick åtminstone ruva. Kan inte föreställa mig hur det känns att inte få det. Minns att det var en stor oro inför äggplock och odling eftersom jag bara hade 4 äggblåsor och fick ut 3 ägg.

Jag lovar att det går bättre nästa försök! Stor kram.
  • Percafluviatilis
    waldesten16 skrev 2018-03-06 06:43:35 följande:

Har bim idag, ingen mens nu på morgonen. Tog ett test i morse clearblue och återigen får jag en skymt av ett plus men kan inte säga säkert. Inget utslag på testlagrets tester. Jag antar att det är spökstreck men tänker hur stor är chansen att man skulle få det på flera tester?

vet att jag borde lägga ned det här testandet och bara invänta mens eller testdag, men har man väl börjar testa är det svårt att låta bli.

Asch, vad typiskt :( Hoppas det blir starkare!
Svar på tråden IVF våren 2018