IVF våren 2018
Skönt att veta iaf
Här hoppas vi på lördag.
Skönt att veta iaf
Här hoppas vi på lördag.
Gjorde äggplock igår och ur fem blåsor fick vi endast ut tre ägg. Sist fick vi fyra men då var ett av äggen ändå bara ett skal. Får hoppas kroppen satsar på kvalitet och inte kvantitet. Nu vill jag att telefonen är tyst hela dagen så att vi får sätta tillbaka ett fint tvådagars imorgon. Marginal är tydligen inte vår grej.
Har du ont idag? Efter äggplocket igår kände jag att det kändes värre idag.. hade ont i hela magen. Tog snabbt två alvedon och en värmedyna mot min mage så blev det bättre. Men jag hade liksom ont i livmoderstrakten och tarmarna och hela magen.. inte bara äggstockarna
Förstår, tror dock jag har ont mer än vanligt. Magen är ganska uppsvälld och jag får ont när jag rör mig. Några gånger Idag när jag kissat så har det gjort så ont i livmodern att jag varit tvungen att ?stå ut? genom att hålla i väggarna i toaletten haha.. sen fryser jag fast ibland av smärtan när jag går runt här hemma. Börjar tro jag har fått någon lätt överstimulering. Får väl se imorgon vad läkarna säger!
Hur gick det för dig idag? <3
Aha oj, visste inte ens att det kunde hända! Men Gud vad skönt att alla är befruktade och kvar iallafall! De kommer säkert klara sig!
Jag kände inte alls när de förde upp sonden i livmodern och allt gick smidigt till. Tydligen hade 6 blivit befruktade men en hade stannat av i utvecklingen och en var lite halvdan men de skulle odla den också. Totalt 4 embryon av bra kvalité! Jag fick in det bästa som de rankar som toppkvalite så det känns ju skönt men vi får se hur det går. Slemhinnan va också på 11mm så vågar hoppas på graviditet :)
Nu är det 3 bra och 1 halvbra kvar som de ska odla vidare och så får vi se om det blir några blastos till frysen. Hoppas hoppas.
Igår fick vi veta att två tredagars frusits ned och att de odlar vidare den tredje till blastocyst och fryser sen ned den också om den klarat sig!
Hej! Jag ville bara säga att jag har haft samma problem, att de inte kommer in med sonden/katetern i livmodern på mig när jag skulle göra en insemination.
Dock fick jag tipset att ha en helt fylld urinblåsa, och nu när jag ska börja IVF så gjorde vi ett 'test' med den där slangen eller vad det är, och då kom helt plötsligt läkaren in enkelt!! Jag gjorde en 'operation' där de utvdigade livmoderhalsen, men jag tror egentligen att det hade gått första gången också bara blåsan varit fylld, för då ser de bättre! lycka till!
Ok, ja det kan ju säkert finnas olika anledningar varför de inte kommer in, min livmoderhals är lite 'ärrad' efter en konisering för över 10 år sedan.
Egentligen är det ingen operation utan mer ett ingrepp, de söver en och går in med kateter i olika storlekar för att töja ut kanalen liksom. detta gör ju för ont om man är vaken bara.
Jag blev aldrig tillsagd vid min första insemination att jag skulle ha fyllt blåsan, hade jag det är det ju möjligt att det hade fungerat redan då!
Idag ska jag göra vidning av livmoderhalsen. Känns lite läskigt men är mest orolig att det ska tillstöta ännu mer problem.