• Percafluviatilis

IVF våren 2018

prickblomma81 skrev 2018-03-02 07:08:09 följande:

Jag är på rd 5 idag (om återföringen räknas som rd0?), så nästan samma fas som du! Kommer du testa innan TD? Vi hade bestämt oss för att testa på söndag rd7 men testade igår, mest för att se att det var negativt efter otrivellen. Dock fick jag ett svagt streck, lär ju vara otrivellen som sitter i men första reaktionen var ändå lite hopp så det var nog dumt att testa :(

Spännande! Hur många dagar är embryot du satt tillbaka? Jag tänkte testa nästa onsdag om mensen inte kommit men jag vågar/vill inte testa innan dess. Mensen kommer imorgon eller på söndag, allra senast måndag så väntan blir inte så lång ändå.

Det kan ju vara ovitrellen. Hört att den kan sitta i så länge som 12 dagar. Jag har gjort frysåterföring så inga hormoner för min del men desto vaksammar på eventuella symtom.. Hehe!
  • Percafluviatilis
    FlatEric skrev 2018-03-02 15:45:40 följande:

Jäkla skit! I dag började jag känna av typisk mensvärk. Enligt min normala cykel ska jag få mens i morgon. 

Det här hände också förra gången jag ruvade. Finns mensvärk precis när jag borde fått den och sen kom mensen precis i "rätt" tid enligt den vanliga cykeln.

Jag är så ledsen. Har nästan helt tappat hoppet nu 

Jag är inne på ruvardag 10 - hur är det med er andra som kommit så långt i er ruvning? Positiva eller negativa vibbar? 

Behöver inte betyda något så ge inte upp förrän mensen kommit och testdagen varit! Vilken dag satte du in nu igen? Tredagars eller fem?

Jag är på ruvdag 7 med tredagars. Känner inte ett skvatt som inte skulle kunna vara vanlig pms (lätt molvärk). Mens imorgon, söndag eller måndag.
  • Percafluviatilis
    Kokonattsu skrev 2018-03-02 12:47:38 följande:

Återföringen på ett 3 dagars embryo blev inställt idag för att de tydligen inte kunde se vilken som var bra. De skulle odla vidare på de 7 av 9 som klarat sig till idag, sedan fryser kliniken in dem som klarat sig. Så jag slutar med lutinus nu. På måndag får jag höra hur det gått och om hur planen ser ut. Men ingen återföring denna månad....jag förstår inte hur man klarar att gå igenom ivf flera gånger...är så ledsen nu och oroar mig för att inget embryo klarar sig över helgen...

Ni är starka som går i genom det här. Får försöket hitta hoppet imorgon...

Vad märkligt och förstår att det känns snopet! Varför kan de inte sätta in blastocyst istället i sådana fall? Bra resultat än så länge iallafall, hoppas det blir många till frysen :)

Jag fick inte heller återföra färskt nu senast. De kom inte in i livmodern med katetern. Så jag vet den snopna känslan. Var ett par jobbiga dygn fram till man visste hur det gått med embryona men därefter blev jag faktiskt väldigt lugn! Dels för att det är skönt att göra insättningen i naturlig cykel utan hormorner och dels för att jag tror att det ibland kan vara till ens fördel att göra det i naturlig cykel. Iallafall om man har regelbunden cykel! Så hang in there! Det kommer bli bra till slut!
  • Percafluviatilis
    FlatEric skrev 2018-03-02 19:06:57 följande:

Jag satte in ett femdagars den 20.2, så är nu på ruvardag 10. 

Jag vet att man inte ska ge upp hoppet, men när det känns precis likadant som förra gången så är det svårt  Jag hoppas så klart att det ska gå vägen, men nej, i dag var nog ingen bra dag. 

Tack ändå för peppen! Och håller tummarna för att din molvärk är bebisvärk. 

Då är embryot 15 dagar nu. Hur lång är din lutelfas? Tycker det låter lovande!
  • Percafluviatilis

Ruvardag 8 med tredagars och jag känner INGET. Alltså inget alls?! Så frustrerad. Idag ska det börja produceras hcg om det nu finns något där inne. Om man bara kunde få ett tecken. Mensen är beräknad imorgon...

• Percafluviatilis

Ruvardag 8 med tredagars och jag känner INGET. Alltså inget alls?! Så frustrerad. Idag ska det börja produceras hcg om det nu finns något där inne. Om man bara kunde få ett tecken. Mensen är beräknad imorgon...

• Percafluviatilis
    prickblomma81 skrev 2018-03-03 14:16:49 följande:

Men det behöver ju inte betyda nånting! Kanske snarare positivt?! Håller tummarna. Själv tog jag ett gravtest imorse, rd 6, helt negativt så nu vet jag att ovitrellen är ute iaf. Ska testa igen typ rd9 tänkte jag...

Nä, jag vet men man nojar ju för allt man kan hitta/inte hitta. Skönt att veta att den är ute iallafall! Håller tummarna :)
  • Percafluviatilis
    FlatEric skrev 2018-03-03 15:36:35 följande:

Lutelfasen brukar vara kring 14-17 dagar tror jag, så jag borde väl få mens ungefär i dag. Tyvärr känns det också så nu. Mensvärken har blivit värre. Inget blod än dock, så det är ju alltid nåt :) 

Du hade lite värk tidigare visst? Hur känns det nu? 

Åh. Hoppas den håller sig borta! Håller tummarna.

Jag hade värk i tisdags/onsdags. Lite grann bara. Efter det inget, möjligen lite nu under eftermiddagen. Livrädd för mensen nu. Den ska komma imorgon...
  • Percafluviatilis
    FlatEric skrev 2018-03-03 17:22:31 följande:

Ja det är så jobbigt! Varje gång jag går på toa förväntar jag mig att se blod, varje gång Lutinusen rinner ut tror jag det är blod ... Man kan ju bli galen för mindre. 

Men kan ju inte göra annat än hoppas. Och hålla tummarna :) 

Precis! Åh, jag vill bara att det ska vara tisdag nu så vi får veta. Eller imorgon om mensen kommer. Bara vi får veta! Blir tokig av att famla i mörker.
  • Percafluviatilis
    FlatEric skrev 2018-03-03 17:22:31 följande:

Ja det är så jobbigt! Varje gång jag går på toa förväntar jag mig att se blod, varje gång Lutinusen rinner ut tror jag det är blod ... Man kan ju bli galen för mindre. 

Men kan ju inte göra annat än hoppas. Och hålla tummarna :) 

Hur går det? Väntar spänt och håller tummarna allt jag kan!
Svar på tråden IVF våren 2018