• Percafluviatilis

IVF våren 2018

FlatEric skrev 2018-03-06 07:05:22 följande:

Så kom testdagen och testet var så klart negativt. 

Det var väntat men besvikelsen är ändå stor. Ingen mens än men den dyker väl upp nu när jag tagit testet. Den brukar göra så.

Börjar frukta att jag aldrig kommer att få någon bebis. Vi började för sent. Jag är 36 och när jag fyller 37 måste det göras privat. Det vet jag inte om vi har råd med. Har alltså bara några månader kvar. 

Det finns tre ägg i frysen. Inte världens bästa kvalitet på dem skulle jag tro.

Hoppet sjunker. I dag är ingen bra dag.  

Men hinner jag inte sörja för nu måste jag åka till jobbet där jag förväntas vara snabbtänkt, glad och kreativ. Suck. 

Nej, vad tråkigt! :( Jag som verkligen trodde det skulle bli plus! Stor kram <3 Stanna hemma idag om det känns för jobbigt!
  • Percafluviatilis

Om man gör fet borde väl mensen komma som vanligt? Tar ju ingen lutinus. När jag tog lutinus vid färskförsöket i julas var mensen en dag sen. Nu är den två dagar sen.

• Percafluviatilis
    Inalina skrev 2018-03-06 11:11:15 följande:

Hoppas det går vägen för dig, när ska du testa??

Jag vet inte riktigt! Antingen blir det i eftermiddag eller imorgon eller om vi slår om helt och väntar till fredag. Testdag är på söndag. Skulle kännas så snopet om vi testar idag och det blir blankt. Samtidigt blir jag säkert lika ledsen om mensen kommer... Så, det återstår att se :,D
  • Percafluviatilis
    Inalina skrev 2018-03-06 11:27:16 följande:

Ja  jag vet, jag tror jag testade rätt tidigt för då skulle jag inte bli lika 'besviken' när väl mensen kom. Det går ju dock åt rätt många tester eftersom när man väl börjat och man tror att man KANSKE ser något, då testar man varje dag sen  

för min del hjälpte det nog faktiskt att testa tidigt då jag inte blev lika knäckt sen när jag visste med säkerhet att det inte skulle bli något plus.. Men för dig verkar det ju lovande då du är efter BIM!!! 

(sen litar jag mer på testet än att man får mens, då man kan blöda lite utan att loppet är kört!)

Ja, det är precis som du säger! Börjar man testa och ser något pyttepytte håller man kvar vid hoppet och testar ännu mer. Det var så tärande för mig sist, för då blev det precis så! Samtidigt vore det skönt att få ett eventuellt plus bekräftar ifall det skulle bli tidigt missfall. Då vet man iallafall att det kunde fästa. Jag har nämligen aldrig fått ens ett svagt plus så jag har oroat mig en del för att de inte kan fästa.

Pga sen mens har jag ju börjat hoppas men samtidigt är det läskigt att ens hoppas lite. Så rädd för blankt!
  • Percafluviatilis
    waldesten16 skrev 2018-03-06 12:45:57 följande:

Tar inte heller någon Lutinus nu, Bim idag än så länge ingen mens. Håller med dig vad du skrev innan. Har testat som en galning bara för att jag fått något vad som kanske kan vara ett plus på stickan. Men måste försöka få mig själv till att invänta mens och testdag, får se om jag lyckas hålla mig i morgon eller inte :)

verkar lovande för dig att du är förbi bim :)

Hoppas den håller sig undan! Vänta ett par dagar och testa igen :)
  • Percafluviatilis
    Inalina skrev 2018-03-06 14:55:31 följande:

Jag har heller aldrig fått ett plus och är också orolig över fästningen. Jag använde något som hette Embryo Glue nu men det gick tyvärr inte vägen ändå, sedan tror jag mitt embryo var lite långsamt så kanske inte var högsta kvalitén heller!

Nästa gång har jag bestämt mig för att äta lite lite blodförtunnande/albyl minor då det verkar ganska 'vanligt' att det bildas små proppar i livmodern när embryot ska fästa som gör att det inte överlever. så det är mitt nästa fokus..

åh jag känner precis med din rädsla för blankt test :( (man vet ju liksom inte hur ett med plus ser ut!!!) men plötsligt händer det, jag hoppas verkligen du får ett plus, det ger oss andra hopp också 

Aha! Spännande med embryo glue. Vilken klinik går du på? Har de någon misstanke om varför de inte vill fästa? Hur många försök har ni gjort? Sorry för tusen frågor :)

Ja, det hoppas jag också. Ska bara våga testa också, hehe!
  • Percafluviatilis

Tror ni att det är för tidigt att se ett plus idag? Rd11, äl+14? Det borde ju vara samma som vid ett helt naturligt försök väl? Och då brukar man väl kunna se vid denna tidpunkt. Det kliar i fingrarna men jag är ju livrädd att det inte ska vara något.

• Percafluviatilis

Här är mitt test från nu. Det är något svagt så antagligen fäste det och släppte sedan och det är väl därför mensen blev sen.
  • Percafluviatilis
    waldesten16 skrev 2018-03-07 06:39:14 följande:

Beklagar verkligen. Min kom med nu med på jobbet. Ska du ringa kliniken idag?

Vad tråkigt :( Det är bara att ladda om. Jag ringer på måndag eftersom testdagen inte är förrän söndag. Dudå?
Svar på tråden IVF våren 2018