• Jmlwc

Augustibarn 2018

Hej!

Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.

Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.

Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.

Välkomna!

• Svar på tråden Augustibarn 2018
  • 3hjärtan
    lindani skrev 2018-01-15 11:41:00 följande:

hej allihopa, är gravid med andra barnet. bf 1/8. ska på ultraljud imorgon så får väl ett nytt datum då :) undrar om det finns någon hemlig fb-grupp då vi inte gått ut med graviditeten ännu eftersom vi inte varit på ultraljud vill jag inte att någon ska se om jag går med i en grupp

Hur gammal är du? Finns en hemlig 35+
  • lindani
    3hjärtan skrev 2018-01-15 18:14:29 följande:

jag blir 26 i år så får leta efter någon annan. men tack för svar :)
  • Jmlwc
    3hjärtan skrev 2018-01-15 18:14:29 följande:

3hjärtan du kan få lägga till mig i den gruppen:)
  • 3hjärtan
    Jmlwc skrev 2018-01-15 19:07:18 följande:

3hjärtan du kan få lägga till mig i den gruppen:)

Skicka mig ett privat meddelande här på fl med namn och beskrivning av profilbilden på fb
  • Aamon
    lindani skrev 2018-01-15 11:41:00 följande:

hej allihopa, är gravid med andra barnet. bf 1/8. ska på ultraljud imorgon så får väl ett nytt datum då :) undrar om det finns någon hemlig fb-grupp då vi inte gått ut med graviditeten ännu eftersom vi inte varit på ultraljud vill jag inte att någon ska se om jag går med i en grupp

Finns men hörde att den var full :(
  • LisaKMB
    Nela skrev 2018-01-15 07:55:40 följande:

Hej och välkommen! Vi har också UL 24/1 :)

Vad spännande! Håller tummarna för att allt ser okej ut för oss båda.
  • Vallmofröt
    mkess skrev 2018-01-15 10:43:36 följande:

Spännande! Men synd för sambon såklart. :( Är det första ultraljudet? Vilken vecka? :)

ja första ultraljudet pga att ja inte riktigt e helt säker när mensen va. Men blev framflyttat några dagar så går in i v 11 på onsdag redan. Va så fint. Det lilla hjärtat som ticka på så fint. Ja såg fötter ben o armar och fingrar. Och lilla plutten sprattla runt. Underbart och glädjetårar kom. Gjorde inte vul utan vanligt uppepå magen och det blev kanon fina bilder faktiskt
  • Johanna135
    Vallmofröt skrev 2018-01-15 22:43:23 följande:

ja första ultraljudet pga att ja inte riktigt e helt säker när mensen va. Men blev framflyttat några dagar så går in i v 11 på onsdag redan. Va så fint. Det lilla hjärtat som ticka på så fint. Ja såg fötter ben o armar och fingrar. Och lilla plutten sprattla runt. Underbart och glädjetårar kom. Gjorde inte vul utan vanligt uppepå magen och det blev kanon fina bilder faktiskt

Åh jag ska på ultraljud precis i början av v11 om 6 dagar, sååå nervös och pepp!!! Rädd för att barnet inte skall leva? :(. Då kanske jag också får se armar och sånt!!!!!! Åh hoppas. Hoppas. Hoppas.
  • Enizz
    Jmlwc skrev 2018-01-15 08:09:06 följande:
    Jag är också beräknad till 20/8 (än så länge):)
    Vad roligt! Har du något ultraljud inplanerat? Jag ska på ultraljud den 24/1, längtar! Men vet när ÄL var då jag kollade med ÄL-test samt får ont i magen vid ÄL.
  • Vallmofröt
    Johanna135 skrev 2018-01-15 22:56:32 följande:

Åh jag ska på ultraljud precis i början av v11 om 6 dagar, sååå nervös och pepp!!! Rädd för att barnet inte skall leva? :(. Då kanske jag också får se armar och sånt!!!!!! Åh hoppas. Hoppas. Hoppas.

Ja känner igen din känsla där. Ja va också rädd att jag inte skulle få se nått tickande hjärta men vilken lättnad.. d va då tårarna kom. Så häftigt att man redan nu så tidigt kan göra ultraljud på magen.. berätta för min mamma igår. Oj så glad hon blev. Oj va hon grät!! Kasta sig om halsen på mig!
Svar på tråden Augustibarn 2018