• maria1992

BIM JANUARI 2018

Hej tjejer, 

Jag tyckte BIM december 2017 var så bra så vad säger ni om att köra en likadan för oss som misslyckades denna månad? Glad 

Nu peppar vi varandra!! 

• Svar på tråden BIM JANUARI 2018
  • stragge

Om man tar RFSU testa tidigt på bim borde det väl visa plus om man är gravid? Eller kan man ändå behöva vänta några extradagar? Mitt var negativt igår på bim men fortfarande ingen mens i sikte !

• Jeex

Tänkte hoppa in här efter att läst ikapp alla sidor.

Tog ut min p-stav i september efter jag fick ett x i v.8 (hade ingen aning om att jag var gravid)

Fick åka akut med ambulans natten mot 15/8-17 och blev opererad där min högra äggledare togs bort.

Använder mig av NC och äl-tester. Beräknad äl 18/1 och BIM 4/2.

Eftersom det kändes bäst för oss att gå efter rekommendationerna och vänta 3-4 mensperioder så är det här nu första månaden med seriösa mätningar och ett försök på att kanske bli gravida :)

Vi hade egentligen tänkt vänta 1-2 åt till innan vi börja. Men oj vad längtan efter barn slog till efter vårt x.

• Lottch3n

Tog ett digitalt nu imorse. Visade ej gravid...

fasen är det helt kört för denna månaden nu då?? :(

• maria1992
    Lottch3n skrev 2018-01-12 08:44:07 följande:

Tog ett digitalt nu imorse. Visade ej gravid...

fasen är det helt kört för denna månaden nu då?? :(

När hade du bim?? Enligt min svägerska som är barnmorska ska du ta ett 1 vecka efter bim för att vara helt säker
  • Lottch3n
    maria1992 skrev 2018-01-12 09:07:58 följande:

När hade du bim?? Enligt min svägerska som är barnmorska ska du ta ett 1 vecka efter bim för att vara helt säker

Jag har bim idag. Hade ju så gärna velat veta nu innan vi åker utomlands (åker tidigt på tisdag). :/
  • maria1992
    Lottch3n skrev 2018-01-12 09:14:31 följande:

Jag har bim idag. Hade ju så gärna velat veta nu innan vi åker utomlands (åker tidigt på tisdag). :/

Förstår jag verkligen men du har ingen mens i sikte?
  • Lottch3n
    maria1992 skrev 2018-01-12 09:19:09 följande:

Förstår jag verkligen men du har ingen mens i sikte?

Nix ingen mens i sikte alls. Igår fick jag även ökade flytningar och det brukar jag inte få innan mens :/ vet inte vad det är som spökar.

Mår precis som jag gjorde tidigt i förra graviditeten :/
  • LillaMy08

Bim idag men ingen mens i sikte, den är alltid punktlig.. Inte ens mensvärk och det har jag alltid. Men testen visar toknegativt :/

• maria1992
    Lottch3n skrev 2018-01-12 09:22:59 följande:

Nix ingen mens i sikte alls. Igår fick jag även ökade flytningar och det brukar jag inte få innan mens :/ vet inte vad det är som spökar.

Mår precis som jag gjorde tidigt i förra graviditeten :/

Har du regelbunden mens annars? Dyker den inte upp inom några dagar så ta ett nytt test! Ge inte upp hoppet, de visar ofta efter bim för många <3
  • Jeex
    Sunshine4life skrev 2018-01-04 10:56:07 följande:

Hej! Läst lite i tråden här och slogs av systerskapet och peppen. Jag och min kille har började försöka för första gången nu vid nyår. Hade ÄL 31a (med BIM 15/1) så är ju väldigt tidigt än att veta. Har två olika: "P Tracker light" och "Flo" men de visar olika ÄL-dagar. Gissar att det är för att folk har olika långa cykler. Ni som använder appar, vilken mens/ägglossningsapp använder ni?

Använder mig av FF och NC :)
Svar på tråden BIM JANUARI 2018