• maria1992

BIM JANUARI 2018

Hej tjejer, 

Jag tyckte BIM december 2017 var så bra så vad säger ni om att köra en likadan för oss som misslyckades denna månad? Glad 

Nu peppar vi varandra!! 

• Svar på tråden BIM JANUARI 2018
  • Liiiinda90

Bim för mig idag , ingen mens och blankt test. Nu är de bara att vänta in mensen och ta nya tag.

Segt att sambon är utomlands nästs ägglossning

• Sunshine4life

Hej, ÄL +11, BIM -3, 31 år

Har haft jättemycket symtom till och från i en vecka (Ont i nedre magen, törstigare, ont i huvudet, spänner i ländryggen, svårt att äta). Tog ett CB-5 dagar test för tre dagar sedan som jag tyckte mig kunna urskilja ett svagt streck. Tog ett nytt för två dagar sedan som var helt blankt. Tog inget igår men tog ett nytt imorse som också ev hade ett svagt streck. Men det är så svagt att man knappt kan antyda det. (Samma som för tre dagar sen)

Känns jättekonstigt om det är ett streck att det inte blir starkare på tre dagar. Blir lite orolig om det kan vara ngt annat. Bokat ultraljud nästa vecka. Men har liksom aldrig haft den här värken i nedre magen, mest åt höger.

Vad tror ni? Orkar inte med alla tankar som kommer. :(

• LillaMy08
    Liiiinda90 skrev 2018-01-12 10:02:19 följande:

Bim för mig idag , ingen mens och blankt test. Nu är de bara att vänta in mensen och ta nya tag.

Segt att sambon är utomlands nästs ägglossning

Samma här, bim idag men ingen mens. Och bara negativa tester.

Nu hoppas vi mensen inte dröjer för länge så kör vi ett nytt försök till nästa ägglossning! :)))

Lycka till!!
  • norrland91

Lite molvärk och pulserande nere i magen samt lite lite molvärk nere i ryggen. Illamående idag efter frukost. Längtar extra mycket idag planerar namn och vill börja köpa bebiskläder... kanske inbillar mig bara för att jag längtar såå mycket. Första barnet.

Bjudna på middag imorn hos grannarna som vi brukar dricka vin med, de vet att jag brukar prata om barn så är nog avslöjad direkt vad vi försöker med så fort jag tackar nej haha!

Trevlig helg alla mammor (blivande)!

• MammaMia1012

Shit vad många som plussat nu, Gud så roligt! Stort grattis till er alla! Har vi uppdaterat BIM listan? Kul att se utvecklingen!

• ankmamma
    Tildurrr skrev 2018-01-12 07:02:20 följande:

Åh va roligt!! Grattis till dig med! :D hoppas så att det går vägen nu, första försöket faktiskt så känns helt ofattbart!

Åh va roligt! :D jag hoppas också det!! 2.a försöker för oss!! :)
  • LunaLo

Grattis till alla som plussat senaste dagarna! Jag är på BIM-3, var precis på toa och när jag torkade mig kom en liten rosa flytning på papperet... brukar få spottings 2-4 dagar innan mens, blev så besviken. Trodde så mycket då jag haft väldigt ömma bröst sedan bara någon dag efter ÄL, lite molande värk samt lätt huvudvärk de senaste dagarna... :/ aja, bara å bryta ihop å komma igen! Heja oss!

• FruBjörk

Är det någon här som använder/använde något kosttillskott eller annat för att öka chansen att bli gravid? Vad i så fall och vad tycker ni om Det? Andra tips eller liknande att tänka på?

Läste om folsyra idag. Ska se om jag kan bifoga en bild.

• FruBjörk

Bilden verkar inte fungera. Skriver ist;

"Börja i tid med folsyra. Gravida kvinnor ska äta folsyra för att minska vissa missbildningar hos fostret. Men vill du bli gravid är det värt att börja ta B-vitaminet redan innan du pussat på stickan.

- det är jätteviktigt att börja med folsyra när du försöker bli gravid. Det både gör att du har lättare att bli gravid och minskar risken för missfall senare."

Från en intervju i Aftonbladet med Andrea Gartner, barnmorska och enhetschef på barnmorskemottagningen Cura Öresund.

• josgos
    Tildurrr skrev 2018-01-11 23:00:40 följande:

Vad skulle ni säga om detta? Både jag och sambon ser ett streck men vet inte om man vågar hoppas, haft en molvärk i magen hela dagen så kände mig tvungen att testa..

Jag ser! Testa igen så är det säkert starkare någon dag senare! Så kul för er!
Svar på tråden BIM JANUARI 2018