• maria1992

BIM JANUARI 2018

Hej tjejer, 

Jag tyckte BIM december 2017 var så bra så vad säger ni om att köra en likadan för oss som misslyckades denna månad? Glad 

Nu peppar vi varandra!! 

• Svar på tråden BIM JANUARI 2018
  • josgos
    Lottch3n skrev 2018-01-12 09:14:31 följande:

Jag har bim idag. Hade ju så gärna velat veta nu innan vi åker utomlands (åker tidigt på tisdag). :/

Åhnej, men hoppas du kan få ett annat besked om någon dag eller så. Du fick ju inte plus på förra BIM heller. Kolla på söndag! Håller alla tummar!
  • Snöstorm40

Bim idag, ingen mens, inget plus, inga symptom alls förutom ömma bröst. I vanliga fall har jag extrem mensvärk men känner ingenting av att den skulle vara på gång heller. Vet inte vad jag ska tro. Vågar inte riktigt hoppas heller. Är det vanligt att testa negativt på Bim och plussa senare?

• Ellinor98

Hej!

Har också BIM i januari 23/1 så hänger med här.

Hade missfall i augusti och vi har försökt ända sen dess att få till en ny graviditet utan att lyckas..

ÄL + 5 idag och sen i igår har jag nån hemsk smärta i mina bröst vårtor, en brännande känsla.

Gör så ont att jag inte kan ha varken tröja eller bh på mig och har aldrig haft så här efter ÄL förut någon mer som känner igen sig? Har även som mensvärk och ont i nedre delen utav ryggen.

• Liiiinda90
    Snöstorm40 skrev 2018-01-12 13:04:20 följande:

Bim idag, ingen mens, inget plus, inga symptom alls förutom ömma bröst. I vanliga fall har jag extrem mensvärk men känner ingenting av att den skulle vara på gång heller. Vet inte vad jag ska tro. Vågar inte riktigt hoppas heller. Är det vanligt att testa negativt på Bim och plussa senare?

Har också bim idag , testade negativt imorse.

Tänker vänta över helgen och se om mensen kommer .

Mins tidigare graviditeter har jag haft ganska lite hormoner runt bim men ändå visat svagt positivt
  • Woohooo
    Imra skrev 2018-01-12 07:13:14 följande:
    Jag gjorde ett till i morse som av likadant ut. Vet ju att man egentligen ska vänta typ två dagar för att få starkare, men kunde inte hålla mig. Ska ta ett digitalt imorgon på BIM!

Tack är också jätteglad men vågar som sagt inte tro det än. :D<3

Vi har försökt i 8 månader och det är första barnet. Jag år 23 och sambon 26. :D ni då? :)
    Jag är säker på att det digitala testet kommer bekräfta det. Jag hoppas verkligen för er skull!
    Vi har försökt 4 månader med första barnet. Jag är 19 och pojkvännen 25. :)
  • Woohooo
    Gabriela11 skrev 2018-01-12 08:00:05 följande:

Jag har fått min mens inatt tjejer! :( Nästa månad kanske . Lycka till och håller tummarna för er!! Puss

Åh vad synd. Jag håller tummarna för dig nästa månad! :)
  • Snöstorm40
    Liiiinda90 skrev 2018-01-12 13:09:38 följande:

Har också bim idag , testade negativt imorse.

Tänker vänta över helgen och se om mensen kommer .

Mins tidigare graviditeter har jag haft ganska lite hormoner runt bim men ändå visat svagt positivt

Jag gör samma, jag väntar tills måndag och testar om mensen inte dykt upp. Det är ju bara så jobbigt att inte veta...
  • Woohooo
    stragge skrev 2018-01-12 08:04:31 följande:

Om man tar RFSU testa tidigt på bim borde det väl visa plus om man är gravid? Eller kan man ändå behöva vänta några extradagar? Mitt var negativt igår på bim men fortfarande ingen mens i sikte !

Någon skrev tidigare att 90% får plus på bim, men för 10% dröjer det alltså. Ta ett nytt test om ett par dagar! :)
  • Woohooo
    Jeex skrev 2018-01-12 08:06:32 följande:

Tänkte hoppa in här efter att läst ikapp alla sidor.

Tog ut min p-stav i september efter jag fick ett x i v.8 (hade ingen aning om att jag var gravid)

Fick åka akut med ambulans natten mot 15/8-17 och blev opererad där min högra äggledare togs bort.

Använder mig av NC och äl-tester. Beräknad äl 18/1 och BIM 4/2.

Eftersom det kändes bäst för oss att gå efter rekommendationerna och vänta 3-4 mensperioder så är det här nu första månaden med seriösa mätningar och ett försök på att kanske bli gravida :)

Vi hade egentligen tänkt vänta 1-2 åt till innan vi börja. Men oj vad längtan efter barn slog till efter vårt x.

Åh, vilken dramatisk historia. Jag hoppas verkligen på en bebbe till er! <3
  • Regnbågsmorsan

Hej alla,

Ny i tråden. Har gjort tre inseminationer i Danmark. Sista i mellandagarna, hade BIM idag, men natten till igår kom mensen med besked. Skulle ändå enligt kliniken testa idag, visade så klart negativt.

Så nu ska man ladda om igen. Ska beställa tid för äggledarspolning. Samt göra ett ultraljud för räkna foliker för ev hormonstimulerad insemination. Men efter varje minus så känns det alltid tungt att ladda om. 

Denna gången är mensen hemsk med, fruktansvärd mensvärk och rejäl blödning. Mycket mer än vanligt och då blöder jag normalt jäkligt mkt ändå. 

Hoppas det går bättre för alla er andra.

Svar på tråden BIM JANUARI 2018