BIM JANUARI 2018
Hej tjejer,
Jag tyckte BIM december 2017 var så bra så vad säger ni om att köra en likadan för oss som misslyckades denna månad?
Nu peppar vi varandra!!
Hej tjejer,
Jag tyckte BIM december 2017 var så bra så vad säger ni om att köra en likadan för oss som misslyckades denna månad?
Nu peppar vi varandra!!
Först nu slog det mig att en kanske ska börja med folsyra. Gör ni det? Jag vet om att det ska tas under graviditeten, men har inte tidigare läst om att det kan öka chansen.
Jag läste dock att det inte alltid behövs om en äter mycket grönt och baljväxter. Då jag är vegan får jag i mig en hel del grönt, men frågan är om jag ska ta folsyra ändå? Vad tror ni? :)
Hej alla,
Ny i tråden. Har gjort tre inseminationer i Danmark. Sista i mellandagarna, hade BIM idag, men natten till igår kom mensen med besked. Skulle ändå enligt kliniken testa idag, visade så klart negativt.
Så nu ska man ladda om igen. Ska beställa tid för äggledarspolning. Samt göra ett ultraljud för räkna foliker för ev hormonstimulerad insemination. Men efter varje minus så känns det alltid tungt att ladda om.
Denna gången är mensen hemsk med, fruktansvärd mensvärk och rejäl blödning. Mycket mer än vanligt och då blöder jag normalt jäkligt mkt ändå.
Hoppas det går bättre för alla er andra.
Först nu slog det mig att en kanske ska börja med folsyra. Gör ni det? Jag vet om att det ska tas under graviditeten, men har inte tidigare läst om att det kan öka chansen.
Jag läste dock att det inte alltid behövs om en äter mycket grönt och baljväxter. Då jag är vegan får jag i mig en hel del grönt, men frågan är om jag ska ta folsyra ändå? Vad tror ni? :)
Jag gör det, känns liksom som lika bra just in case. :D
Dessutom så rekommenderar de det på kliniken jag gör inseminationerna på.
Någon skrev tidigare att 90% får plus på bim, men för 10% dröjer det alltså. Ta ett nytt test om ett par dagar! :)
Då är det nog lugnt ja. Mitt vanliga kosttillskott är snål med folsyran, så jag tar extra,
Tror jag hade ätit levergryta (ööörk) två gånger i veckan oxå om det fanns bevis för man blir lättare gravid. Man gör ju liksom allt man kan för optimera sig själv :D
Bim idag, ingen mens, inget plus, inga symptom alls förutom ömma bröst. I vanliga fall har jag extrem mensvärk men känner ingenting av att den skulle vara på gång heller. Vet inte vad jag ska tro. Vågar inte riktigt hoppas heller. Är det vanligt att testa negativt på Bim och plussa senare?
Hej!
Har också BIM i januari 23/1 så hänger med här.
Hade missfall i augusti och vi har försökt ända sen dess att få till en ny graviditet utan att lyckas..
ÄL + 5 idag och sen i igår har jag nån hemsk smärta i mina bröst vårtor, en brännande känsla.
Gör så ont att jag inte kan ha varken tröja eller bh på mig och har aldrig haft så här efter ÄL förut någon mer som känner igen sig? Har även som mensvärk och ont i nedre delen utav ryggen.
Har också bim idag , testade negativt imorse.
Tänker vänta över helgen och se om mensen kommer .
Mins tidigare graviditeter har jag haft ganska lite hormoner runt bim men ändå visat svagt positivt
Åh, en lovande början iaf. Har du hunnit ta ett grav-test?Det står ju någon form av statistik på förpackningen att typ 90% av alla gravida får ett positivt svar på Bim- dagen. Men långt ifrån alla plussar på Bim. Så blir det neg och mensen inte kommer kan man testa ett par dagar senare igen. Däremot är positivt svar alltid positivt.
Håller tummarna!