Vi som önskar ett syskon 2018
Hej!! Tänkte starta en tråd för oss som försöker skaffa syskon! Vi försöker skaffa en trea, har försökt 9 månader utan resultat. Skulle vara kul att följas åt om det är fler här inne som önskar ett syskon <3
Hej!! Tänkte starta en tråd för oss som försöker skaffa syskon! Vi försöker skaffa en trea, har försökt 9 månader utan resultat. Skulle vara kul att följas åt om det är fler här inne som önskar ett syskon <3
Kunde inte hålla mig. Och det visade ?inte gravid?... usch detta tog hårdare på mig än jag trodde
Hej!
Hoppar gärna in här. Har en son hemma på 7,5 månader.
Det tog ett år att bli gravid, och det var ett jobbigt år där vi testade det mesta. Jag blev gravid hösten 2015 men fick tidigt missfall i v6. Därefter tog det 11 månader för mig o bli gravid. Vi hade under 2016 2st misslyckade insemineringar, hysteroskopi då ena äggledaren hade mindre passage. Utredning visade inget fel på någon av oss.
September 2016 skulle jag påbörja IFV. Fick blödning på en måndag, 19/9 som jag trodde var mensen. Jag skulle börja med IVF sprutorna på onsdagen samma vecka. Vaknade upp på tisdagen och såg att tampongen var helt ren. Testade och plussade! Riktigt mirakel.
Nu har vi försökt i några månader med ett syskon men hittills inte fått till det. Vill verkligen inte att det ska ta lika lång tid som sist :( Har BIM 16/1 men tidiga tester visar negativt. Har inga förhoppningar denna månad
Kunde inte hålla mig. Och det visade ?inte gravid?... usch detta tog hårdare på mig än jag trodde
Ja, denna väntan är inget roligt. Men så har man ju läst om så många fall där ena barnet tagit lång tid medan andra barnet blivit till snabbare. Förhoppningsvis behöver ni inte försöka lika länge till. Men det kanske kan vara skönt att veta att ni blir gravida, men att det tar längre tid av erfarenhet?
Min frustration sitter i att första gick på första försöket och nu har det snart gått 9 månader. Jag hade räknat med att föda snart, haha. Nu vet jag inte om första var ett lyckoskott?!
Håller tummarna hårt. Hur länge har ni försökt nu?
Hej tjejer! :)
Jag och min kille ska äntligen försöka oss på en gemensam bebis! Hade ägglossning i söndags och sexade loss i lördags , och i måndags och tisdags höggs det till som satan i äggstockarna så förhoppningsvis blir det pluss snart , ska ha bim den 22:a så jag hoppas så inne Norden att det blir pluss :D
Jag har 37 grader i Temp på morgonen och svettas som om jag har stått ute i solen en varm sommardag. xD haha
Vad tror ni? Äre något på G tror ni? :)
Vad roligt för er!
Hoppas det tar sig på studs :)
Kan jag få min ÄL snart??? Fortfarande negativa test på cd14, suck!!
Kan jag få min ÄL snart??? Fortfarande negativa test på cd14, suck!!
Hear ya! Finns ingen sämre känsla än att ta negativt test! :(
Men du, så länge mensen inte har kommit, har den inte kommit.
Kram!!
Förstår precis besvikelsen. Att varje gång tänka att nån gång kommer jag förmodligen bli så himla glad, och kanske överraskad, av ett positivt besked, och tänk om det är nu/idag. Usch denna ständiga besvikelse :( Kram
Så känner jag med. Första gången på 9 gånger som jag skippar ÄL stickor, då jag alltid så länge jag kan minnas har mol ca en halv dag då jag har ÄL. Plus att lärt känna sekretet osv. Och bara för det har jag inte känt något denna månad! Är på dag 16. Blir det inget imorgon så har det passerat obemärkt eller så vart det inget denna månad. Hur lång brukar din cykel vara?