Vi som önskar ett syskon 2018
Hej!! Tänkte starta en tråd för oss som försöker skaffa syskon! Vi försöker skaffa en trea, har försökt 9 månader utan resultat. Skulle vara kul att följas åt om det är fler här inne som önskar ett syskon <3
Hej!! Tänkte starta en tråd för oss som försöker skaffa syskon! Vi försöker skaffa en trea, har försökt 9 månader utan resultat. Skulle vara kul att följas åt om det är fler här inne som önskar ett syskon <3
För min del är mensen slut och nu kommer den långs väntan på ägglossningen och också spänningen för att se när den kommer den här cykeln haha.. hur går det för dig?
Jag tempar på, har fortfarande bruna flytningar efter missfallet. Slutar det inte under helgen ringer jag gyn på måndag för nu är det över två veckor sen jag fick första blödningen.
Skönt med nytt jobb och lite annat att tänka på:)
Jag är i samma sits, mensen tog slut i torsdags så nu är väntan lång innan jag kan börja ÄL-testa... när har du ÄL?
Hej jag hoppar in i tråden :) jag har en dotter som blir 6 år nu i juni från tidigare förhållande. Nu försöker jag och min sambo bli gravida men fan vilken tid de tar ! Slutade med p-piller i juni 2017 , plussade i oktober , dock MF veckan efter .. nu håller jag på att kollar äl men blir lika ledsen varje gång mensen kommer ! Vill så gärna ha ett syskon .. känns som attt alla runt omkring oss är gravida och får barn :(
Kroppen har vart i lite obalans både sen efter förlossning men sen efter amning... de tre senaste cyklerna har jag haft äl på cd 53, cd 28 och senaste cykeln cd25... så nu har nog kroppen återgått till det ?normala?, för när jag senast vart gravid hade jag äl på cd26 när har du äl?
Hoppar in här! Tredje försöket, fjärde barnet. Äl 14.1 typ och bim 29.1. Så tråkigt att vara inne i perioden före äl. Finns som inget man kan göra ännu, men försöker att inte bli så besatt denna gång. Tänker inte testa före mensen är sen, om vi ens får till det runt äl. Mannen är bortrest nu som då :/ Trodde att det skulle ta sig på första försöket eftersom det gjorde det tidigare men sån tur hade jag inte. Håller tummarna för er alla!
Verkar bli en kort cykel denna gång. Mensen slutade i måndags, lite spottings kom även på tisdagen. På fredagen fick jag lite småont i magen, kändes nästan som äl-värk men inte så stark som det brukar vara. I lördags massa äl-flyt och likaså i dag och när jag tog ett äl-test idag på fm så visade det positivt! På cd12! Har aldrig hänt innan att jag får äl så tidigt. Brukar komma runt cd17.
Ja ja, får verkligen hoppas att vi får till det ikväll för har inte haft sex sen i onsdags :/
Jäkla påhitt att komma så här en vecka för tidigt ;)
Hur går det för er tjejer? <3
Jag kikar in då och då men har haft fullt upp
på nya jobbet
Hej!
Min mens tog slut för exakt 7 dagar sedan och ÄL beräknas ske 11,12:e, alltså torsdag/Fredag. Dock känner jag mig lagom desperat när jag nu till denna cykel häller i mig Bisolvon *skämskudde*.
Denna månad blir vårt 9:e försök till nr 2.
Hur känns det själv? Kul med nytt jobb.