• Charlizee

Vi som önskar ett syskon 2018

Hej!! Tänkte starta en tråd för oss som försöker skaffa syskon! Vi försöker skaffa en trea, har försökt 9 månader utan resultat. Skulle vara kul att följas åt om det är fler här inne som önskar ett syskon <3

• Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018
  • SaraMari

Hej! Hoppas det är okej att jag hoppar in i tråden. Jag har två barn på 5,5 år och snart 8 år. Min sambo har inga egna barn och vi är nu på första försöket. Min yngsta son längtar så efter ett litet syskon och vi med såklart ? Har precis haft ägglossning och jag hoppas det tog sig. Har känt molvärk som strålar ut i ryggen sen dagen efter äl typ. Håller tummarna! BIM 12 januari.

• MammaKA

Min mens kom igår så nu i januari blir det försök nr 4. Mensen kom igår på förmiddagen, igår kväll fick jag reda på att en kompis är i v 13 med nr 2. Samtidigt som jag blev väldigt glad blev jag också lite ledsen, någon mer som känner så? Jag tror ju att vår tid kommer men det är ändå svårt.

• MammaMia1012
    MammaKA skrev 2018-01-03 08:01:36 följande:

Min mens kom igår så nu i januari blir det försök nr 4. Mensen kom igår på förmiddagen, igår kväll fick jag reda på att en kompis är i v 13 med nr 2. Samtidigt som jag blev väldigt glad blev jag också lite ledsen, någon mer som känner så? Jag tror ju att vår tid kommer men det är ändå svårt.

Förstår dig precis! Jag blev precis faster och är så glad att han kom och så glad att barnen fått en till kusin! Men man blir ju avundsjuk!
  • MammaKA
    MammaMia1012 skrev 2018-01-03 09:57:47 följande:

Förstår dig precis! Jag blev precis faster och är så glad att han kom och så glad att barnen fått en till kusin! Men man blir ju avundsjuk!

Grattis! Ja det är så många blandade känslor så man vet knappt vart man ska ta vägen. Men det är nog bäst att inte tänka för mycket på det. Lycka till!
  • MammaMia1012
    MammaKA skrev 2018-01-03 10:08:10 följande:

Grattis! Ja det är så många blandade känslor så man vet knappt vart man ska ta vägen. Men det är nog bäst att inte tänka för mycket på det. Lycka till!

Tack, ja men verkligen blandande känslor! Även inför att skaffa en trea då ingen av barnen vill ha ett syskon haha

Det är jag och gubben som längtar efter en liten, till och med att jag nämnt att jag kan tänka mig fyra (vet ju inte ens om det blir en trea) Han har alltid sagt att han vill ha fem men fet kommer det inte bli.

Lycka till dig med!!!
  • MammaKA
    MammaMia1012 skrev 2018-01-03 10:46:54 följande:

Tack, ja men verkligen blandande känslor! Även inför att skaffa en trea då ingen av barnen vill ha ett syskon haha

Det är jag och gubben som längtar efter en liten, till och med att jag nämnt att jag kan tänka mig fyra (vet ju inte ens om det blir en trea) Han har alltid sagt att han vill ha fem men fet kommer det inte bli.

Lycka till dig med!!!

Haha, ja det måste kännas konstigt. Men de blir säkert glada när de väl får ett.

Här har sambon sagt minst fyra, men jag två. Nu när jag vet hur det är att ha barn (eller egentligen ens egna inre känslor för barnet) skulle jag kunna tänka mig fyra. :)
  • isaswe

Hoppar in här då vi skall försöka med barn nr 3 i år. Nu väntar jag dock på att mensen skall komma igång då yngsta bara är fem månader :).

Förhoppningsvis blir jag inte gravid förrän i mars då jag har VFU hela hösten men blir det så blir det :)

• MammaMia1012
    MammaKA skrev 2018-01-03 14:34:21 följande:

Haha, ja det måste kännas konstigt. Men de blir säkert glada när de väl får ett.

Här har sambon sagt minst fyra, men jag två. Nu när jag vet hur det är att ha barn (eller egentligen ens egna inre känslor för barnet) skulle jag kunna tänka mig fyra. :)

Haha ja jag har svårt att tänka mig att de inte skulle bli det.. Storebror är rädd att vi ska få en till lillasyster som är ganska krävande och lillasyster är rädd att hon inte kommer vara mammas lilla bebis längre Hahaha

Jag hade aldrig trott att jag skulle drömma om fyra (vi är fyra syskon och jag tyckte det var alldeles för mycket)
  • SaraMari

Åh vad svårt. Jag vet inte om jag inbillar mig eller ej. Har haft typ mensvärk sen dagen efter äl och är på bim -8 idag. Idag börjar brösten spänna nåt otroligt. Sen vet jag inte om det är magsjuka eller inte jag har, illamående och diarré vid ett tillfälle. Lite feber till och från. Är nog bara magsjuk och skengravid men hoppas så!

• Entriss

Hej! 
    Jag har en fråga till er som ev haft missfall och hur det är med sex efteråt. 
    Blev nämligen helt blödningsfri i söndags så i måndags slog vi på stort. Det kom lite blod efter det när jag torkade mig men tänkte att slemhinnorna kanske fortfarande var känsliga, dock har det fortsatt komma lite blod efter det. rosa och ibland lite brunaktigt. Är det normalt eller? 

Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018