• Charlizee

Vi som önskar ett syskon 2018

Hej!! Tänkte starta en tråd för oss som försöker skaffa syskon! Vi försöker skaffa en trea, har försökt 9 månader utan resultat. Skulle vara kul att följas åt om det är fler här inne som önskar ett syskon <3

• Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018
  • Eloons
    Charlizee skrev 2018-01-11 07:12:45 följande:

Hej tjejer!! Hur går det för er? Har ni haft ÄL än? Här verkar ÄL bli lite sen... trodde jag skulle ha ÄL imorgon eller lördag men mina test visar bara en svaaaag linje. Ha iofs fått mäta konstiga tider, svårt mäta mitt på dagen när man sitter på kontoret... hoppas på det bästa att den kommer snart <3

Cd14 idag, väntar nog på äl om 10 dagar men vi försöker täcka upp om äl visar sig komma tidigare men inga känningar ännu! Hoppas din äl dyker upp snart!
  • Lottch3n

Har bim imorgon men testade negativt idag så blev nog inget denna månaden.

Tappade allt hopp nu :(

• Entriss

Hej tjejer!! Hur går det för er? Har ni haft ÄL än? Här verkar ÄL bli lite sen... trodde jag skulle ha ÄL imorgon eller lördag men mina test visar bara en svaaaag linje. Ha iofs fått mäta konstiga tider, svårt mäta mitt på dagen när man sitter på kontoret... hoppas på det bästa att den kommer snart <3

Här fortsätter bruna flytningarna, pratade med Octaviakliniken idag för jag ville egentligen boka en tid och kolla så allt är okej men hon läste min journal och bah "allt är okeej, ser jättebra ut, du kan ha dem bruna flytningarna fram till mens. Du borde få en mens i Januari nu och sen ska flytningarna upphöra och gör dom inte det ska du höra av dig igen" blablabla... Shit vad hjälplös man känner sig alltså!

Hon har säkert helt rätt förstås, det är ju hennes jobb. Men jag är rätt övertygad nu om att det inte blir någon BIM i januari för mig utan snarare februari. Varenda vecka känns om en evighet.... 

• Entriss
    Lottch3n skrev 2018-01-11 07:35:37 följande:

Har bim imorgon men testade negativt idag så blev nog inget denna månaden.

Tappade allt hopp nu :(

Åh, ge inte upp än :) Jag har aldrig testat positivt innan BIM!!
  • Baraentilligen

Ingen temperaturhöjning ännu så ingen äl ännu, men enligt förra cykeln borde den komma först på söndag. Hoppas att jag inte har ägglossning idag eller imorgon för maken är på jobbresa sen i söndags så har inte fått till det sen dess och han kommer hem först imorgon. Men känns inte som att det är ägglossning på gång riktigt ännu som tur är. Så här väntar jag nog bara ännu. Tråkigt. Men allt gällande att skaffa barn består ju av en jäkla massa väntande ;)
  • A1610

Hej på er,

Idag är jag mitt i cykeln. Min mens kom exakt för 2 v sedan. Har haft rinnigare flytningar sedan 2-3 dagar tillbaka, men inte ännu ÄL-sekret. Denna gång struntar vi i ÄL stickor och har sexat på sedan helgen för att täcka upp tidig ÄL samt förhoppningsvis fylla på med överlevare i äggledaren.

Blir så peppad när andra som försökt längre tid än förväntat får plus, då kännas det som att det kan vända närsom för en själv med.

När har ni andra Bim? Jag har Bim (vill hellre kalla det beräknad mens vid det här laget) 25/1.

• A1610
    Baraentilligen skrev 2018-01-11 09:31:45 följande:

Ingen temperaturhöjning ännu så ingen äl ännu, men enligt förra cykeln borde den komma först på söndag. Hoppas att jag inte har ägglossning idag eller imorgon för maken är på jobbresa sen i söndags så har inte fått till det sen dess och han kommer hem först imorgon. Men känns inte som att det är ägglossning på gång riktigt ännu som tur är. Så här väntar jag nog bara ännu. Tråkigt. Men allt gällande att skaffa barn består ju av en jäkla massa väntande ;)

Jag tänkte höra om det finns en skillnad mellan ÄL - stickor och när NC pekar ut ÄL. Stickor indikerar att nivåerna är tillräckligt höga för att en ÄL ska ske inom 12-24 h. Den säger liksom att nu är den på väg, ha sex. Hur är det med NC, är tempen samma motsvarighet till en stegring eller talar den om att ÄL har skett/sker?
  • Strawberrybrud

Usch vad Depp jag är...

Kunde inte hålla mig så tog ett gravtest idag, negativt..

Osäker när äl var då jag haft missfall... antingen är det äl+7 eller äl+10..

• Baraentilligen
    A1610 skrev 2018-01-11 09:43:43 följande:

Jag tänkte höra om det finns en skillnad mellan ÄL - stickor och när NC pekar ut ÄL. Stickor indikerar att nivåerna är tillräckligt höga för att en ÄL ska ske inom 12-24 h. Den säger liksom att nu är den på väg, ha sex. Hur är det med NC, är tempen samma motsvarighet till en stegring eller talar den om att ÄL har skett/sker?

När temperaturen stiger så hade man äl dagen innan så det fungerar bara som bekräftelse på när och om äl skett. Men vi har ett ganska aktivt sexliv så känner att jag inte behöver veta på förhand när äl sker :)
  • imsevims

Här kom äl ovanligt tidigt istället. Fick pos äl-test redan på cd12 men tempohöjning igår tyder på att ÄL var i tisdags, på cd14. Så nu börjar den sega väntan...
Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018