• Charlizee

Vi som önskar ett syskon 2018

Hej!! Tänkte starta en tråd för oss som försöker skaffa syskon! Vi försöker skaffa en trea, har försökt 9 månader utan resultat. Skulle vara kul att följas åt om det är fler här inne som önskar ett syskon <3

• Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018
  • Charlizee
    MammaKA skrev 2018-01-03 08:01:36 följande:

Min mens kom igår så nu i januari blir det försök nr 4. Mensen kom igår på förmiddagen, igår kväll fick jag reda på att en kompis är i v 13 med nr 2. Samtidigt som jag blev väldigt glad blev jag också lite ledsen, någon mer som känner så? Jag tror ju att vår tid kommer men det är ändå svårt.

Jag känner likadant, man blir såklart jätte glad för deras skull men man hoppas ju så att det vore en själv. När jag fick reda på att en vän var gravid med sin 3a tidigare i vintras började jag nästan gråta, inte att jag inte var glad för deras skull för det var/är jag men vill så gärna vi också ska få uppleva det igen... <3
  • MammaKA
    Charlizee skrev 2018-01-03 20:54:50 följande:

Jag känner likadant, man blir såklart jätte glad för deras skull men man hoppas ju så att det vore en själv. När jag fick reda på att en vän var gravid med sin 3a tidigare i vintras började jag nästan gråta, inte att jag inte var glad för deras skull för det var/är jag men vill så gärna vi också ska få uppleva det igen... <3

Usch, jag förstår precis. Egentligen vill man inte ens träffa dem för man är så besviken. Vi har dock inte försökt så länge än, men det tar ändå. Med ettan blev jag gravid direkt så vi har ju det i tankarna. Hur länge har ni försökt?
  • Charlizee
    MammaKA skrev 2018-01-03 21:10:06 följande:

Usch, jag förstår precis. Egentligen vill man inte ens träffa dem för man är så besviken. Vi har dock inte försökt så länge än, men det tar ändå. Med ettan blev jag gravid direkt så vi har ju det i tankarna. Hur länge har ni försökt?

I ca 9 månader men verkligen aktivt sen i höstas... Vår första tog 4-5 månader och vår tvåa på första försöket så det känns olidligt denna gång... men snart så måste det vara vår tur<3
  • Strawberrybrud
    Elinmariajosefin skrev 2017-12-30 16:47:42 följande:

Hej! Josefin heter jag och har en dotter på 2,5 år. I juni i år började vi försöka få ett syskon och i oktober blev jag gravid. Tyvärr konstaterades ett MA den 3/12 och den 15/12 blev jag skrapad. Nu väntar jag på att äl ska komma igång igen!

Läskigt sammanträffande!

Jag har en son på 2 år och snart 4 månader.

Blev gravid i oktober, (plussade 4 nov).

4/12 konstaterades MA och 13/12 kom det ut av sig själv. Hade dött i v.8!

Hur går det för dig? Har äl kommit igång?
  • Elinmariajosefin
    Strawberrybrud skrev 2018-01-03 21:54:52 följande:

Läskigt sammanträffande!

Jag har en son på 2 år och snart 4 månader.

Blev gravid i oktober, (plussade 4 nov).

4/12 konstaterades MA och 13/12 kom det ut av sig själv. Hade dött i v.8!

Hur går det för dig? Har äl kommit igång?

Men oj! Nästan läskigt! Hade ni försökt bli gravida länge?

Min äl har inte kommit igång än. Har testat varje dag i över en vecka nu så funderar på att lägga ner och vänta på mens för att ha lite mer koll på när äl inträffar. Har dock haft lite värk i äggstockarna i några dagar nu men inga andra symptom. Annars mår jag rätt bra, tänker inte så mycket på missfallet i sig utan är mer orolig att det ska ta tid att bli gravid igen.

Hur går det för dig? Har du haft äl? Blödde du länge?
  • Strawberrybrud
    Elinmariajosefin skrev 2018-01-03 22:04:20 följande:

Men oj! Nästan läskigt! Hade ni försökt bli gravida länge?

Min äl har inte kommit igång än. Har testat varje dag i över en vecka nu så funderar på att lägga ner och vänta på mens för att ha lite mer koll på när äl inträffar. Har dock haft lite värk i äggstockarna i några dagar nu men inga andra symptom. Annars mår jag rätt bra, tänker inte så mycket på missfallet i sig utan är mer orolig att det ska ta tid att bli gravid igen.

Hur går det för dig? Har du haft äl? Blödde du länge?

Sen i somras. Juni/juli ungefär! Så det tog sin lilla tid.. :/

Jag har faktiskt inte äl testat nåt, men haft molvärk sen i torsdags och idag fick jag en äl-flytning. Dock var det ofertila flytningar direkt efter så kroppen kanske bara jävlas med mig!

Dock tänker jag en hel del på MF... ville så gärna ha en liten och det känns riktigt tufft att det inte blev så :(

Blödde ons-sön. Annars inge mer!

Dudå? Hur gick skrapningen?
  • Elinmariajosefin
    Strawberrybrud skrev 2018-01-03 22:17:57 följande:

Sen i somras. Juni/juli ungefär! Så det tog sin lilla tid.. :/

Jag har faktiskt inte äl testat nåt, men haft molvärk sen i torsdags och idag fick jag en äl-flytning. Dock var det ofertila flytningar direkt efter så kroppen kanske bara jävlas med mig!

Dock tänker jag en hel del på MF... ville så gärna ha en liten och det känns riktigt tufft att det inte blev så :(

Blödde ons-sön. Annars inge mer!

Dudå? Hur gick skrapningen?

Förstår att du är ledsen över det :( jag blödde extrema mängder innan skrapningen, fick 3 doser cytotec som inte gav nån verkan och väldigt dåligt bemötande av vården så de två veckorna innan skrapningen var det värsta jag varit med om med sammanlagt 6 sjukhusbesök utan nån hjälp som funkade. Slutade med att jag vände mig till ett annat sjukhus där jag fick hjälp. Hade då rätt dåligt hb. Mitt foster hade dött i vecka 5 och skrapningen ägde rum i vecka 13 så läkaren som skrapade mig tyckte att det var fruktansvärt att de inte gjort det på det andra sjukhuset (akademiska i Uppsala) då det fanns risk för infektion. Men själva ingreppet gick bra. Var sövd i en timme och blödde knappt nånting efteråt. Fick åka fram och tillbaka två dagar innan dock för att andra akuta fall kom före. Och den 15/12 väntade jag 6 timmar på gynakuten innan de hade tid med mig, så den biten var frustrerande. Men efteråt har jag bara blödit pyttelite i 5-6 dagar och knappt haft ont.
  • Charlizee

Hur går det för er tjejer? <3

Jag kikar in då och då men har haft fullt upp

på nya jobbet

• Eloons
    Charlizee skrev 2018-01-05 07:00:23 följande:

på nya jobbet

För min del är mensen slut och nu kommer den långs väntan på ägglossningen och också spänningen för att se när den kommer den här cykeln haha.. hur går det för dig?
  • Entriss
    Charlizee skrev 2018-01-05 07:00:23 följande:

på nya jobbet

Jag tempar på, har fortfarande bruna flytningar efter missfallet. Slutar det inte under helgen ringer jag gyn på måndag för nu är det över två veckor sen jag fick första blödningen.

Skönt med nytt jobb och lite annat att tänka på:)
Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018