• Charlizee

Vi som önskar ett syskon 2018

Hej!! Tänkte starta en tråd för oss som försöker skaffa syskon! Vi försöker skaffa en trea, har försökt 9 månader utan resultat. Skulle vara kul att följas åt om det är fler här inne som önskar ett syskon <3

• Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018
  • Charlizee
    A1610 skrev 2018-01-08 09:48:16 följande:

Hej!

Min mens tog slut för exakt 7 dagar sedan och ÄL beräknas ske 11,12:e, alltså torsdag/Fredag. Dock känner jag mig lagom desperat när jag nu till denna cykel häller i mig Bisolvon *skämskudde*.

Denna månad blir vårt 9:e försök till nr 2.

Hur känns det själv? Kul med nytt jobb.

Vad är bisolvon bra för? *nyfiken*

Just nu ganska segt inväntar ägglossning... tempar och kör med tester. Precis börjat med NC men den verkar ha noll koll på kommande ÄL, satt ut på cd 20, aldrig haft så sent.... Men är som sagt första månaden med NC

Jätte kul med nytt jobb och skönt att slippa tänka hela dagarna på bebis nu är det mest på kvällen.

Hur många barn har du?
  • blajben
     Idag 09:58#79
    Skönt ändå! Pratade med min BM nu för att avboka min inskrivningstid på fredag, och passade på att fråga om bruna flytningarna, men hon tyckte verkligen inte det var något att bekymra sig för, utan det är inget konstigt om jag har dem nån vecka till. 

Det jobbiga är ju dock att vi inte kan få till det så länge dem här flytningarna pågår... 
    Inte bara för bebisverkstans skull utan för vår egen också. Avhållsamhet är inte min grej riktigt.Cool 
    Nåja, får kanske springa in nånstans på väg hem idag och köpa kodisar, minns bara inte vad en ska köpa osv Oskyldig

Du ska inte ha sex när du fortfarande blöder pga infektionsrisken, inte för att du kan bli gravid. Så det bästa är nog att inte ha sex alls, även om det är svårt! ;)
  • A1610
    Charlizee skrev 2018-01-08 17:57:30 följande:

Vad är bisolvon bra för? *nyfiken*

Just nu ganska segt inväntar ägglossning... tempar och kör med tester. Precis börjat med NC men den verkar ha noll koll på kommande ÄL, satt ut på cd 20, aldrig haft så sent.... Men är som sagt första månaden med NC

Jätte kul med nytt jobb och skönt att slippa tänka hela dagarna på bebis nu är det mest på kvällen.

Hur många barn har du?

Vissa menar att Bisolvon har hjälpt dem att bli gravida. Bisolvon är slemlösande hostmedicin, men den löser inte bara upp slemmet i halsen utan gör allt sekret mer lättflytande. Det kallas bisolvonmetoden, men är inget evidensbaserat. Jag googlade och läste och tänkte att det inte skadar att testa...usch vad patetisk man är...

Jag har ett barn som är 14 mån...men förhoppningsvis snart ett till!

Kul med NC, känns mer ekonomiskt än ÄL stickor i längden.
  • Entriss
    blajben skrev 2018-01-08 19:55:29 följande:
    Entris­s
    Visa endast
     Idag 09:58#79
    Skönt ändå! Pratade med min BM nu för att avboka min inskrivningstid på fredag, och passade på att fråga om bruna flytningarna, men hon tyckte verkligen inte det var något att bekymra sig för, utan det är inget konstigt om jag har dem nån vecka till. 

Det jobbiga är ju dock att vi inte kan få till det så länge dem här flytningarna pågår... 

Inte bara för bebisverkstans skull utan för vår egen också. Avhållsamhet är inte min grej riktigt. 

Nåja, får kanske springa in nånstans på väg hem idag och köpa kodisar, minns bara inte vad en ska köpa osv 
    Du ska inte ha sex när du fortfarande blöder pga infektionsrisken, inte för att du kan bli gravid. Så det bästa är nog att inte ha sex alls, även om det är svårt! ;)
    Hahaha, Jo, jag vet att det har med infektion att göra, men har förstått att det är OK med kondom, precis som efter förlossning? Men det kanske inte stämmer?
  • blajben1

Entriss:

Har lite problem att svara i tråden, suck...

Det jag fick höra från två läkare och det var när jag fick mitt missfall var att man inte skulle ha sex, inte använda tampong, så jag tolkade det som att inget skulle "stoppas upp" där innan det slutat blöda.

Men om du fått annan info så är det ju bara att gå på det, dom kanske är mer försiktiga på vissa ställen än andra och är du osäker är det ju bara att kolla med dom! :)

• Grästuvan

Hej alla!

Har en dotter dom är 13 månader och ammar när hon sover (1-2ggr/dag och en del på natten).

Jag har inte fått tillbaka min mens och har trott 1753894 ggr att jag är gravid men alla miljarder tester jag har tagit de senaste 4
    Månaderna är negativa.

26-28/12 hade jag mensvärk, neg test fick mig att tänka ägglossning. Neg test igår em och liiiite mensvärk i 3 dagar. Det känns som jag håller på att tappa förståndet så ge mig råd, råd om vadsomhelst och pepp...

Kram

• Entriss
    blajben1 skrev 2018-01-09 21:53:15 följande:

Entriss:

Har lite problem att svara i tråden, suck...

Det jag fick höra från två läkare och det var när jag fick mitt missfall var att man inte skulle ha sex, inte använda tampong, så jag tolkade det som att inget skulle "stoppas upp" där innan det slutat blöda.

Men om du fått annan info så är det ju bara att gå på det, dom kanske är mer försiktiga på vissa ställen än andra och är du osäker är det ju bara att kolla med dom! :)

Hej, 

Ja, det verkar inte helt ovanligt att dem säger olika på olika ställen. Märkligt det där. 
    Men nu verkar det iaf som det har avtagit, peppar peppar. Ska avvakta ett par dagar till så får vi se :)

• Eloons
    Grästuvan skrev 2018-01-10 14:11:51 följande:

Hej alla!

Har en dotter dom är 13 månader och ammar när hon sover (1-2ggr/dag och en del på natten).

Jag har inte fått tillbaka min mens och har trott 1753894 ggr att jag är gravid men alla miljarder tester jag har tagit de senaste 4

Månaderna är negativa.

26-28/12 hade jag mensvärk, neg test fick mig att tänka ägglossning. Neg test igår em och liiiite mensvärk i 3 dagar. Det känns som jag håller på att tappa förståndet så ge mig råd, råd om vadsomhelst och pepp...

Kram

Hej!

Jag har en dotter på nio månader. Innan jag fick tillbaka min mens (slutade amma när hon var 6 månader) så hade jag ont i magen, som mensvärk, hur länge som helst... till slut kom mensen! Men det tog ett tag! Hade ont i flera veckor...
  • imsevims
    Grästuvan skrev 2018-01-10 14:11:51 följande:

Hej alla!

Månaderna är negativa.

Kram

När jag fick tillbaka mensen efter fl nu senast så hade jag sjukt ont i magen (äl-värk fattade jag ju senare) i veckor. Var på väg att söka hjälp för jag trodde något var fel eftersom jag hade ont så länge och ingen mens kom. Men drygt 2 veckor senare kom forsen. Dottern var då 15 mån och ammade ofta men vi hade precis lyckats sluta nattamma.

Tycker det låter som om du kanske hade äl där i slutet på dec. Vänta nån vecka till så tror jag nog mensen kommer igång.
  • Charlizee

Hej tjejer!! Hur går det för er? Har ni haft ÄL än? Här verkar ÄL bli lite sen... trodde jag skulle ha ÄL imorgon eller lördag men mina test visar bara en svaaaag linje. Ha iofs fått mäta konstiga tider, svårt mäta mitt på dagen när man sitter på kontoret... hoppas på det bästa att den kommer snart <3

Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018