• Charlizee

Vi som önskar ett syskon 2018

Hej!! Tänkte starta en tråd för oss som försöker skaffa syskon! Vi försöker skaffa en trea, har försökt 9 månader utan resultat. Skulle vara kul att följas åt om det är fler här inne som önskar ett syskon <3

• Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018
  • MammaMia1012

Hänger gärna med här!! Försöker med en trea och det är verkligen drömmen om man kunde få en liten under 2018 <3

Önskar alla ett riktigt gott slut (med massa liggande för de som har ÄL) och ett Gott Nytt År!! Hoppas på massa pluss nästa år!

• Charlizee
    Lottch3n skrev 2017-12-31 14:35:39 följande:

Men vad fin du är <3

Har bara kört med äl-tester men denna månaden har jag inte fått nått utslag :/ men kände av den kraftigt. :/ så jag vet inte riktigt :/

Hur går det för dig? <3

Min mens kom igår, vi missade ju ÄL då min man var bortrest precis vid ÄL. Jag har också bara kört ÄL test innan men har börjat tempa denna månaden, hoppas det kan ge mer klarhet och spara ett rest eller två Missade dock och ta tempen imorse... Hoppas så vi kan få en liten 2018 bebis eller ett litet 2018 frö åtminstånde<3
  • Annsisen
    Elinmariajosefin skrev 2017-12-30 23:05:57 följande:

Vi körde med äl-test båda gångerna jag varit gravid. Första gången tog det 5 försök och dottern föddes i juli -15. Denna gången tog det sig också på femte eller sjätte försöket men slutade med konstaterat MA den 3/12, skulle då ha varit i vecka 11 men embryot hade avstannat i vecka 6. Blev skrapad den 15/12. Brukar ha äl på dag 16 i cykeln så testar varje dag nu men inget utslag än.

• Annsisen
    Elinmariajosefin skrev 2017-12-30 23:05:57 följande:

Vi körde med äl-test båda gångerna jag varit gravid. Första gången tog det 5 försök och dottern föddes i juli -15. Denna gången tog det sig också på femte eller sjätte försöket men slutade med konstaterat MA den 3/12, skulle då ha varit i vecka 11 men embryot hade avstannat i vecka 6. Blev skrapad den 15/12. Brukar ha äl på dag 16 i cykeln så testar varje dag nu men inget utslag än.

Fy vad tråkigt att det slutade så :( hur mår du nu? Jag ska prova ägglossningstest den här månaden också men känner att Det kanske också blir lite av en stress när man använder dom...har ju inte blivit gravid än trots att man prickar om rätt tillfälle..
  • Annsisen
    Charlizee skrev 2017-12-30 23:50:15 följande:

Vi har också två barn i samma ålder och min mens kom idag... hur lång tid tog det med era andra barn?

Då ligger vi typ lika...mens här också:( med dom andra barnen gick det mkt fortare, första barner på kanske 4e försöket och andra barnet på i princip första, därför är jag lite orolig att Det går så trögt nu ???? Hur gick det med dina tidigare?
  • Charlizee
    Annsisen skrev 2017-12-31 22:35:40 följande:

Då ligger vi typ lika...mens här också:( med dom andra barnen gick det mkt fortare, första barner på kanske 4e försöket och andra barnet på i princip första, därför är jag lite orolig att Det går så trögt nu ???? Hur gick det med dina tidigare?

Vad lustigt, samma här!! Första tog 4-5 månader och vår tvåa på första... och nu ingenting! Var hos gyn i höstas pga annat och bad läkaren dubbelkolla så allt var okej och det såg jätte bra ut enligt dom...men varför händer ingenting då? 2018 kommer bli vårt år på ett eller annat sätt det är jag säker på <3
  • Eloons

Gott nytt år allesammans! Hoppas vi alla får följas mot ett plus nästa år och att det tar sig snabbt för oss alla!

• Elinmariajosefin
    Annsisen skrev 2017-12-31 22:32:22 följande:

Fy vad tråkigt att det slutade så :( hur mår du nu? Jag ska prova ägglossningstest den här månaden också men känner att Det kanske också blir lite av en stress när man använder dom...har ju inte blivit gravid än trots att man prickar om rätt tillfälle..

Jag mår helt okej. Blir ledsen ibland när jag tänker på vilken vecka jag skulle ha varit i osv. Och stressad över att det ska vara svårt att bli gravid igen. Vill så gärna ha ett syskon till vår dotter och nu kommer det att bli minst 3,5 år mellan dom. Jag blir lite stressad av testen men undviker att berätta för sambon när jag har äl för han låser sig. Än så länge har jag inte haft äl efter missfallet :(
  • MammaKA

Jag blir så ledsen för er skull när jag läser era inlägg, men som sagt det kommer fler tillfällen. Det hjälper inte att höra för man blir så frustrerad men sänder en tanke till er och hoppas ni blir gravida snart. Som någon skrev kan det bli en stress. Tyvärr.

Själv väntar jag på att dagarna ska gå. Mensen har inte kommit än (BIM+4) och testen ska komma med Schenker i morgon.

• W i l d l y

Hej alla!

Jag är 33 år & har en flicka som fyller 6 år snart. Jag & hennes pappa vill väldigt gärna skapa ett syskon till henne under 2018! Min cykel har strulat ända sedan jag fick dottern, så det känns lite hopplöst men inte helt hopplöst i alla fall. Vi har inte börjat försöka än pga en medicinsk behandling som min man går igenom, men om ca tre månader ska vi börja försöka & fram tills dess ska jag satsa på att sköta om mig så bra jag bara kan för att öka fertiliteten. Finns mycket att förbättra kring hälsan känns det som!

Hoppas på många lyckobebisar för er andra framöver! (: (:

Never does nature say one thing and wisdom another c
Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018