• Charlizee

Vi som önskar ett syskon 2018

Hej!! Tänkte starta en tråd för oss som försöker skaffa syskon! Vi försöker skaffa en trea, har försökt 9 månader utan resultat. Skulle vara kul att följas åt om det är fler här inne som önskar ett syskon <3

• Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018
  • MammaMia1012

Gott nytt år alla!

Älskar nyår, som att vända blad! Man kan börja om och bara ha drömmar än så länge!

Önskar er all lycka nu 2018 hoppas vi alla kan få pluss som leder till syskon till våra älskade barn!

Själv har jag två som i år blir 8år och 6år.

• Lottch3n
    Charlizee skrev 2017-12-31 16:17:47 följande:
    Min mens kom igår, vi missade ju ÄL då min man var bortrest precis vid ÄL. Jag har också bara kört ÄL test innan men har börjat tempa denna månaden, hoppas det kan ge mer klarhet och spara ett rest eller två Missade dock och ta tempen imorse... Hoppas så vi kan få en liten 2018 bebis eller ett litet 2018 frö åtminstånde<3
    Åh ja men just det, så var det ju.
    När är äl nästa gång? :) Håller verkligen alla tummar för er! <3
  • Charlizee
    Lottch3n skrev 2018-01-01 10:05:39 följande:

Åh ja men just det, så var det ju.

När är äl nästa gång? :) Håller verkligen alla tummar för er! <3

Nästa ÄL är ca 13/1 och då är mannen hemma

Känner som de skrev här ovan att det är så skönt med ett nytt år, nya tag och kan bara bli hur bra som helst! Hur gr det för dig? Du hade ÄL förra veckan om jag kommer ihåg rätt?
  • Lottch3n
    Charlizee skrev 2018-01-01 10:33:30 följande:
    Nästa ÄL är ca 13/1 och då är mannen hemma

Känner som de skrev här ovan att det är så skönt med ett nytt år, nya tag och kan bara bli hur bra som helst! Hur gr det för dig? Du hade ÄL förra veckan om jag kommer ihåg rätt?
    Då ska jag hålla tummarna extra hårt runt den 13/1! <3

Jaa eller hur! Helt rätt tänkt! Försöker också tänka så.
    Jodå det går allt.. hade, enligt känsla, äl 28/12. Så är på äl +4. Men fick ju aldrig positivt på stickorna så :/
    Har du koll på hur snabbt efter äl som ägget kan fästa?
  • Charlizee
    Lottch3n skrev 2018-01-01 10:59:52 följande:

Då ska jag hålla tummarna extra hårt runt den 13/1! <3

Jaa eller hur! Helt rätt tänkt! Försöker också tänka så.

Jodå det går allt.. hade, enligt känsla, äl 28/12. Så är på äl +4. Men fick ju aldrig positivt på stickorna så :/

Har du koll på hur snabbt efter äl som ägget kan fästa?

Men vad go du är, tack <3

Vissa test tex testlagret har jag för mig det står man kan testa 7 dagar efter befruktning men är nog väldigt tidigt. Tycker mig ha sett en hel del plus runt ÄL+8... vad spännande! Håller tummarna för er också!! ÄL är svårt därför jag började tempa för att se ägglossning verkligen har skett... Hoppas 2018 blir vårt år!
  • Charlizee
    W i l d l y skrev 2018-01-01 08:17:29 följande:

Hej alla!

Jag är 33 år & har en flicka som fyller 6 år snart. Jag & hennes pappa vill väldigt gärna skapa ett syskon till henne under 2018! Min cykel har strulat ända sedan jag fick dottern, så det känns lite hopplöst men inte helt hopplöst i alla fall. Vi har inte börjat försöka än pga en medicinsk behandling som min man går igenom, men om ca tre månader ska vi börja försöka & fram tills dess ska jag satsa på att sköta om mig så bra jag bara kan för att öka fertiliteten. Finns mycket att förbättra kring hälsan känns det som!

Hoppas på många lyckobebisar för er andra framöver! (: (:

Låter som ni har en bra plan fram tills ni kan börja försöka. Jag försöker träna och har dragit ned kaffet från 4 koppar om dagen till en och så har jag hittat ett super gott koffeinfritt chaite jag dricker istället. Däremot är jag en riktig godisråtta så det blir 2018 års projekt Jag är väldigt smal av naturen så kämpar för att gå upp men det ska vara på rätt sätt genom bra mat vilket inte är helt lätt... Har precis beställt NC så nu jäklar ska 2018 bli vårt år att få plussa!!
  • Elinmariajosefin

Jag har funderat en del kring det här med att öka sina chanser att bli gravid. Förutom det uppenbara med att pricka äl och ha en hälsosam livsstil. Vad är era bästa tips för att öka fertiliteten? Antingen som ni har egen erfarenhet av eller som ni läst/hört av andra?

• A1610

Hej allihop!

Jag hänger gärna på här.

Jag är 31 år, har en 14 månaders och har försökt med ett syskon sedan maj.

Vår dotter blev till på första försöket. Nu i januari är vi inne på 9:e försöket. Vi har kört med cb ÄL -monitor så har haft koll på min ÄL.

Mensen tog precis slut. Äl 11/1, Bim 25/1.

Hoppas 2018 bjuder på många syskon!

• A1610
    Elinmariajosefin skrev 2018-01-01 16:00:52 följande:

Jag har funderat en del kring det här med att öka sina chanser att bli gravid. Förutom det uppenbara med att pricka äl och ha en hälsosam livsstil. Vad är era bästa tips för att öka fertiliteten? Antingen som ni har egen erfarenhet av eller som ni läst/hört av andra?

Jag har ingen egen erfarenhet utav det men läst att vissa menar att olika kosttillskott som rosenrot, munkpeppar, bidrottningsgele etc ska hjälpa fertiliteten på traven.

Även vissa som skriver om att ta Bisolvon(slemlösande hostmedicin) några dagar innan ÄL.

Jag har alltid haft 28 dagars cyklar men precis när vi skulle börja försöka började min cykel bli jätte konstig. Ibland 26 dagar, ibland 32 dagar. Började med rosenrot i aug och sedan dess har den hållt prick 28 dagar igen. Sedan om det är slumpen eller om det ens har någon påverkan på chansen att bli gravid vet jag inte.
  • Eloons
    Elinmariajosefin skrev 2018-01-01 16:00:52 följande:

Jag har läst att det är bra att äta folsyra för att öka fertiliteten men även för att minska ryggmärgsbråck i tidigt stadie i graviditeten jag kan tyvärr inte styrka något med någon källa men googlade runt lite och hittade det på någon sida haha
Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018