• Charlizee

Vi som önskar ett syskon 2018

Hej!! Tänkte starta en tråd för oss som försöker skaffa syskon! Vi försöker skaffa en trea, har försökt 9 månader utan resultat. Skulle vara kul att följas åt om det är fler här inne som önskar ett syskon <3

• Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018
  • Annsisen
    Charlizee skrev 2017-12-30 23:50:15 följande:

Vi har också två barn i samma ålder och min mens kom idag... hur lång tid tog det med era andra barn?

Då ligger vi typ lika...mens här också:( med dom andra barnen gick det mkt fortare, första barner på kanske 4e försöket och andra barnet på i princip första, därför är jag lite orolig att Det går så trögt nu ???? Hur gick det med dina tidigare?
    Charlizee skrev 2017-12-31 22:44:12 följande:

Vad lustigt, samma här!! Första tog 4-5 månader och vår tvåa på första... och nu ingenting! Var hos gyn i höstas pga annat och bad läkaren dubbelkolla så allt var okej och det såg jätte bra ut enligt dom...men varför händer ingenting då? 2018 kommer bli vårt år på ett eller annat sätt det är jag säker på <3

Ja jag undrar samma sak? Varför det inte händer nåt...men antar att det beror på att man kanske stressar och vill det för mkt kanske? Detr är först senaste året jag har känt att jag orkar och vill ha ett tredje barn och typ räknat med att det ska gå direkt...å nu när de inte gör det så blir det mer en "stress" och man känner att man bara blir äldre och äldre och att barnen med blir de...
  • Annsisen
    Elinmariajosefin skrev 2018-01-01 00:48:28 följande:

Jag mår helt okej. Blir ledsen ibland när jag tänker på vilken vecka jag skulle ha varit i osv. Och stressad över att det ska vara svårt att bli gravid igen. Vill så gärna ha ett syskon till vår dotter och nu kommer det att bli minst 3,5 år mellan dom. Jag blir lite stressad av testen men undviker att berätta för sambon när jag har äl för han låser sig. Än så länge har jag inte haft äl efter missfallet :(

Förstår dig så....för oss kommer Det bli över 4 år mellan andra och eventuella tredje barnet...känns ju långt såklart:( exakt de där med "låsning" händer för min man med...vad gör man åt de??
  • Elinmariajosefin
    Annsisen skrev 2018-01-01 19:38:59 följande:

Förstår dig så....för oss kommer Det bli över 4 år mellan andra och eventuella tredje barnet...känns ju långt såklart:( exakt de där med "låsning" händer för min man med...vad gör man åt de??

Jag antar att det enda man kan göra är att låta bli att tala om när man har ägglossning, och ha sex ofta så att han inte fattar att det är för att man har äl som man tar initiativ. Men det är lättare sagt än gjort när man redan har barn, jobbar och är trött om kvällarna! Hos oss har det tyvärr blivit så att vi nästan bara har sex runt äl..
  • Annsisen
    Elinmariajosefin skrev 2018-01-01 19:57:45 följande:

Jag antar att det enda man kan göra är att låta bli att tala om när man har ägglossning, och ha sex ofta så att han inte fattar att det är för att man har äl som man tar initiativ. Men det är lättare sagt än gjort när man redan har barn, jobbar och är trött om kvällarna! Hos oss har det tyvärr blivit så att vi nästan bara har sex runt äl..

Ja men precis...lättare sagt än gjort...oftast min man som tar intiativ också och därför blir Det mer uppenbart att det är ägglossning när jag gör det haha, men får försöka ha en mer lugn och ostressig inställning till allt känns det som ...
  • Lottch3n
    Charlizee skrev 2018-01-01 12:45:51 följande:
    Men vad go du är, tack <3

Vissa test tex testlagret har jag för mig det står man kan testa 7 dagar efter befruktning men är nog väldigt tidigt. Tycker mig ha sett en hel del plus runt ÄL+8... vad spännande! Håller tummarna för er också!! ÄL är svårt därför jag började tempa för att se ägglossning verkligen har skett... Hoppas 2018 blir vårt år!
    2018 SKA bli vårt år! <3

Usch denna sega väntan på bim... Jag har lovat mig själv att inte testa förrän jag märker att mensen är sen. Får se hur bra det går :/
  • Sonaten
    Annsisen skrev 2018-01-01 19:35:35 följande:
    Då ligger vi typ lika...mens här också:( med dom andra barnen gick det mkt fortare, första barner på kanske 4e försöket och andra barnet på i princip första, därför är jag lite orolig att Det går så trögt nu ???? Hur gick det med dina tidigare?
    Charlizee skrev 2017-12-31 22:44:12 följande:

Vad lustigt, samma här!! Första tog 4-5 månader och vår tvåa på första... och nu ingenting! Var hos gyn i höstas pga annat och bad läkaren dubbelkolla så allt var okej och det såg jätte bra ut enligt dom...men varför händer ingenting då? 2018 kommer bli vårt år på ett eller annat sätt det är jag säker på <3

Ja jag undrar samma sak? Varför det inte händer nåt...men antar att det beror på att man kanske stressar och vill det för mkt kanske? Detr är först senaste året jag har känt att jag orkar och vill ha ett tredje barn och typ räknat med att det ska gå direkt...å nu när de inte gör det så blir det mer en "stress" och man känner att man bara blir äldre och äldre och att barnen med blir de...
    Det är uppenbarligen rätt svårt att förstå sig på sin fertilitet. Och man är ju alltid två om det så det är förstås många faktorer som kan påverka. Vi fick första barnet på första försöket. Andra barnet blev till på tredje försöket. Nu har vi försökt lite till och från i snart 6 månader och inget plus hittills. Men jag har ganska varierande menscykler så det är inte helt lätt att pricka äl utan äl-tester. Vi är förstås nio år äldre än när vi fick till ettan. Kanske tröttare och slitnare i allmänhet. 
  • Lucille

Jag hoppas på barn nr 2 i år! Har en son som fyller 8 i februari. Har varit lite till och från om jag velat ha fler, men nu är jag helt säker! Tar ut spiralen på fredag. Jag borde ha ägglossning antingen nu i helgen eller strax efter. Håller tummarna!

• Charlizee
    Lottch3n skrev 2018-01-01 21:54:55 följande:

2018 SKA bli vårt år! <3

Usch denna sega väntan på bim... Jag har lovat mig själv att inte testa förrän jag märker att mensen är sen. Får se hur bra det går :/

Jag ska också försöka vänta in BIM denna gång, så mycket pengar man kastar i papperskorgen men lätt att säga nu när jag inte ens har haft ägglossning
  • Entriss
    Charlizee skrev 2018-01-02 20:00:38 följande:

Jag ska också försöka vänta in BIM denna gång, så mycket pengar man kastar i papperskorgen men lätt att säga nu när jag inte ens har haft ägglossning

Jag har insett att jag inte kommer plussa innan BIM, eftersom jag aldrig gjort det hittills så det är ingen idé jag försöker:,D

problemet jag får inför nästa cykel är ju att veta vad som egentligen motsvarar BIM egter missfallet... Hoppas NC kan visa hyffsat rätt för ÄL så kan jag ta det därifrån:)
  • Neptun

Hej! Hoppar in här också :) 29 år och har två barn på 8 och snart 6 Nu försöker jag och min man som ej är pappa till barnen och har inga egna barn. Vi är inne på vårat 12 försök.

Eventuellt beror det på att min man tar injektioner med testosteron som gör att det blir mindre spermieproduktion. Han har nu uppehåll med sprutorna så hoppas det tar sig nu och vi ska snart på koll hos gyn. Har Bim 10 Jan och varje väntan nu precis innan är ju så jobbig. Bävar inför mensen för man blir ju så himla besviken. Håller tummarna för alla här <3

Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018