• Saarah91

IVF 2018

Hej!

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan en tid tillbaka. Jag slutade med P-piller i september 2015 men jag fick aldrig tillbaka min mens/ägglossning efter detta. I maj 2016 var vi på en klinik och Dick hjälp och jag fick olika tabletter för att detta skulle komma tillbaka. De två första tabletterna fungerade inte utan det var först i januari 2017 då jag fick Letrozol som allt fungerade som det skulle. Vi har sedan dess försökt på naturlig väg utan resultat. Vi vet att det inte är något fel på någon av oss, alla våra värden ligger på väldigt bra nivåer. Men eftersom det inte tagit sig har vi nu påbörjat IVF på Sahlgrenska. Var där på första möte i mitten på januari och var nu i fredags där för äggutplock.

Blev en lång historia om hela våran resa, men tänkte att det kanske kunde vara kul om vi kunde vara några som kunde följas åt. Hade varit skönt att kunna prata med någon som går igenom samma sak, kanske peppa varandra under resans gång!

• Svar på tråden IVF 2018
  • mrsalpha

Idag var det äggplock på mig, det visade sig att min kropp gått i en förtidig ägglossning, läkarna idag trodde under natten, ingen förstod eftersom det skulle funnits fler äggblåsor... de fick ut 1 ägg, varit så sjukt ledsen hela dagen.
    Efter smärtlindring och helvetes svimmningen i gynstolen har jag sedan hemgång bara legat och sovit.
    OM ägget tar sig och allt ser ut som det skall, ska jag få det åter på söndag.
    Håll tummarna!

• Sosarora

Ruvardag 2 med 6-dagarsblasto. Testdag 3/7 (BiM skulle varit 29/6)

Ngn med samma testdag eller omkring samma dag?

• Saarah91
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-08 13:24:46 följande:

Då var första ultraljudet avklarat och jag hade inte hunnit få så många blåsor på min låga dos gonal.3 på höger sida och 1 på vänster. Samt en del små som är på g. Dom vill ha 8-15 ägg så en bit kvar och dosen höjdes lite till.

Idag ska jag börja med spruta nummer 2 orgalutran. Den hejdar en ägglossning. Så nu får vi se vad dom säger på måndag!:)

Hur har det gått? Inte mått så bra efter två misslyckade insättningar så haft en paus från familjeliv..
  • Saarah91
    mrsalpha skrev 2018-06-08 22:22:51 följande:

Idag var det äggplock på mig, det visade sig att min kropp gått i en förtidig ägglossning, läkarna idag trodde under natten, ingen förstod eftersom det skulle funnits fler äggblåsor... de fick ut 1 ägg, varit så sjukt ledsen hela dagen.

Efter smärtlindring och helvetes svimmningen i gynstolen har jag sedan hemgång bara legat och sovit.

OM ägget tar sig och allt ser ut som det skall, ska jag få det åter på söndag.

Håll tummarna!

Tråkigt att höra! :( Hur har det gått? Håller alla tummar och tår!!
  • Saarah91
    Sosarora skrev 2018-06-23 13:12:58 följande:

Ruvardag 2 med 6-dagarsblasto. Testdag 3/7 (BiM skulle varit 29/6)

Ngn med samma testdag eller omkring samma dag?

Hej! Fick två blasto tidigare i vår, som jag nu satt in och det har inte gått vägen. Så nu blir det ny omgång efter semestern, med start från sprutorna.. hur går det för dig? :)
  • Långväntanefterdig
    Saarah91 skrev 2018-06-27 18:18:42 följande:

Hur har det gått? Inte mått så bra efter två misslyckade insättningar så haft en paus från familjeliv..

Vad tråkigt att det inte gått vägen för dig!!!!

Jag plussade igår på rd 6, supertidigt. Något starkare plus idag. Beställt hem cb veckoindikator så väntar på det så får vi se va de säger :)
  • Saarah91
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-27 18:24:48 följande:

Vad tråkigt att det inte gått vägen för dig!!!!

Jag plussade igår på rd 6, supertidigt. Något starkare plus idag. Beställt hem cb veckoindikator så väntar på det så får vi se va de säger :)

Ååh va roligt att höra. Stort GRATTIS!! Hur många försök (uttag/insättningar) har du gjort?
  • Långväntanefterdig
    Saarah91 skrev 2018-06-27 18:37:37 följande:

Ååh va roligt att höra. Stort GRATTIS!! Hur många försök (uttag/insättningar) har du gjort?

Vi har bara gjort ett uttag och en insättning. En i magen å tre i frysen. Så vi är väldigt lyckligt lottade. Bara hoppas att lilla fröet får stanna hos oss de 9 månaderna nu !!
  • Sosarora
    Saarah91 skrev 2018-06-27 18:20:52 följande:

Hej! Fick två blasto tidigare i vår, som jag nu satt in och det har inte gått vägen. Så nu blir det ny omgång efter semestern, med start från sprutorna.. hur går det för dig? :)

Då håller jag tummarna för nästa runda!!!! <3

I morgon tänker jag tjuvtesta, ta ett digitalt. Så får vi se. :)
Svar på tråden IVF 2018