• Saarah91

IVF 2018

Hej!

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan en tid tillbaka. Jag slutade med P-piller i september 2015 men jag fick aldrig tillbaka min mens/ägglossning efter detta. I maj 2016 var vi på en klinik och Dick hjälp och jag fick olika tabletter för att detta skulle komma tillbaka. De två första tabletterna fungerade inte utan det var först i januari 2017 då jag fick Letrozol som allt fungerade som det skulle. Vi har sedan dess försökt på naturlig väg utan resultat. Vi vet att det inte är något fel på någon av oss, alla våra värden ligger på väldigt bra nivåer. Men eftersom det inte tagit sig har vi nu påbörjat IVF på Sahlgrenska. Var där på första möte i mitten på januari och var nu i fredags där för äggutplock.

Blev en lång historia om hela våran resa, men tänkte att det kanske kunde vara kul om vi kunde vara några som kunde följas åt. Hade varit skönt att kunna prata med någon som går igenom samma sak, kanske peppa varandra under resans gång!

• Svar på tråden IVF 2018
  • Ettnamn4sep

Själv gjorde vi vårt första försök bara för någon vecka sen. Fick inget till frysen. Planeras för ny behandling från start efter sommaren, men med ny spruta. Inte lätt det här inte :) skönt att prata med någon som går igenom samma sak!

• Sosarora
    Saarah91 skrev 2018-06-27 18:20:52 följande:

Hej! Fick två blasto tidigare i vår, som jag nu satt in och det har inte gått vägen. Så nu blir det ny omgång efter semestern, med start från sprutorna.. hur går det för dig? :)

Lycka till med nytt försök då!! <3

Vi fick positivt test i fredags. Nu går jag mest omkring och försöker intala mig att allt kommer gå bra. Så orolig för ännu ett missfall. Men försöker ta en dag i sänder!
  • ESK1

Jag är gravid i v.8, 7+4 :)

Ska göra VUL på onsdag, så nervös, men så spänd!!

• Ettnamn4sep
    Sosarora skrev 2018-07-02 07:08:12 följande:

Lycka till med nytt försök då!! <3

Vi fick positivt test i fredags. Nu går jag mest omkring och försöker intala mig att allt kommer gå bra. Så orolig för ännu ett missfall. Men försöker ta en dag i sänder!

Åh vad kul! Är det er första gång! Hoppas verkligen andra behandlingen går bra för mig!

Hur många gånger gjorde ni behandlingarna och vilka sprutor fick du ta?
  • Sosarora
    Ettnamn4sep skrev 2018-07-02 16:17:58 följande:

Åh vad kul! Är det er första gång! Hoppas verkligen andra behandlingen går bra för mig!

Hur många gånger gjorde ni behandlingarna och vilka sprutor fick du ta?

Första plocket gav oss tre blastisar till frysen. Frös alla. Sen var detta första genomförda FET?et. Tog Gonal-F för äggstimulans och Gonapeptyl för att förhindra ägglossning.

<3
  • mrsalpha
    Ettnamn4sep skrev 2018-07-02 00:28:31 följande:

Själv gjorde vi vårt första försök bara för någon vecka sen. Fick inget till frysen. Planeras för ny behandling från start efter sommaren, men med ny spruta. Inte lätt det här inte :) skönt att prata med någon som går igenom samma sak!

Jag har genomgått ett 1/2 försök, svarade dåligt på sprutorna. Kunde plocka ut flera äggblåsor men bara ett ägg. Ägget ej moget vad de trodde och läkaren trodde att jag gått i förtidig ägglossning. Min kropp svarade inte så som det brukar.
    Nytt försök efter sommaren, tror efter semestern i sept.

• Ettnamn4sep
    Sosarora skrev 2018-07-03 20:34:14 följande:

Första plocket gav oss tre blastisar till frysen. Frös alla. Sen var detta första genomförda FET?et. Tog Gonal-F för äggstimulans och Gonapeptyl för att förhindra ägglossning.

<3

Vad skönt med goda resultat! Hoppas det håller i sig! :)
  • Ettnamn4sep
    mrsalpha skrev 2018-07-06 11:23:32 följande:

Jag har genomgått ett 1/2 försök, svarade dåligt på sprutorna. Kunde plocka ut flera äggblåsor men bara ett ägg. Ägget ej moget vad de trodde och läkaren trodde att jag gått i förtidig ägglossning. Min kropp svarade inte så som det brukar.

Nytt försök efter sommaren, tror efter semestern i sept.

Hej,

Då är vi i samma båt. För mig blir det nog en ny behandling i augusti/september, men då ska Gonal-F ersättas med menupur då man tror att äggkvaliten inte är bra :)

Fick ut drygt 25 ägg. 8 befruktade men inget delade sig.

Hoppas det går bra för dig!
  • mrsalpha
    Ettnamn4sep skrev 2018-07-08 10:33:51 följande:
    Hej,

Då är vi i samma båt. För mig blir det nog en ny behandling i augusti/september, men då ska Gonal-F ersättas med menupur då man tror att äggkvaliten inte är bra :)

Vi får hålla tummarna för varandra! Att andra försöket går bättre.

• Humlan0
    Ettnamn4sep skrev 2018-07-08 10:33:51 följande:
    Hej,

Jag hoppar också in här då vi gjorde vårt andra IVF-försök i maj/juni som tyvärr slutade i missfall i v 5.

Mitt största huvudbry är att vi får ut många ägg som börjar dela sig men de klarar aldrig långtidsodling så de kan frysas. Läste precis mina anteckningar och vid första försöket så fick vi ut 10 ägg och 7 delade sig och vi fick ett till frysen som inte klarade upptiningen. Det var med Gonal-F. Senast testade vi Menopur och då fick vi 17 äggblåsor, 14 ägg och 9 som delade sig. Jag fick tillbaka ett och resten skulle långtidsodlas men inget klarade sig.
Svar på tråden IVF 2018