Anonym (Innan det är för sent) skrev 2018-04-05 16:54:56 följande:
Ursäkta har jag förstått det hela rätt. Har du berättat för din man och grova snubben? I så fall. Det var ett misstag att berätta för din man. Man ska inte så frön av tveksamhet i ett förhållande. Det har av detta blivit ett sår och tvivel som aldrig går bort hos honom. Han är bitter och svartsjuk nu och undrar vad i helvete som pågår förbereder hon någon skilsmässa har hon varit otrogen osv. Bara det faktum att du pratat med din man så kommer ni gå skilda vägar så småningom. Tyvärr. Men hoppas inte. Förhållandet kommer inte att bli bra i fortsättningen. Jag tror att din man säkert har någon kvinna som han fantiserar om men säger så klart inget till dig. De flesta människor har olika de fantiserar om. Men det håller man för sig själv för att inte förstöra det förhållandet man är i. Det är naivt att tro något annat. De konstiga och dåliga råd att du ska öppna dig för alla din make och grova snubben är fel. Grova snubben kommer att sprida detta för eller senare. Din man kommer att undra om inget har hänt och om någon annan där du bor vet eller dina tjejkompisar.
Många hög tex anonym(konstiga runda tecken och plusstecken) verkar hittat på själv efter sin logik och moral eller så har han kanske gått i familjeterapi och lärt sig där eller läst någon familjeterapibok hur man ska göra. Av de som går i familjeterapi så skiljer sig 92% inom ett till fem år. Hans råd var dåliga rakt av. Sorry. Varför vet jag jo jag varit med om detta scenario själv för ca 12 år sedan. Har en ny kvinna nu. Först när du har varit fysiskt otrogen och vill skilja dig ska du säga något, Inte innan. Fattar du vad jag säger? Tänk lite själv rita på ett papper vad händer om jag gör si eller så. Konsekvenstänk. Men jag önskar dig lycka till. Hoppas det går bra vad som än händer.
Ok, så kontentan av ditt inlägg är att DU vet så mycket bättre än terapeuter på familjerådgivning och att problem löser man bäst genom att hålla käften och sopa dem under mattan.... stämmer det eller har jag missförstått något?
Det kan inte vara så att dessa 92% som skiljde sig efter familjeterapi kom dit alldeles försent när allt redan var helt åt helvete fel eftersom de resonerade som du, typ håll käften och gräv ner skiten så löser det sig, men fan skiten ploppar ju bara upp igen,,, gräv djupare... fan det ploppar upp ändå... men gräv då för fan gräääääv.... och till slut så har de gett upp sitt grävande och provat något helt revolutionerande som att prata?
Om dessa personer kanske hade gått dit och pratat redan från första början innan problemen blev stora som höghus så hade de kanske kunnat löst sina problem?
Du vet sådär som cancer, ju tidigare man upptäcker det och påbörjar behandling desto större chans att överleva?