• Anonym (Wtf)

Är så sugen på en annan man men är gift

Jag är gift sedan många år och inte varit med så många killar. Jag är snygg och får ofta bekräftelse från män även kvinnor när jag är ute.

Jag har aldrig varit otrogen Eller ens tänkt tanken.

Men nu har jag fastnat för en annan man, endast sexuellt.

Han är också gift med barn och han har sagt tydligt att han vill ha mig för en natt. Jag har verkligen försökt att undvika honom men nu smyger han in i mina tankar hela tiden och jag kan inte sluta tänka på en het kväll med honom.

Jag har inte gjort något för att uppmuntra honom men det har alltid funnits något mellan oss.

Jag fanatiserar dagligen om det nu och vet inte vad jag ska göra. Vet inte vad jag vill med detta men vill inte ha några hemska kommentarer.

• Svar på tråden Är så sugen på en annan man men är gift
  • jrockyracoon

Anonym (Wtf) skrev 2018-04-03 19:18:59 följande:
    Fast bara för att han är en man så kan han väl vara en vän? Vi har ventilerat våra problem för varandra och det har känts bra men sen ändrades något. Han har kanske alltid haft baktankar vad vet jag, villig har jag inte varit.

Fast om man har problem med kommunikationen och mannen vägrar gå på familjeterapi, hur ska man göra då om man egentligen inte vill lämna och älskar varandra i grunden.

Det är mycket runt om oss som är lite tufft, vill inte gå in på detaljer. Jag har i perioder funderat på att separera men jag vet inte.
    Hur gör du om mannen inte vill gå i terapi?
    Som jag ser det har du flera alternativ:
    1. Beskriv hur viktigt det är för dig att ni verkligen går i terapi. Kanske han inte förstår allvaret.
    2. Jobba med er relation utan inblandning av terapeuter.
    3. Gå i familjeterapi på egen hand, utan din man.
    4. Ställ ett ultimatum, antingen går han med dig till terapin eller också går ni skilda vägar.
  • Anonym (@@+)

I inlägg #86 skrev jag ett påstående, att du vet hur detta kommer att sluta.
    Du svarade "det behöver inte alls bli så"

Nu, många inlägg senare måste jag ändå fråga.
    Hur ser din plan ut egentligen?

• Anonym (Innan det är för sent)
    Anonym (L) skrev 2018-04-03 18:48:30 följande:

Äh, jag vet inte. Det här med trohet höll jag stenhårt på tidigare i mitt liv, jag gjorde ?allt rätt?, var 100% lojal mot mannen jag levde i många år med och skaffade barn, hus och företag ihop med. Men han struntade ju fullkomligt i det och bedrog och ljög under ett år eller mer...tänk om jag istället för att uppskatta och hålla fast vid honom hade gett efter för de frestelser som fanns, det hade förmodligen varit bättre för mig och barnen i längden. Jag hade ju kunnat hitta ngn som uppskattade mig istället.

Så jag av alla människor tycker nog att du skall utforska varför du känner som du gör faktiskt. Alla här som tycker att man skall uppskatta sin nuvarande relation, ni vet ju inte ett skit om den är värd att ha kvar?! Varför vara med en person man inte längre är kär i när det finns andra? Bara låt bli att ljuga så ser jag inget fel med att lämna det gamla, man vet som sagt inte vad man har någonsin och man känner verkligen inte sin ?livskamrat? i alla lägen. Se till att ha egna pengar och möjligheter, alltid.

Jag har varit med om precis samma sak. Det är precis det som gäller att hitta någon som uppskattar en i sinnet och i det sexuella. Det är som du säger det är ju ingen som vet vad ts har för förhållande. Kärlek eller kompis. Terapeuter som de flesta skriver om att man skall vända sig till kan inte förändra någon känsla utan bara förhållningssätt till partnern. Jag tror ibland när man läser inläggen att det finns en män i tråden som är oroliga att deras kvinnor ska ta efter ts och därför så attackerar dem ts hårt. Det enda jag vet är att om någon vill ha någon annan är det omöjligt att stoppa. Att gå till en terapeut är nog det sista man tänker på om man är nog kåt på någon annan. Sedan undrar jag om de som skriver om att gå i familjeterapi har gått dit själva eller om de bara har läst att det skulle vara det bästa att göra. Själv tror jag inte på familjeterapi då jag tror att det är om man är kär och kåt på någon annan som avgör. Finns inte det här så måste man skilja sig. Men kanske ts har en bra man men dålig sex. Kanske så vill inte ts skilja sig pga ekonomi, social status mm. Det kanske inte är så svart eller vitt som man kan tro. Bara ts vet.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (@@+) skrev 2018-04-04 01:13:58 följande:

I inlägg #86 skrev jag ett påstående, att du vet hur detta kommer att sluta.

Du svarade "det behöver inte alls bli så"

Nu, många inlägg senare måste jag ändå fråga.

Hur ser din plan ut egentligen?

Jag ska inte göra något, mina känslor var som starkast när jag skrev inlägget. Det har svalnat nu och förhoppningsvis håller det sig så, men mina känslor svänger kraftigt. Men jag har inte matat dessa fantasier och känslor som jag haft.

Jag och min man har bra sex och egentligen inget att klaga på men vårt förhållande till varandra är kanske inte det bästa och måste jobbas på.

Vet egentligen inte vad jag ville med detta men jag har fått mig en tankeställare om mg själv. Har aldrig sett mig som en person som är otrogen, älskarinna, luder eller den som skadar sin familj för att ha sex med någon annan.

Men som någon skrev, det är inte helt svart på vitt det där med att separera/skiljas...
  • Anonym (@@+)
    Anonym (L) skrev 2018-04-03 18:48:30 följande:

Äh, jag vet inte. Det här med trohet höll jag stenhårt på tidigare i mitt liv, jag gjorde ?allt rätt?, var 100% lojal mot mannen jag levde i många år med och skaffade barn, hus och företag ihop med. Men han struntade ju fullkomligt i det och bedrog och ljög under ett år eller mer...tänk om jag istället för att uppskatta och hålla fast vid honom hade gett efter för de frestelser som fanns, det hade förmodligen varit bättre för mig och barnen i längden. Jag hade ju kunnat hitta ngn som uppskattade mig istället.

Så jag av alla människor tycker nog att du skall utforska varför du känner som du gör faktiskt. Alla här som tycker att man skall uppskatta sin nuvarande relation, ni vet ju inte ett skit om den är värd att ha kvar?! Varför vara med en person man inte längre är kär i när det finns andra? Bara låt bli att ljuga så ser jag inget fel med att lämna det gamla, man vet som sagt inte vad man har någonsin och man känner verkligen inte sin ?livskamrat? i alla lägen. Se till att ha egna pengar och möjligheter, alltid.

En bitter människas tankar...
    Så du menar att bara för att du råkade vara gift med en man som svek dig ser alla förhållanden likadana ut som ditt?
    Att öppna förhållanden är det enda rätta för alla, bara för att din man svek dig?
    Att man skall ta tillvara på alla amorösa tillfällen som ges i livet...För min partner kanske kan vara otrogen mot mig någon gång.

Ditt inlägg här hamnade ju i helt fel tråd, eller hur?
    Det TS går och funderar på är ju precis det din man gjorde mot dig, och hennes man är i din sits.
    Och du ser ju hur du mår.
  • Anonym (@@+)
    Anonym (Wtf) skrev 2018-04-04 06:39:47 följande:
    Jag ska inte göra något, mina känslor var som starkast när jag skrev inlägget. Det har svalnat nu och förhoppningsvis håller det sig så, men mina känslor svänger kraftigt. Men jag har inte matat dessa fantasier och känslor som jag haft.

Jag och min man har bra sex och egentligen inget att klaga på men vårt förhållande till varandra är kanske inte det bästa och måste jobbas på.

Vet egentligen inte vad jag ville med detta men jag har fått mig en tankeställare om mg själv. Har aldrig sett mig som en person som är otrogen, älskarinna, luder eller den som skadar sin familj för att ha sex med någon annan.

Men som någon skrev, det är inte helt svart på vitt det där med att separera/skiljas...
    Låter som en skaplig plan...men gör dig själv och din familj en tjänst.
    Gör dig av med din s.k. vän. Gamla romanser som det aldrig blev något med p.g.a. att tillfället aldrig stämde, är inga riktiga vänner. Han vet att du haft känslor tidigare och det är oftast lättare att väcka dom igen än att hitta något nytt. Det jobbet vill han inte ha när han redan har en familj han vill behålla, men ändå är öppen för lite prassel vid sidan av.
    Ni har sexchattat och han har talat om att han har en "grov"... ?? Låt det stanna där.

Men...
    Håller med en annan skribent i tråden att dina inlägg är väldigt motstridiga ?
    Från "Jag skall inte göra något" till "Mina känslor svänger kraftigt" i samma inlägg?
    Varför???
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (@@+) skrev 2018-04-04 10:48:21 följande:

Låter som en skaplig plan...men gör dig själv och din familj en tjänst.

Gör dig av med din s.k. vän. Gamla romanser som det aldrig blev något med p.g.a. att tillfället aldrig stämde, är inga riktiga vänner. Han vet att du haft känslor tidigare och det är oftast lättare att väcka dom igen än att hitta något nytt. Det jobbet vill han inte ha när han redan har en familj han vill behålla, men ändå är öppen för lite prassel vid sidan av.

Ni har sexchattat och han har talat om att han har en "grov"... ?? Låt det stanna där.

Men...

Håller med en annan skribent i tråden att dina inlägg är väldigt motstridiga ?

Från "Jag skall inte göra något" till "Mina känslor svänger kraftigt" i samma inlägg?

Varför???

Jag har ingen förklaring till varför jag känner såhär och varför inläggen är motstridiga.

Som någon skrev tidigare, när det inte är bra i förhållandet hemma då känns den här andra mer lockande för stunden. Men känns mer som att det är en flykt från verkligheten och att jag strider med mig själv om mina känslor.

Men jag känner verkligen att jag älskar min familj och vill inte förlora allt.
  • Fritz08
    Anonym (Wtf) skrev 2018-04-04 11:03:48 följande:

Jag har ingen förklaring till varför jag känner såhär och varför inläggen är motstridiga.

Som någon skrev tidigare, när det inte är bra i förhållandet hemma då känns den här andra mer lockande för stunden. Men känns mer som att det är en flykt från verkligheten och att jag strider med mig själv om mina känslor.

Kanske räcker det med att du flirtar med andra män än din man. Att du på så sätt får utlopp för frustrationen?

Fungerar för mig.
  • Anonym (@@+)
    Anonym (Wtf) skrev 2018-04-04 11:03:48 följande:

Se, nu blev det motsägelsefullt igen !

Oberoende vad du skriver här tror jag faktiskt inte du kommer att kunna stå emot att vara otrogen. Du har alldeles för motstridiga känslor i dig, och yppar sig möjligheten, kommer du att falla för den förr eller senare. Du vill ha kakan men ändå ha den kvar. Rädd att lämna det invanda och tryggheten men ändå sugen att bejaka attraktionen för denna "vän".
    Det du menar med att vara rädd att förlora allt är väl egentligen att du är rädd att förlora den ekonomiska tryggheten du har tillsammans med din man, för någon kärlek till honom kan åtminstånde inte jag se.

Du har helt enkelt tröttnat på din man. Spänningen är borta, och du söker hela tiden efter fel i ert förhållande. Och detta, trots att som du skrev i ett tidigare inlägg, att du har en man som älskar dig och ger 100% till dig.

Detta är i.a.f slutsatsen jag drar eftersom du inte närmare vill gå in i vad problemen i ert förhållande är.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (@@+) skrev 2018-04-04 12:18:27 följande:

Se, nu blev det motsägelsefullt igen !

Oberoende vad du skriver här tror jag faktiskt inte du kommer att kunna stå emot att vara otrogen. Du har alldeles för motstridiga känslor i dig, och yppar sig möjligheten, kommer du att falla för den förr eller senare. Du vill ha kakan men ändå ha den kvar. Rädd att lämna det invanda och tryggheten men ändå sugen att bejaka attraktionen för denna "vän".

Det du menar med att vara rädd att förlora allt är väl egentligen att du är rädd att förlora den ekonomiska tryggheten du har tillsammans med din man, för någon kärlek till honom kan åtminstånde inte jag se.

Du har helt enkelt tröttnat på din man. Spänningen är borta, och du söker hela tiden efter fel i ert förhållande. Och detta, trots att som du skrev i ett tidigare inlägg, att du har en man som älskar dig och ger 100% till dig.

Detta är i.a.f slutsatsen jag drar eftersom du inte närmare vill gå in i vad problemen i ert förhållande är.

Du får tro vad du vill, men inget kommer att hända.

Jag kommer inte tillåta att något kommer hända och det vet den här mannen om.

Jag älskar min man och dessa känslor kommer att blekna bort.
Svar på tråden Är så sugen på en annan man men är gift