Anonym (Wtf) skrev 2018-04-04 13:04:33 följande:
Nej jag har inte sagt upp bekantskapen och vi pratar ibland men vi träffas inte. Pratade med honom senast igår och jag sa typ att den dagen vi blir singlar då kan vi göra vad vi vill.
Hoppas han respekterar det, annars får jag säga upp kontakten.
Fast där måste jag faktiskt säga emot dig, du kan inte behålla båda, du fått göra ett val och bestämma dig för vem av dem som är viktigast för dig. Hur du än vrider och vänder på det så ÄR det den andra mannen och dina känslor för honom som är problemet. Att hålla på och smaka på båda syltburkarna fast mest på den ena och bara ibland på den andra är ju helt åt helvete fel oavsett hur mycket du tycker att du uppskattar er "vänskap".
Er vänskap slutade vara vänskap i samma sekund som ni blev kåta på varandra, och han har redan visat ganska tydligt att han vill vara mer än bara vänner. Så att kalla ert förhållande för "vänskap" är inte helt sant. Din "vän" är dessutom en omoralisk skithög när han verkar skita i att du har en partner och tvekar inte en sekund i att orsaka splittring i ert förhållande för sitt eget stora nöjes skull. Tänker han öht på din man och dina barn och vad en eventuell otrohet skulle kunna orsaka dem? Nej det gör han inte eller hur? Han tänker på sig själv och skiter i vad det innebär för någon annan.
Om du ser det från din sambos sida så blir det kanske tydligare.... jag skulle absolut inte ha något emot att min sambo umgicks med en vän och då menar jag vän som i ENBART vän. Jag skulle däremot inte vara sådär jättesugen på att hon umgicks med eller hade kontakt med någon som ville knulla henne och som hon var kåt på och det tror jag faktiskt inte du skulle heller. Hade hon fortsatt träffa honom ändå hade jag bett henne packa sina väskor och umgås med sin "kompis" på heltid istället.
Vad är viktigare för dig, din "vän" eller din familj?
Du påstår att det är din familj, men i praktiken verkar din "vän" vara viktigare än din familj eftersom du envisas med att fortsätta ha kontakt med honom trotts att du VET att det är destruktivt för din familj. Menar du vad du säger eller är det bara tomma ord? Om du menar det så får du väl se till att bevisa det i handling också.