• Anonym (Wtf)

Är så sugen på en annan man men är gift

Jag är gift sedan många år och inte varit med så många killar. Jag är snygg och får ofta bekräftelse från män även kvinnor när jag är ute.

Jag har aldrig varit otrogen Eller ens tänkt tanken.

Men nu har jag fastnat för en annan man, endast sexuellt.

Han är också gift med barn och han har sagt tydligt att han vill ha mig för en natt. Jag har verkligen försökt att undvika honom men nu smyger han in i mina tankar hela tiden och jag kan inte sluta tänka på en het kväll med honom.

Jag har inte gjort något för att uppmuntra honom men det har alltid funnits något mellan oss.

Jag fanatiserar dagligen om det nu och vet inte vad jag ska göra. Vet inte vad jag vill med detta men vill inte ha några hemska kommentarer.

• Svar på tråden Är så sugen på en annan man men är gift
  • Anonym (Anne)
    Anonym (L) skrev 2018-04-05 21:27:12 följande:
    ?Länka ihop er som par?. Alltså vad är det med en del egentligen? Varför är det så oerhört viktigt att hålla ihop, nästan till varje pris efter vad det verkar. Attraktion, att ha roligt/tråkigt ihop och att verkligen gilla varandra som personer, är det inte viktigt ens? Att tycka att ens partner är det hetaste, häftigaste och mest imponerande som finns, är det inga kriterier så som det är för mig? Jag skulle aldrig nöja mig numera som jag gjorde förut, inte en chans. Då är jag mycket hellre utan och har en grym kk under tiden, som nu.
    Det finns ingen som förespråkar att man till vilket pris som helst ska greppa efter halmstrån bara man är kvar i en dålig relation/inte matchar med sin partner. 

Utan snarare att saker går sönder. Man kan välja att göra ett försök att laga dem (funkar ibland, ibland inte) eller att slänga. Jag ser här att du är en typisk slängare, men tänk så många vackra klänningar man kunnat få fortsatt god användning av om man kunnat så igen hålen. 
  • Anonym (Anne)
    Anonym (Wtf) skrev 2018-04-07 07:03:18 följande:
    Klart jag skämms, även om inget skedde rent fysiskt så ville jag genomföra det.
    Jag tycker det är BRA att du kom till denna självinsikt. Det är faktiskt starkt av dig, så även om du skäms och skuldbelägger dig - ge dig också lite cred. För många hade fallit dit och tagit den "svaga" vägen. Jobba på och vattna på din gräsmatta :) 
  • Anonym (L)
    Anonym (Fin och lojal) skrev 2018-04-06 21:21:55 följande:

Säger det samma. Ber om ursäkt för hårda ord som jag iof står för. Tycker du har en vuxen och svinskön attityd nu. Strunta i vad VV-morsorna säger här inne. Dom valde kåtheten och något år av lust före kärnfamiljen och hade säkert kul en stund.

Jobba på ert förhållande nu och hitta tillbaka. Om 10 år kommer du att skämmas för tankarna vad du en gång var på väg att offra.

Vilka ?VV-morsor?? Vi som valde familjen men där vår partner valde åt oss iomed sin otrohet? Är rätt sunt enligt mig att lämna dom åt sitt öde och istället leva ut sina lustar med bättre och snyggare människor. Eller?

Vaddå skämmas om 10 år, du har inte en susning, ingen har det. Förutom att de flesta som väl skiljer sig säger att de borde ha gjort det långt tidigare. Det kan gå åt båda hållen, man har bara ett liv och det gäller att förvalta det väl. Inte att krampaktigt hålla fast i det välbekanta bara därför att man har en föreställning om att det är ?rätt?.
  • Anonym (L)
    Anonym (Anne) skrev 2018-04-07 16:57:36 följande:

Det finns ingen som förespråkar att man till vilket pris som helst ska greppa efter halmstrån bara man är kvar i en dålig relation/inte matchar med sin partner. 

Utan snarare att saker går sönder. Man kan välja att göra ett försök att laga dem (funkar ibland, ibland inte) eller att slänga. Jag ser här att du är en typisk slängare, men tänk så många vackra klänningar man kunnat få fortsatt god användning av om man kunnat så igen hålen. 

Man kan väl säga att de åren jag lade på att sy igen hålen inte gav någon vidare bra utdelning, jag har ju erfarenhet av att ha gjort just det. Det kan ju vara därför jag är rättså skeptisk till att ha det som default, man kan ju tänka sig alternativ som vid annan problemlösning. Annat vore ju dumt. Jag har många exempel runt mig på relationslagning som varit rejält tröttsam för de paren och som i alla fallen slutade med ny otrohet. Finns inte attraktionen, respekten och viljan så vete sjutton.

Men du kanske har bättre erfarenheter av det här?
  • Anonym (Nej)
    Anonym (L) skrev 2018-04-11 21:33:53 följande:

Vilka ?VV-morsor?? Vi som valde familjen men där vår partner valde åt oss iomed sin otrohet? Är rätt sunt enligt mig att lämna dom åt sitt öde och istället leva ut sina lustar med bättre och snyggare människor. Eller?

Vaddå skämmas om 10 år, du har inte en susning, ingen har det. Förutom att de flesta som väl skiljer sig säger att de borde ha gjort det långt tidigare. Det kan gå åt båda hållen, man har bara ett liv och det gäller att förvalta det väl. Inte att krampaktigt hålla fast i det välbekanta bara därför att man har en föreställning om att det är ?rätt?.

Man kan inte falla för varje frestelse som uppstår förr eller senare i ett långt förhållande. I mitt fall var det en på jobbet, som inte på något sätt kan mäta sig med min man, varken utseende eller intelligensmässigt. Men charma mig set gjorde han. Men inte ger man efter för det, utan väljer ens egna superman.
  • Anonym (man)
    Anonym (Nej) skrev 2018-04-11 23:17:52 följande:
    Man kan inte falla för varje frestelse som uppstår förr eller senare i ett långt förhållande. I mitt fall var det en på jobbet, som inte på något sätt kan mäta sig med min man, varken utseende eller intelligensmässigt. Men charma mig set gjorde han. Men inte ger man efter för det, utan väljer ens egna superman.
    Håller med, det är inte vad man känner som avgör vem man är utan vad man gör av dem
  • Anonym (@@+)
    Anonym (L) skrev 2018-04-11 21:33:53 följande:

Men jag förstår inte din argumentation..
    Uppmanar du ts att ge efter för sina lustar när hon själv säger att hon älskar sin man och han älskar henne 100%, kan inte tänka sig att byta ut mannen, och att detta bara skulle vara ett engångsskjut??
    Ingen kärlek, ingen dröm om en framtid med skjutet, utan bara en gång. Sen tillbaka till mannen och fortsätta leva familjelivet som vanligt
    Tycker du hon skall vara otrogen för att hennes man möjligtvis kan vara otrogen i framtiden. Så cyniskt !!
  • Anonym (L)
    Anonym (Nej) skrev 2018-04-11 23:17:52 följande:

Och det fick dig inte att fundera ens det minsta lilla, att du kunde känna så för någon annan? Där skiljer vi oss åt, jag har aldrig valt någon annan än min dåvarande man men det fick mig att reflektera över den relationen. Jag fick upp ögonen för andra en hel del på slutet med den mannen, tidigare under många år så hade jag faktiskt bara honom i huvudet, ingen annan var intressant. Just det var en tankeställare för mig, den skillnaden. Men man är olika.
  • Anonym (stå emot)
    Anonym (L) skrev 2018-04-12 07:02:24 följande:

Och det fick dig inte att fundera ens det minsta lilla, att du kunde känna så för någon annan? Där skiljer vi oss åt, jag har aldrig valt någon annan än min dåvarande man men det fick mig att reflektera över den relationen. Jag fick upp ögonen för andra en hel del på slutet med den mannen, tidigare under många år så hade jag faktiskt bara honom i huvudet, ingen annan var intressant. Just det var en tankeställare för mig, den skillnaden. Men man är olika.

Bara för att man känner en dragning till någon annan innebär det inte att det är en bra idé att bryta upp sitt nuvarande förhållande och inleda något nytt. Det kan ofta röra sig om en övergående attraktion som det inte är värt att riva upp himmel och jord för.
  • Anonym (man)
    Anonym (L) skrev 2018-04-12 07:02:24 följande:

Vad finns det att fundera över? Att man kan tycka någon annan än sin partner är attraktiv? Att man kan känn lust och / eller kärlek för någon annan än sin partner? Vad är det för konstig med det? Man slutar väl inte vara människa och känna saker bara för att man blir ihop med någon? Du verkar se det som något slags kvitto på att förhållandet är misslyckat och det är dags att dra.

Jag tycker det är fullt naturligt att känna precis samma saker som innan man blev tilsammans även när man är tillsammans. Det viktiga är vad man GÖR av sina känslor.
Svar på tråden Är så sugen på en annan man men är gift