• Anonym (Wtf)

Är så sugen på en annan man men är gift

Jag är gift sedan många år och inte varit med så många killar. Jag är snygg och får ofta bekräftelse från män även kvinnor när jag är ute.

Jag har aldrig varit otrogen Eller ens tänkt tanken.

Men nu har jag fastnat för en annan man, endast sexuellt.

Han är också gift med barn och han har sagt tydligt att han vill ha mig för en natt. Jag har verkligen försökt att undvika honom men nu smyger han in i mina tankar hela tiden och jag kan inte sluta tänka på en het kväll med honom.

Jag har inte gjort något för att uppmuntra honom men det har alltid funnits något mellan oss.

Jag fanatiserar dagligen om det nu och vet inte vad jag ska göra. Vet inte vad jag vill med detta men vill inte ha några hemska kommentarer.

• Svar på tråden Är så sugen på en annan man men är gift
  • Anonym (@@+)
    Anonym (Wtf) skrev 2018-04-04 22:43:19 följande:
    Jag träffade mannen när jag var väldigt ung, vi gifte oss i 20 års åldern. Lite äldre än 30 är jag men runt där.

Ja jag vet inte vad jag sysslade med, idiotisk sak att ryckas med för att jag är förvirrad med vad jag vill. Äckligt, äckligt av mig, glad att jag vaknade upp. Tur inget hände, hade inte kunnat levs med mig själv,

Det var bra att jag skrev ett inlägg här, började tänka i andra banor.

Jag och makens kärlek är stark men det är en del runt om oss som är slitsamt och tär på oss som fan. Vill inte gå in på detaljer. Vi har även växt ifrån varandra och jag vet inte om det är tryggheten jag håller fast vid.

Pratade med honom om hur jag känner och han blev såklart ledsen. Men att det är jag som måste bestämma hur jag ska göra.
    Ja det är klart att han blev ledsen, men du skall veta att du har gjort helt rätt, i.a.f tycker jag det..Förutsatt att inget fysiskt har hänt.
    Nu återstår jobbet att länka ihop er som ett par igen. Tycker inte det skall vara omöjligt eftersom du sagt tidigare att ni älskar varandra. Nyckelordet är kommunikation, ni måste tala med varandra..vara ärliga..ställa upp för varandra.

Jag förmodar att du inte talade om hur nära du var att vara otrogen, utan bara pratade om att känslor som började svikta. Det kanske räcker med det eftersom bollen ligger helt och hållet på dig hur du vill ha det, och fysisk otrohet inte har förekommit. (enligt dig)
    Annars håller jag med (man). Allt måste fram...alla snaskiga saker. Din man måste ju också få ta ett beslut om hur han vill ha det. Om inte annat kan det hjälpa honom att gå vidare.

Men lite nyfiken är jag...Vad sa skitstöveln när du ville bryta??
  • Anonym (@@+)
    Anonym (L) skrev 2018-04-04 17:43:28 följande:
    Ja, eller hur....nej, jag får nog bestrida det påståendet, bitter är det sista jag känner mig :)

Var skrev jag det? Att alla förhållandet är som mitt var? Och öppna förhållanden, va!? :D

Du vet, det där med gråskalor, har du funderat på det någon gång i ditt liv? Nyanser är också ett rätt vettigt koncept. Vårt förhållande blev slitigt när livet blev tufft, jag tänkte att vad som än händer så har vi varandra. I det läget så borde jag ha övervägt vad som var värt vad faktiskt. Allt är inte värt att rädda, man har bara ett liv. Och att tänka på barnen innebär inte alltid att stanna. Har du upplevt en sådan situation? Om du inte har det så kanske du skall tänka till lite.

Haha, hur jag mår? Tack bra :)
    Skrev ett långt svar som försvann, men för försöka få till ett igen, även om det inte känns lika aktuellt efter TS senaste inlägg.

Tja, jag uppfattade det som bittert, jag kanske hade fel..Men läs här vad du skrev..

"jag gjorde ?allt rätt?, var 100% lojal mot mannen jag levde i många år med och skaffade barn, hus och företag ihop med. Men han struntade ju fullkomligt i det och bedrog och ljög under ett år eller mer...tänk om jag istället för att uppskatta och hålla fast vid honom hade gett efter för de frestelser som fanns, det hade förmodligen varit bättre för mig och barnen i längden. Jag hade ju kunnat hitta ngn som uppskattade mig istället."

Och tipset du gav till en kvinna som är på väg att göra precis det din man gjorde mot dig, känns ju inte helt lysande..

" Så jag av alla människor tycker nog att du skall utforska varför du känner som du gör faktiskt. Alla här som tycker att man skall uppskatta sin nuvarande relation, ni vet ju inte ett skit om den är värd att ha kvar?! Varför vara med en person man inte längre är kär i när det finns andra?"

För vad?? Nyfikenhet, och löfte om en grov kuk
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (@@+) skrev 2018-04-04 23:22:02 följande:

Ja det är klart att han blev ledsen, men du skall veta att du har gjort helt rätt, i.a.f tycker jag det..Förutsatt att inget fysiskt har hänt.

Nu återstår jobbet att länka ihop er som ett par igen. Tycker inte det skall vara omöjligt eftersom du sagt tidigare att ni älskar varandra. Nyckelordet är kommunikation, ni måste tala med varandra..vara ärliga..ställa upp för varandra.

Jag förmodar att du inte talade om hur nära du var att vara otrogen, utan bara pratade om att känslor som började svikta. Det kanske räcker med det eftersom bollen ligger helt och hållet på dig hur du vill ha det, och fysisk otrohet inte har förekommit. (enligt dig)

Annars håller jag med (man). Allt måste fram...alla snaskiga saker. Din man måste ju också få ta ett beslut om hur han vill ha det. Om inte annat kan det hjälpa honom att gå vidare.

Men lite nyfiken är jag...Vad sa skitstöveln när du ville bryta??

Nej jag har inte varit fysisk otrogen. Han ville men jag sa nej, hände en gång.

Han var väldigt kort och sa att han förstod, han avslutade med att säga ?vi hörs när vi är singlar i framtiden? ,Jag la på.

Nej jag berättade inget om den andra mannen för inget hände mer än att det var en fantasi och tankar som jag matade. Jag har lärt mig en ordentlig läxa, försökte prata med min man igen men han ville inte prata. Det känns jobbigt och jag vet inte om det var rätt att jag sa något.

Jag ska ge honom lite tid och försöka fundera på hur jag vill ha det och kanske hitta tillbaka till varandra igen.
  • Anonym (@@+)
    Anonym (Wtf) skrev 2018-04-04 23:47:51 följande:

Han var väldigt kort och sa att han förstod, han avslutade med att säga ?vi hörs när vi är singlar i framtiden? ,Jag la på.

Nej jag berättade inget om den andra mannen för inget hände mer än att det var en fantasi och tankar som jag matade. Jag har lärt mig en ordentlig läxa, försökte prata med min man igen men han ville inte prata. Det känns jobbigt och jag vet inte om det var rätt att jag sa något.

Jag ska ge honom lite tid och försöka fundera på hur jag vill ha det och kanske hitta tillbaka till varandra igen.
    Ja, det kom ju säkert som en chock för honom om han inte hade en aning om att dina känslor har förändrats. Han är nog tvungen att smälta vad du sa.

Tyvärr är det så att vi män inte är några tankeläsare, så oftast har vi ingen aning om vad som rör sig i våra kvinnors huvuden.

Samtidigt tror jag kvinnor inte har förmågan att tala om problem som hon ser som viktiga på ett sätt så att män fattar..vi bara tjingelingar i soffan och sätter på ett nytt TV-spel, eller kollar på sportnytt...Har inte fattat allvaret. "Man måste lära sig att tala med barn på barns sätt"Flört

Därför är det oftast så, att när en kvinna vill skiljas har hon funderat på det i kanske åratal, medans för mannen kommer det som en överraskning.
    Därför är det så viktigt i ett förhållande att PRATA/LYSSNA med varandra.

Men vad sa du till honom egentligen?
  • Cl4udio
    Anonym (Wtf) skrev 2018-04-04 23:47:51 följande:

du sa att den andra mannen är "grövre" än din man. hur vet du det om du inte haft något fysiskt med honom? hade ni kanske annat lättare sex? isf var det lika bra som du inbillade dig i din fantasi?
  • Anonym (Wtf)
    Cl4udio skrev 2018-04-05 00:57:54 följande:

du sa att den andra mannen är "grövre" än din man. hur vet du det om du inte haft något fysiskt med honom? hade ni kanske annat lättare sex? isf var det lika bra som du inbillade dig i din fantasi?

En jag känner har legat med honom innan.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (@@+) skrev 2018-04-05 00:19:53 följande:

Ja, det kom ju säkert som en chock för honom om han inte hade en aning om att dina känslor har förändrats. Han är nog tvungen att smälta vad du sa.

Tyvärr är det så att vi män inte är några tankeläsare, så oftast har vi ingen aning om vad som rör sig i våra kvinnors huvuden.

Samtidigt tror jag kvinnor inte har förmågan att tala om problem som hon ser som viktiga på ett sätt så att män fattar..vi bara tjingelingar i soffan och sätter på ett nytt TV-spel, eller kollar på sportnytt...Har inte fattat allvaret. "Man måste lära sig att tala med barn på barns sätt"

Därför är det oftast så, att när en kvinna vill skiljas har hon funderat på det i kanske åratal, medans för mannen kommer det som en överraskning.

Därför är det så viktigt i ett förhållande att PRATA/LYSSNA med varandra.

Men vad sa du till honom egentligen?

Att det vi höll på med inte var okej och att vi måste koncentrera oss på våra familjer och släppa varandra.

Jag kan inte gå runt och tänka på honom när jag har en man. Det är delvis mitt fel att jag hållit dörren på glänt och inte avvisat direkt. Att jag ville avsluta kontakten för hsn gjorde mig förvirrad och att det aldrig kommer att hända sålänge vi är gifta.

Jag ifrågasatte också hans agerande men han menade mest att han är inte mer än en man och det är inte hela världen. Jag sa att jag tyckte att han utnyttjade min sårbarhet till hans fördel men han bara blånekade.

Jag skrev att jag hade en klump i magen tidigare och jag berättade för maken hur jag kände. Hans reaktion och ledsamhet var/är en riktig tankeställare och ruskade om mig ordentligt. Vad fan höll jag på med? det känns som att jag gick in i en konstig trans och har precis vaknat.

Det viktigaste just nu är att läka och hitta tillbaka till varandra, jag har sårat honom men det kunde ändå ha slutat mycket värre.

Jag kommer aldrig någonsin låta detta hända igen...
  • Anonym (Fin och lojal)
    Anonym (Wtf) skrev 2018-04-05 01:33:28 följande:

Att det vi höll på med inte var okej och att vi måste koncentrera oss på våra familjer och släppa varandra.

Jag kan inte gå runt och tänka på honom när jag har en man. Det är delvis mitt fel att jag hållit dörren på glänt och inte avvisat direkt. Att jag ville avsluta kontakten för hsn gjorde mig förvirrad och att det aldrig kommer att hända sålänge vi är gifta.

Jag ifrågasatte också hans agerande men han menade mest att han är inte mer än en man och det är inte hela världen. Jag sa att jag tyckte att han utnyttjade min sårbarhet till hans fördel men han bara blånekade.

Jag skrev att jag hade en klump i magen tidigare och jag berättade för maken hur jag kände. Hans reaktion och ledsamhet var/är en riktig tankeställare och ruskade om mig ordentligt. Vad fan höll jag på med? det känns som att jag gick in i en konstig trans och har precis vaknat.

Det viktigaste just nu är att läka och hitta tillbaka till varandra, jag har sårat honom men det kunde ändå ha slutat mycket värre.

Oerhört klarsynt och rakryggat beslut. Många många borde läsa igenom ditt inlägg.

Tack vare ditt vuxna agerande kan du ha räddat ditt äktenskap.

Men attraktion är en farlig drog som får folk att göra precis galna beslut. Precis som alkohol för en alkoholist.
  • Cl4udio

bra jobbat (och beslut) ts, eloge till dig.
  • Anonym (@@+)

Får ansluta mig till hyllningskören. Bra gjort !!
    Hoppas allt löser sig för er nu..

En stilla undran bara.. Varför la du tråden under "Otrohet"
Svar på tråden Är så sugen på en annan man men är gift