• Anonym (Wtf)

Är så sugen på en annan man men är gift

Jag är gift sedan många år och inte varit med så många killar. Jag är snygg och får ofta bekräftelse från män även kvinnor när jag är ute.

Jag har aldrig varit otrogen Eller ens tänkt tanken.

Men nu har jag fastnat för en annan man, endast sexuellt.

Han är också gift med barn och han har sagt tydligt att han vill ha mig för en natt. Jag har verkligen försökt att undvika honom men nu smyger han in i mina tankar hela tiden och jag kan inte sluta tänka på en het kväll med honom.

Jag har inte gjort något för att uppmuntra honom men det har alltid funnits något mellan oss.

Jag fanatiserar dagligen om det nu och vet inte vad jag ska göra. Vet inte vad jag vill med detta men vill inte ha några hemska kommentarer.

• Svar på tråden Är så sugen på en annan man men är gift
  • Anonym (hey man)
    Anonym (man) skrev 2018-04-13 16:45:04 följande:
    Märkligt, för min erfarenhet är att de som lämnat mår oftast mycket bättre än de som är kvar och anledningen till att de uppmanar andra att inte vara kvar är för att de vet att det sällan funkar bra att stanna. Många av dem har ju själva provat att stanna och ångrat sig senare. Däremot verkar de som överväger att stanna ofta skriva trådar där de söker andras medhåll för att det är det bästa, och vill gärna enbart höra framgångssagor.
    Och varför skulle det nya förhållandet bli bättre än det gamla? Mycket lite tyder på det.

Sök inte fel på den andre för det enda du kan göra något åt är dig själv.
  • Anonym (man)
    Anonym (hey man) skrev 2018-04-13 18:37:37 följande:
    Och varför skulle det nya förhållandet bli bättre än det gamla? Mycket lite tyder på det.

För att i det nya förhållande VET du inte om din partner är falsk, i det gamla förhållandet VET du redan vad personen går för eftersom personen precis bevisat det. Med en ny person har du inte en massa gammal skit som ligger och och infekterar förhållande, du kan börja om på ett rent blad. I det gamla får du vada runt i skiten som den andre skapat. 

Man behöver inte söka fel på någon som varit otrogen personen har redan visat det alldeles själv med all önskvärd tydlighet.
  • Anonym (säkert)
    Anonym (Nej) skrev 2018-04-13 17:35:15 följande:
     nuvarande  är bästa, smartaste och snyggaste mannen jag någonsin mött
    bor du i Borsholm?
  • Anonym (L)
    Anonym (hey man) skrev 2018-04-13 18:37:37 följande:

Så du menar alltså att det valet man en gång gjort för kanske 14 år sen på något magiskt vis är det rätta för resten av ens liv? Hur kan du veta det?

Den andre kanske faktiskt har fel som inte behöver sökas upp ens. Otrogen, respektlös, egotrippad osv...varför inte ifrågasätta?
  • Anonym (L)
    Anonym (Nej) skrev 2018-04-13 17:35:15 följande:

Jag har provat att lämna en för en annan och i det tillfället var det rätt. Jag föll pladask för nuvarande och han är bästa, smartaste och snyggaste mannen jag någonsin mött, men jag har lyckats attraheras starkt av en annan, trots att han inte kan mäta sig. Skulle jag lämna nuvarande för honom skulle jag definitivt förstöra mitt liv. Så nej, allt är inte så solklart.

Vad är det som attraherar dig med den andre? Är det något ogripbart eller har den personen egenskaper som din nuvarande saknar?
  • Anonym (L)
    Anonym (hey man) skrev 2018-04-12 23:26:55 följande:

Min erfarenhet är att de som pratar om hur "rätt" de gjorde som skiljde sig, är de som är mest osäkra på om beslutet var rätt. De söker s.a.s fortfarande bekräftelse på att de gjorde rätt.

Jaså? Hur vet du att de är osäkra på sitt beslut? Jag tror verkligen inte att man driver igenom en skilsmässa som är en urjobbig upplevelse på alla plan om man inte är totalt säker på att det är rätt.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (L) skrev 2018-04-15 15:06:03 följande:

Vad är det som attraherar dig med den andre? Är det något ogripbart eller har den personen egenskaper som din nuvarande saknar?

Bor ej i Borsholm, Bornholm eller något sånt. Jag vet ej, hur han charmar mig kanske. Men inget slår blixtrarna jag kände till nuvarande. Verkligen knockad vid första ögonkastet där. Det blev jag inte med denna.. minns ej ögonblicket jag mötte honom för första gången ens.
  • Anonym (Svartellervitt)
    Anonym (Lea) skrev 2018-03-30 17:05:26 följande:

Inte alls onödig, för du som vill knulla andra kanske den känns onödig men för oss som är emot all form av otrohet även den emotionella mentala sorten är det en jävla bra poäng du. :)

Det är lätt att slå sig för bröstet och hävda att man är emot all form av otrohet så länge man blir behandlad väl i sin relation och/eller inte utsätts för frestelser utifrån. Jag trodde aldrig att jag skulle kunna vara otrogen, det fanns såklart inte på kartan när vi hade vårt ljuvliga bröllop. Men när han skrev på för ett hus han egentligen inte ville ha och sedan valde att tiga och tjura och behandla mig som skit i ett halvår, då var det plötsligt inte lika självklart att vara trogen längre. Har aldrig känt mig så sviken och övergiven, det var vidrigt. Och nej, jag tvingade honom inte att skriva på. Han berättade inte hur missnöjd han var förrän efteråt, vilket var en enorm chock. Min man blev helt förändrad, plötsligt fanns personen jag älskade inte ens kvar.
  • Anonym (Svartellervitt)

Det är även lätt att säga att man inte ska falla för frestelser innan man själv upplevt det. En blixt från klar himmel, som att mattan rycks undan under fötterna på en. Japp, det där har jag upplevt. Blev nästan provocerad vid det mötet, typ ?var fan kom du ifrån?? Nykter var jag också.

Eller också något som börjar helt korrekt, kollegialt och vänskapligt, lite roliga samtal vid fikabordet. Och en vacker dag kommer man till jobbet och inser att nä men faaan vad jag är tänd på dig. Japp, precis så har jag det.

• Anonym (man)
    Anonym (Svartellervitt) skrev 2018-04-29 01:32:41 följande:

Det är även lätt att säga att man inte ska falla för frestelser innan man själv upplevt det. En blixt från klar himmel, som att mattan rycks undan under fötterna på en. Japp, det där har jag upplevt. Blev nästan provocerad vid det mötet, typ ?var fan kom du ifrån?? Nykter var jag också.

Eller också något som börjar helt korrekt, kollegialt och vänskapligt, lite roliga samtal vid fikabordet. Och en vacker dag kommer man till jobbet och inser att nä men faaan vad jag är tänd på dig. Japp, precis så har jag det.

Det är iof ingen som sagt att det är lätt men bevisligen lyckad ju många hålla sig i skinnet oavsett hur frestade de blev. Problemet ligger inte i omständigheterna för då skulle alla välja likadant. Problemet ligger i den som gör ett val. Så att skylla sina val på att man blev frestad eller att det är svårt håller inte. Alla klarar av att göra rätt när det är lätt, det är när det blir svårt som man visar vad man går för.
  • Anonym (man)
    Anonym (Svartellervitt) skrev 2018-04-29 01:27:02 följande:

Det är lätt att slå sig för bröstet och hävda att man är emot all form av otrohet så länge man blir behandlad väl i sin relation och/eller inte utsätts för frestelser utifrån. Jag trodde aldrig att jag skulle kunna vara otrogen, det fanns såklart inte på kartan när vi hade vårt ljuvliga bröllop. Men när han skrev på för ett hus han egentligen inte ville ha och sedan valde att tiga och tjura och behandla mig som skit i ett halvår, då var det plötsligt inte lika självklart att vara trogen längre. Har aldrig känt mig så sviken och övergiven, det var vidrigt. Och nej, jag tvingade honom inte att skriva på. Han berättade inte hur missnöjd han var förrän efteråt, vilket var en enorm chock. Min man blev helt förändrad, plötsligt fanns personen jag älskade inte ens kvar.

Det handlar inte om att slå sig för bröstet, det handlar om att ta ansvar för sina handlingar. Det är alltid lätt att skylla sina egna val på förhållandet. Du hade kunnat valt att lämna utan att vara otrogen men du valde otrohet. Det kan det absolut stämma att din partner var en sån skithög men det tar inte bort ditt ansvar för dina val.
Svar på tråden Är så sugen på en annan man men är gift