• Anonym (Wtf)

Är så sugen på en annan man men är gift

Jag är gift sedan många år och inte varit med så många killar. Jag är snygg och får ofta bekräftelse från män även kvinnor när jag är ute.

Jag har aldrig varit otrogen Eller ens tänkt tanken.

Men nu har jag fastnat för en annan man, endast sexuellt.

Han är också gift med barn och han har sagt tydligt att han vill ha mig för en natt. Jag har verkligen försökt att undvika honom men nu smyger han in i mina tankar hela tiden och jag kan inte sluta tänka på en het kväll med honom.

Jag har inte gjort något för att uppmuntra honom men det har alltid funnits något mellan oss.

Jag fanatiserar dagligen om det nu och vet inte vad jag ska göra. Vet inte vad jag vill med detta men vill inte ha några hemska kommentarer.

• Svar på tråden Är så sugen på en annan man men är gift
  • Anonym (man)
    Anonym (@@+) skrev 2018-04-03 17:33:28 följande:
    Tror nog mest på det sistnämnda med påsk o.s.v.

På ett sätt tycker jag TS i denna tråden beter sig på ett vidrigare sätt. Även om hon inte varit otrogen ännu är hon jävligt sugen på att vara det. Och om tillfället skulle komma är det knappast någon tvekan om vad som skulle hända. Och detta är inte ens p.g.a kärlek till någon annan man, utan skälet är bara sexuell lust. Dessutom känns det inte som det finns någon ågren alls över att hon tänker dessa tankar utan hon konstaterar helt kallt att om det skulle hända skulle hon absolut inte tala om, eller nämna något för sin man, utan bara gå vidare som inget hänt.
    Hon vill inte ens tala om för sin partner att hon känner attraktion för en annan man i syfte att ta udden av sin attraktion som någon föreslog, utan hon kör på som vanligt.

I den andra tråden föreslogs det att hon skulle tala om för sin partner att hon varit otrogen bara för att partnern skulle få ta ett eget beslut om han ville fortsätta trots det som hänt. Inget sådant förslag skulle godtas av denna TS för hon har redan bestämt sig att hålla tyst vad som än händer och skiter fullständigt i vad mannen har för åsikter.
    Fast kan man klandra människor för att de tänker och känner saker?
    Vem har inte tänkt fel någon gång? Sen kan det ju skilja mellan hur lång man sitter och suger på karamellen och hur långt man låter det gå. Men det viktigaste tycker jag är vad man GÖR av sina känslor och tankar. Jag kan absolut förstå att det kan kännas provokativt att sitta och fundera över att vara otrogen. Tro mig, efter att ha skilt mig pga en otrohet från min dåvarande partners sida så vet jag precis hur ont en otrohet gör och hur destruktivt det kan vara för alla inblandade.

Exakt HUR TS ska hantera situationen tycker jag hon ska bolla med någon som kan sånt och är utbildad till det. Ett alternativ kan absolut vara att desarmera bomben genom att berätta allt för sin partner, då kan de kanske hjälpas åt att med att lösa problemen. Personligen kan jag hålla med om att jag hade tyckt det varit  bättre om min dåvarande partner hade berättat vad hon kände för mig så jag kunde förhållit mig till det och kanske hittat en lösning, men jag är jag och inte TS partner, och TS är TS inte mitt ex. Vi vet heller ingenting om TS man och hur han hanterar kriser så jag kan absolut förstå TS rädsla för att det ska komma fram, det ligger ju en hel del skuld och skam bakom "förbjudna" tankar. Ibland mer än vad det verkligen behöver vara. Jag hade inte klandrat min dåvarande partner för att ha fått känslor för någon annan, inget man gillar såklart men samtidigt något som händer de flesta i ett långt förhållande. Dock håller jag henne fullt ansvarig för hur hon valde att hantera sina känslor.

Men först och främst tycker jag hon ska bolla detta med en terapeut, får hon rådet att prata med sin man om sina känslor så är det väl bra, men jag tror att en terapeut är klart bättre lämpad att ge TS råd om hur hon ska hantera situationen än vad någon på FL är. 

Ang den andra tråden:
    Om TS inte varit otrogen än (annat än i tanken) hur ska hon då förväntas hålla med om berätta för sin man att hon "varit otrogen"? I så fall handlar det väl mer om att berätta för sin man att hon är sugen på någon annan?
  • Anonym (L)

Äh, jag vet inte. Det här med trohet höll jag stenhårt på tidigare i mitt liv, jag gjorde ?allt rätt?, var 100% lojal mot mannen jag levde i många år med och skaffade barn, hus och företag ihop med. Men han struntade ju fullkomligt i det och bedrog och ljög under ett år eller mer...tänk om jag istället för att uppskatta och hålla fast vid honom hade gett efter för de frestelser som fanns, det hade förmodligen varit bättre för mig och barnen i längden. Jag hade ju kunnat hitta ngn som uppskattade mig istället.

Så jag av alla människor tycker nog att du skall utforska varför du känner som du gör faktiskt. Alla här som tycker att man skall uppskatta sin nuvarande relation, ni vet ju inte ett skit om den är värd att ha kvar?! Varför vara med en person man inte längre är kär i när det finns andra? Bara låt bli att ljuga så ser jag inget fel med att lämna det gamla, man vet som sagt inte vad man har någonsin och man känner verkligen inte sin ?livskamrat? i alla lägen. Se till att ha egna pengar och möjligheter, alltid.

• Anonym (@@+)

Citat:
    "Ang den andra tråden:
    Om TS inte varit otrogen än (annat än i tanken) hur ska hon då förväntas hålla med om berätta för sin man att hon "varit otrogen"? I så fall handlar det väl mer om att berätta för sin man att hon är sugen på någon annan?"

Det var detta jag syftade på:
    "Hon vill inte ens tala om för sin partner att hon känner attraktion för en annan man i syfte att ta udden av sin attraktion som någon föreslog, utan hon kör på som vanligt."

• Anonym (@@+)
    Anonym (Wtf) skrev 2018-04-03 18:22:43 följande:
    Jag och min man har haft en del problem med kommunikationen och denna vän har varit stöttande och faktiskt kommit med bra råd. Men relationen började ändras för ett bra tag sen.
    Sure.. Om man har problem i kommunikationen med sin partner är det bara att prata om dom med en annan man...?? Då får man alltid bra svar för andra män är ju sååå mycket bättre och förstår dig så bra. Och några baktankar kan ju inte finnas av denna fantastiska man, även om han har en snygg villig kvinna som öppnar sig och talar om sina problem..(Ironi)
  • Anonym (man)
    Anonym (@@+) skrev 2018-04-03 18:53:59 följande:

Citat:
    "Ang den andra tråden:
    Om TS inte varit otrogen än (annat än i tanken) hur ska hon då förväntas hålla med om berätta för sin man att hon "varit otrogen"? I så fall handlar det väl mer om att berätta för sin man att hon är sugen på någon annan?"

Det var detta jag syftade på:
    "Hon vill inte ens tala om för sin partner att hon känner attraktion för en annan man i syfte att ta udden av sin attraktion som någon föreslog, utan hon kör på som vanligt."

Hon är förmodligen rädd för att det ska få konsekvenser. Är det något att förföra sig över? Jag hade också varit rädd för hur min partner skulle ta att jag blivit blivit kåt på någon annan. Jag kan tycka att många kvinnor är attraktiva och fundera över hur det skulle vara att ha sex med dem. Om jag kunde få en krona för alla kvinnor jag fantiserat om..... Flört  Hur många män (och kvinnor) gör inte det? Men det är inget jag någonsin kommer göra, det är fantasier inget mer. Hade det gått så lång som att det blev ett stort problem för mitt förhållande så hade jag förmodligen berättat men samtidigt kan jag förstå TS rädsla.

I TS fall är det väl kanske annorlunda iom att det kretsar kring en och samma person och att hon fått det bekräftat att han vill ha sex med henne. På det sättet har hon ju låtit fantasierna gå lite väl långt men det erkänner hon ju också. Men när det kom till kritan så sa ju hon ifrån och lät bli att låta det övergå i handling, det tycker jag är ett plus i kanten för hennes del. Om hon hade varit otrogen på riktigt så hade jag däremot hållt med dig helt och hållet.

Hur som helst så tycker jag fortfarande att HUR hon ska lösa problemet bör överlåtas till någon som kan sånt. Vi kan tycka och tänka men i slutändan är det TS som avgör, oavsett vad vi tycker om det.
  • Anonym (@@+)

Citat från TS start:
    "Jag har inte gjort något för att uppmuntra honom men det har alltid funnits något mellan oss."

Bara för att klarlägga en sak jag inte förstår.
    Är mannen du är tänd på en vän i familjen? Kanske en vän till din man?

• Anonym (Wtf)
    Anonym (@@+) skrev 2018-04-03 19:06:58 följande:

Sure.. Om man har problem i kommunikationen med sin partner är det bara att prata om dom med en annan man...?? Då får man alltid bra svar för andra män är ju sååå mycket bättre och förstår dig så bra. Och några baktankar kan ju inte finnas av denna fantastiska man, även om han har en snygg villig kvinna som öppnar sig och talar om sina problem..(Ironi)

Fast bara för att han är en man så kan han väl vara en vän? Vi har ventilerat våra problem för varandra och det har känts bra men sen ändrades något. Han har kanske alltid haft baktankar vad vet jag, villig har jag inte varit.

Fast om man har problem med kommunikationen och mannen vägrar gå på familjeterapi, hur ska man göra då om man egentligen inte vill lämna och älskar varandra i grunden.

Det är mycket runt om oss som är lite tufft, vill inte gå in på detaljer. Jag har i perioder funderat på att separera men jag vet inte.
  • Anonym (@@+)
    Anonym (man) skrev 2018-04-03 19:13:33 följande:
    Hon är förmodligen rädd för att det ska få konsekvenser. Är det något att förföra sig över? Jag hade också varit rädd för hur min partner skulle ta att jag blivit blivit kåt på någon annan. Jag kan tycka att många kvinnor är attraktiva och fundera över hur det skulle vara att ha sex med dem. Om jag kunde få en krona för alla kvinnor jag fantiserat om..... Flört  Hur många män (och kvinnor) gör inte det? Men det är inget jag någonsin kommer göra, det är fantasier inget mer. Hade det gått så lång som att det blev ett stort problem för mitt förhållande så hade jag förmodligen berättat men samtidigt kan jag förstå TS rädsla.

I TS fall är det väl kanske annorlunda iom att det kretsar kring en och samma person och att hon fått det bekräftat att han vill ha sex med henne. På det sättet har hon ju låtit fantasierna gå lite väl långt men det erkänner hon ju också. Men när det kom till kritan så sa ju hon ifrån och lät bli att låta det övergå i handling, det tycker jag är ett plus i kanten för hennes del. Om hon hade varit otrogen på riktigt så hade jag däremot hållt med dig helt och hållet.

Hur som helst så tycker jag fortfarande att HUR hon ska lösa problemet bör överlåtas till någon som kan sånt. Vi kan tycka och tänka men i slutändan är det TS som avgör, oavsett vad vi tycker om det.
    Är det äggtoddyn som lagt sig som bomull i skallen på dig.Tungan ute
    Känner inte igen tonen allsSkål
    Säkert att du inte är "jrockyracoon" ?? 
  • jrockyracoon
    Anonym (@@+) skrev 2018-04-03 16:38:32 följande:
    Har aldrig sett att du visat sådan förståelse förut för otrohet. Känner inte riktigt igen din argumentation. Du börjar låta som "jrockyracoon" i en annan tråd här på FLFlört
    Det finns bara en jrockyracoon Glad
  • Anonym (@@+)
    Anonym (Wtf) skrev 2018-04-03 19:18:59 följande:
    Fast bara för att han är en man så kan han väl vara en vän? Vi har ventilerat våra problem för varandra och det har känts bra men sen ändrades något. Han har kanske alltid haft baktankar vad vet jag, villig har jag inte varit.

Fast om man har problem med kommunikationen och mannen vägrar gå på familjeterapi, hur ska man göra då om man egentligen inte vill lämna och älskar varandra i grunden.

Det är mycket runt om oss som är lite tufft, vill inte gå in på detaljer. Jag har i perioder funderat på att separera men jag vet inte.
    Men du måste ju inse att gå till en annan man för att ventilera problemen man har i sitt förhållande inte är rätt väg att gå. Spelar ingen roll om det är en god vän. Det är som gjort för att det skall bli missförstånd om det kommer fram.
    Hur tror du din väns fru skulle ta det om det kom fram att han ventilerade deras problem med dig?
    Eller hur hade du själv reagerat om din man diskuterade era problem med en ursexig kollega på jobbet som är tänd på honom. Kanske inte så kul. 
Svar på tråden Är så sugen på en annan man men är gift