• Anonym (Wtf)

Är så sugen på en annan man men är gift

Jag är gift sedan många år och inte varit med så många killar. Jag är snygg och får ofta bekräftelse från män även kvinnor när jag är ute.

Jag har aldrig varit otrogen Eller ens tänkt tanken.

Men nu har jag fastnat för en annan man, endast sexuellt.

Han är också gift med barn och han har sagt tydligt att han vill ha mig för en natt. Jag har verkligen försökt att undvika honom men nu smyger han in i mina tankar hela tiden och jag kan inte sluta tänka på en het kväll med honom.

Jag har inte gjort något för att uppmuntra honom men det har alltid funnits något mellan oss.

Jag fanatiserar dagligen om det nu och vet inte vad jag ska göra. Vet inte vad jag vill med detta men vill inte ha några hemska kommentarer.

• Svar på tråden Är så sugen på en annan man men är gift
  • Anonym (L)
    Anonym (man) skrev 2018-04-12 08:54:34 följande:

Vad finns det att fundera över? Att man kan tycka någon annan än sin partner är attraktiv? Att man kan känn lust och / eller kärlek för någon annan än sin partner? Vad är det för konstig med det? Man slutar väl inte vara människa och känna saker bara för att man blir ihop med någon? Du verkar se det som något slags kvitto på att förhållandet är misslyckat och det är dags att dra.

Jag tycker det är fullt naturligt att känna precis samma saker som innan man blev tilsammans även när man är tillsammans. Det viktiga är vad man GÖR av sina känslor.

Fast det vi diskuterar är inte det rätt milda att tycka att någon annan är attraktiv, det har jag gjort i hela mitt liv utan rejält starka känslor av ömsesidig sexuell dragningskraft. När förhållandet med barnens pappa var bra så var snygga män som att se en vacker tavla, jag uppskattade dom men de var oviktiga.

Dags att dra är helt skilt från att betrakta relationen man har i min värld, verkligen. Blir man kär/hals över huvud fysiskt dragen till ngn så att man tänker på den personen ständigt så borde de flesta bli lite undrande över vad som händer. Så funkar jag och vänner jag diskuterar sånt med. Misslyckat förhållande...nja. Men jag tror mer på att bena ut saker än att sopa under mattan inombords.

Mina känslor går inte helt att styra vilket jag önskar gick. Man kan ju se till att inte göda dom men det är mer damage Controller, om allt var tip top så hade man ju inte kärat ner sig i andra.
  • Anonym (L)
    Anonym (stå emot) skrev 2018-04-12 08:35:59 följande:

Bara för att man känner en dragning till någon annan innebär det inte att det är en bra idé att bryta upp sitt nuvarande förhållande och inleda något nytt. Det kan ofta röra sig om en övergående attraktion som det inte är värt att riva upp himmel och jord för.

Men fundera, det kan man inte göra? Och se varför känslor dyker upp, kan det vara så att nuvarande relationen inte är i bästa skick eller att den personen inte längre är rätt? Utan man skall bara köra på som man alltid gjort för att...ja varför.
  • Anonym (man)
    Anonym (L) skrev 2018-04-12 09:11:39 följande:
    Fast det vi diskuterar är inte det rätt milda att tycka att någon annan är attraktiv, det har jag gjort i hela mitt liv utan rejält starka känslor av ömsesidig sexuell dragningskraft. När förhållandet med barnens pappa var bra så var snygga män som att se en vacker tavla, jag uppskattade dom men de var oviktiga.

Dags att dra är helt skilt från att betrakta relationen man har i min värld, verkligen. Blir man kär/hals över huvud fysiskt dragen till ngn så att man tänker på den personen ständigt så borde de flesta bli lite undrande över vad som händer. Så funkar jag och vänner jag diskuterar sånt med. Misslyckat förhållande...nja. Men jag tror mer på att bena ut saker än att sopa under mattan inombords.

Mina känslor går inte helt att styra vilket jag önskar gick. Man kan ju se till att inte göda dom men det är mer damage Controller, om allt var tip top så hade man ju inte kärat ner sig i andra.
    Givetvis behöver man tänka efter, men det betyder inte att man alltid måste komma fram till slutsatsen att det är något fel på förhållande. Känslor för någon annan oavsett om det bara handlar om kåthet eller en förälskelse kan uppstå av ren slump, det behöver inte bero på förhållandet, eller det kan bero på förhållandet men det behöver inte bero på ett problem. Alla förhållanden går upp och ner av olika anledningar. Under småbarnstiden till exempel är sexlivet sällan bra för de flesta, all fokus ligger på barnen. Blir man då kåt på någon annan så kan man kanske dra slutsatsen till att det beror på att man inte har tillräckligt med sex hemma, men betyder det per automatik att det är fel på förhållandet, "problemet" kan ju vara en naturlig fas i förhållandet.

Så "Om allt var tip top hade man aldrig kärat ner sig i andra" stämmer inte alls, man kan kära ner sig i någon annan helt utan anledning och även om det finns en anledning behöver det inte betyda att det är något fel på förhållande. Inget förhållande är tip top 24/7 år efter år.

Sen håller jag med dig om att man inte ska göda dem och det är det jag menar med "vad man GÖR av sina känslor". Om man känner sig kåt eller kär i någon annan så är det viktigt att man drar i handbromsen tidigt, innan de hinner växa sig stora, och där tror jag väldigt många gör misstaget att haka på karusellen istället för att hoppa av den på en gång. Men det behöver inte betyda att förhållandet är trasigt.

Jag tror många skäms när de får känslor för någon annan och då sätter man igång och ska försöka rättfärdiga dem för sig själv, man vill inte gärna tro att det är en själv problemet ligger hos utan ska försöka hitta yttre "anledningar" att lägga skulden på. Resultatet blir att man sätter igång och letar fel på förhållandet med lupp och granskar minsta lilla skavank och förstorar upp den ggr 100, och är det fel på förhållande lär det ju vara fel på ens partner också och så letar man fel där med och eftersom ingen människa eller förhållande är felfri så hittar man alltid massor med fel och så har man fått det bekräftat att det är inte mig som problemet beror på utan förhållandet / min partner och så känns det lite bättre för att man fått bekräftat att man har en anledning till det man känner.
  • Anonym (Bocken)

Prova, annars får du ju aldrig veta!

• Anonym (L)
    Anonym (man) skrev 2018-04-12 10:27:27 följande:

Givetvis behöver man tänka efter, men det betyder inte att man alltid måste komma fram till slutsatsen att det är något fel på förhållande. Känslor för någon annan oavsett om det bara handlar om kåthet eller en förälskelse kan uppstå av ren slump, det behöver inte bero på förhållandet, eller det kan bero på förhållandet men det behöver inte bero på ett problem. Alla förhållanden går upp och ner av olika anledningar. Under småbarnstiden till exempel är sexlivet sällan bra för de flesta, all fokus ligger på barnen. Blir man då kåt på någon annan så kan man kanske dra slutsatsen till att det beror på att man inte har tillräckligt med sex hemma, men betyder det per automatik att det är fel på förhållandet, "problemet" kan ju vara en naturlig fas i förhållandet.

Så "Om allt var tip top hade man aldrig kärat ner sig i andra" stämmer inte alls, man kan kära ner sig i någon annan helt utan anledning och även om det finns en anledning behöver det inte betyda att det är något fel på förhållande. Inget förhållande är tip top 24/7 år efter år.

Sen håller jag med dig om att man inte ska göda dem och det är det jag menar med "vad man GÖR av sina känslor". Om man känner sig kåt eller kär i någon annan så är det viktigt att man drar i handbromsen tidigt, innan de hinner växa sig stora, och där tror jag väldigt många gör misstaget att haka på karusellen istället för att hoppa av den på en gång. Men det behöver inte betyda att förhållandet är trasigt.

Jag tror många skäms när de får känslor för någon annan och då sätter man igång och ska försöka rättfärdiga dem för sig själv, man vill inte gärna tro att det är en själv problemet ligger hos utan ska försöka hitta yttre "anledningar" att lägga skulden på. Resultatet blir att man sätter igång och letar fel på förhållandet med lupp och granskar minsta lilla skavank och förstorar upp den ggr 100, och är det fel på förhållande lär det ju vara fel på ens partner också och så letar man fel där med och eftersom ingen människa eller förhållande är felfri så hittar man alltid massor med fel och så har man fått det bekräftat att det är inte mig som problemet beror på utan förhållandet / min partner och så känns det lite bättre för att man fått bekräftat att man har en anledning till det man känner.

Varför skulle utgången på reflektionen över förhållandet vara given, att det per automatik skulle vara dåligt? Det blir ju en jättedålig problemlösning liksom :)

Mmm...jag har inte blivit kär utanför mina förhållanden när det har varit bra, så funkar jag. Jag menar inte att man skall låta bli att göda känslor, man får ju ha bilden klar för sig först över hur man vill handla och sen utföra. T ex så kämpade jag med ett otroget svin till man för andra människors skull, då dök det upp en underbar man och då höll jag inte igen på känslorna jag fick. Jag kände inom mig att jag inte ville försöka mer och avslutade gamla förhållandet.

Jag tycker väl inte att man skall leta fel på andra, man är ju en enhet ihop. Det jag har svårt för är oärlighet och svek, men även strutsbeteende. Bättre då att folk har kontakt med sitt känsloliv och kan reflektera.

I ts fall så blir jag provocerad av skuldbeläggandet och hejaropen när ts blir vid sin läst. Kom igen, vi är biologiska varelser som har förmåga till starka känslor! Har man inte upplevt hur det är att ha haft högoktaniga flings(nu snackar jag utan otrohet) så förstår man eventuellt inte kraften i det. Det är inte farligt att tvivla och tänka, om man kommer fram till att man är på precis rätt plats så fine. Om man kommer fram till att så inte är fallet så är man i sin fulla rätt att forma sitt liv så länge man är ärlig och ser till att vara så schysst det går. Det finns ingen skam i mina ögon att bli jäkligt sugen på någon, det som behövs är att styra rätt.
  • Anonym (man)
    Anonym (L) skrev 2018-04-12 12:16:18 följande:
    Varför skulle utgången på reflektionen över förhållandet vara given, att det per automatik skulle vara dåligt? Det blir ju en jättedålig problemlösning liksom :)

Mmm...jag har inte blivit kär utanför mina förhållanden när det har varit bra, så funkar jag. Jag menar inte att man skall låta bli att göda känslor, man får ju ha bilden klar för sig först över hur man vill handla och sen utföra. T ex så kämpade jag med ett otroget svin till man för andra människors skull, då dök det upp en underbar man och då höll jag inte igen på känslorna jag fick. Jag kände inom mig att jag inte ville försöka mer och avslutade gamla förhållandet.

Jag tycker väl inte att man skall leta fel på andra, man är ju en enhet ihop. Det jag har svårt för är oärlighet och svek, men även strutsbeteende. Bättre då att folk har kontakt med sitt känsloliv och kan reflektera.

I ts fall så blir jag provocerad av skuldbeläggandet och hejaropen när ts blir vid sin läst. Kom igen, vi är biologiska varelser som har förmåga till starka känslor! Har man inte upplevt hur det är att ha haft högoktaniga flings(nu snackar jag utan otrohet) så förstår man eventuellt inte kraften i det. Det är inte farligt att tvivla och tänka, om man kommer fram till att man är på precis rätt plats så fine. Om man kommer fram till att så inte är fallet så är man i sin fulla rätt att forma sitt liv så länge man är ärlig och ser till att vara så schysst det går. Det finns ingen skam i mina ögon att bli jäkligt sugen på någon, det som behövs är att styra rätt.
    Ja varför skulle det vara det? Men av det du skrivit så verkar det verkar vara så du resonerar, blir man kär i någon annan så måste det vara fel någonstans.

Det finns inte en människa på den här planeten som har "bilden klar för sig" över sit undermedvetna. Känslor är irrationella och har inte alltid en rationellt förklaring, människor är heller inte helt rationella. Faktum är att det mesta vi gör gör vi på "autopilot"

Vet inte om jag skulle kalla det för en enhet, snarare ett team, man är två olika personer med skilda tankar och känslor som valt att leva tillsammans. Det är inte så att man smälter samman och delar på samma tankar och känslor bara för att man valde att leva tillsammans.

Att ha kontakt med sitt känsloliv är bra, reflektera är kanske inte lika lätt att avgöra för vi har alla en bias och våra reflektioner kommer alltid påverkas av andra faktorer, det gäller även slutsatserna reflektionerna leder till.

Ja vi är biologiska varelser och är inte alltid rationella, starka känslor behöver inte vara rationella för fem öre eller ha någon speciellt anledning. Att starka känslor är en stark kraft tror jag ingen tvivlar på. Det som ifrågasätt är om man är kapabel att analysera och komma till vettiga slutsatser när man är påverkad av starka känslor. Vi undviker ju att låta bli att låta folk som är jäviga, är känslomässig investerade eller har personliga intressen i något att få bedöma saker i andra sammanhang. Man brukar hellre låta folk som inte har någon koppling till det och kan förhålla sig objektivt till det få avgöra istället.

Håller som sagt med om att det finns ingen skam i att känna saker, det är vad man gör av sina känslor som är det viktiga
  • Anonym (hey man)
    Anonym (L) skrev 2018-04-11 21:33:53 följande:
    Vilka ?VV-morsor?? Vi som valde familjen men där vår partner valde åt oss iomed sin otrohet? Är rätt sunt enligt mig att lämna dom åt sitt öde och istället leva ut sina lustar med bättre och snyggare människor. Eller?

Vaddå skämmas om 10 år, du har inte en susning, ingen har det. Förutom att de flesta som väl skiljer sig säger att de borde ha gjort det långt tidigare. Det kan gå åt båda hållen, man har bara ett liv och det gäller att förvalta det väl. Inte att krampaktigt hålla fast i det välbekanta bara därför att man har en föreställning om att det är ?rätt?.
    Min erfarenhet är att de som pratar om hur "rätt" de gjorde som skiljde sig, är de som är mest osäkra på om beslutet var rätt. De söker s.a.s fortfarande bekräftelse på att de gjorde rätt.

• Anonym (hey man)
    Anonym (yeah right!) skrev 2018-04-05 09:22:09 följande:

Ingen annan än jag som misstänker att hon till slut testat "grovingen" och stillat sin nyfikenhet - ett tag?

Haha, tur man har en grov sak. Lär inte tappa frun av den orsaken iallafall.
  • Anonym (man)
    Anonym (hey man) skrev 2018-04-12 23:26:55 följande:
    Min erfarenhet är att de som pratar om hur "rätt" de gjorde som skiljde sig, är de som är mest osäkra på om beslutet var rätt. De söker s.a.s fortfarande bekräftelse på att de gjorde rätt.
    Märkligt, för min erfarenhet är att de som lämnat mår oftast mycket bättre än de som är kvar och anledningen till att de uppmanar andra att inte vara kvar är för att de vet att det sällan funkar bra att stanna. Många av dem har ju själva provat att stanna och ångrat sig senare. Däremot verkar de som överväger att stanna ofta skriva trådar där de söker andras medhåll för att det är det bästa, och vill gärna enbart höra framgångssagor.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (man) skrev 2018-04-13 16:45:04 följande:

Märkligt, för min erfarenhet är att de som lämnat mår oftast mycket bättre än de som är kvar och anledningen till att de uppmanar andra att inte vara kvar är för att de vet att det sällan funkar bra att stanna. Många av dem har ju själva provat att stanna och ångrat sig senare. Däremot verkar de som överväger att stanna ofta skriva trådar där de söker andras medhåll för att det är det bästa, och vill gärna enbart höra framgångssagor.

Jag har provat att lämna en för en annan och i det tillfället var det rätt. Jag föll pladask för nuvarande och han är bästa, smartaste och snyggaste mannen jag någonsin mött, men jag har lyckats attraheras starkt av en annan, trots att han inte kan mäta sig. Skulle jag lämna nuvarande för honom skulle jag definitivt förstöra mitt liv. Så nej, allt är inte så solklart.
Svar på tråden Är så sugen på en annan man men är gift