Anonym (@@+) skrev 2018-04-05 23:24:43 följande:
Men herregud, har ni fått dyslexi hela bunten som kommer med en massa efterkonstruktioner. Har ni inte läst tråden eller!!
TS har INTE berättat något om sin "vän", eller något annat som rör någon attraktion för någon annan heller för den delen !! Hon har från första början sagt att "det kommer inte att hända" att hon skulle berätta om sin attraktion.
TS har talat om för sin man att dom har PROBLEM i sitt förhållande som dom måste komma tillrätta med om dom skall kunna fortsätta som par.
Jag har aldrig haft några problem med det.
Det jag har försökt argumentera för är att hon inte skall äventyra sitt äktenskap för ett ons, av nyfikenhet på en man som hon fått höra av en väninna, har en grov....Hon själv vet att det inte kommer att bli något mer med denna man för han är också gift. Hon älskar dessutom sin man och familj, detta rör sig bara om lust.
Jösses...är det fel att reagera på det??
Det här är både enkelt och komplicerat.
Jag fattar det så att ts har berättat för sin man att de har problem för sin man. Jag gissar att ts känner att något är fel. Hon har inte berättat om grova snubben.
Till grova snubben har sagt att hon inte är intresserad. Fast hon kanske är det egentligen i fantasin i alla fall. Men jag kan ha fel här.
Jag tycker att hon inte skulle ha sagt något till grova snubben. Ts skulle ha lämnat det hän och sett tiden ann.
Du tycker att ts ska berätta alla smaskiga detaljer för sin man. Det tycker inte jag. Det är helt fel. Då går det verkligen inte bra om ts vill stanna kvar i förhållandet. Att kommunicera allt är inte alltid bra.
Jag tycker att det var fel att berätta överhuvudtaget innan man har kollat vilka konsekvenser det får.
Ts skulle ha tänkt minst tre gånger på dessa konsekvenser. Låtit det vila ett tag bortom alla experter på den här tråden.
Sedan lust ja. Ska man leva i ett förhållande med dålig eller lite lust. Ja då är man väl bara kompisar och inte ett älskande par. Man kan ju älska en partner som blivit en kompis också. Men ibland är det inte så enkelt. Folk är ibland ihop för barn pengar status osv. och inte för att de är kåta på varandra.
Men människan är skapt för att älska och att älska någon man vill ha sex med. Får man inte det hos en partner så borde man göra slut och hitta någon ny. Tyvärr. Annars kommer man att sakta tyna bort och bli bitter över livet. Att ständigt vara kåt på någon annan tror jag betyder något. Vad det betyder för ts vet jag inte.
Vad ts väljer att göra vet hon bäst själv för det är hon som vet vilka känslor och konsekvenser det finns. Vi andra på tråden vet ingenting om hennes liv. Men för mig i en ideal värld så borde ts och grova snubben bli tillsammans pga att de verkar vara så kåta på varandra. Resten ordnar sig då automatiskt. Det är vad jag tror på är bäst i det långa loppet.