Anonym (Anne) skrev 2018-03-30 18:34:15 följande:
Vill man ligga runt eller helt enkelt ha en annan så gäller det att göra slut innan. Mest för att din partner förtjänar den respekten. Eller, hade du inte önskat det av honom i alla fall?
Å andra sidan tycker jag väldigt synd om dig som är villig att agera tömhål åt en kåt gift man när du innerst inne vet att du inte är mer än det. Och ändå är du villig att ställa upp på det. På något sätt är det också ytterst förnedrande för dig, och jag är smått fascinerad över att det vore något att "längta till".
Hej
Nu blir man lite ledsen i ögat. Om nu detta forum ska vara öppen så ska det finnas möjligheter att diskutera och ventilera problem och åsikter.
På samma sätt som väldigt många i den här tråden har förklarat för den här kvinnan att de är sååå fel, och så hemskt med hennes tankar osv osv. Men det är ju inte de som är frågan. Om hon ställer en fråga och vill ha tips osv, så varför inte ge henne det, varför kritisera henne så högljudligt.
Alla vi är olika och sen då i detta hela samhälle där det är mannen som är felande i nästan allting, med allt vad MeToo heter och feminismen som har tagit en rejäl snurr om vad det egentligen handlar om. Hur kan du kommentera att hon ska agera "tömhål" för en gift man? Det är inte han som är här som vill vara otrogen, i detta sammanhang är det en KVINNA som vill vara otrogen, även om samhället ALLTID i idag målar upp att det är mannen som är svinet, mannen som är otrogen, mannen som misshandlar osv osv.
Nu är det hon som vill vara otrogen, och hon vill uppenbarligen inte ligga runt, det är förvisso bra. Och hon har ett begär, om man inte agerar på sina begär så kan det finnas en chans att man kommer tänka på det tills den dagen man dör, eller så blir man helt galen.
Alla vi är olika, det är inte upp till mig att ge moraliska piikar till en annan.
Visst kan jag också tycka att de vore hemskt mot mannen i hennes liv, eller eventuella barn och familjer. Absolut. Men om du agerar på det så medför det risker, det är hon nog fullt medveten om. Men om du känner att du har detta "behov" att ligga med en annan så kanske du ska göra det, försiktigt och väl genomtänkt. Du kanske kommer fram till att de var dumt och ditt förhållande idag blir starkare och bättre. Eller så kommer du på att du gillade det och vill ha andra män. Who knows??
Men lever man inte ut, tar inte tag i saker och ting så kommer de äta upp en.
Var inte min mening och vara hård här, men vart så irriterad på att hon ska agera "tömhål" åt en annan man som inte ens är på diskussion, utan det är hon som vill göra något som kanske inte är moraliskt rätt. Vi har ingen aning om förutsättningarna hos mannen. Med en sådan kommentar så är de så att vi agerar som att denna kvinna är ett offer eller blir utnyttjad som "tömhål". WTF. :)
Menar bara, ta hand om varandra, var respektfulla, hjälp varandra...
GLAD PÅSK ALLA