• Anonym (Wtf)

Är så sugen på en annan man men är gift

Jag är gift sedan många år och inte varit med så många killar. Jag är snygg och får ofta bekräftelse från män även kvinnor när jag är ute.

Jag har aldrig varit otrogen Eller ens tänkt tanken.

Men nu har jag fastnat för en annan man, endast sexuellt.

Han är också gift med barn och han har sagt tydligt att han vill ha mig för en natt. Jag har verkligen försökt att undvika honom men nu smyger han in i mina tankar hela tiden och jag kan inte sluta tänka på en het kväll med honom.

Jag har inte gjort något för att uppmuntra honom men det har alltid funnits något mellan oss.

Jag fanatiserar dagligen om det nu och vet inte vad jag ska göra. Vet inte vad jag vill med detta men vill inte ha några hemska kommentarer.

• Svar på tråden Är så sugen på en annan man men är gift
  • Anonym (Anne)

Jag står fast vid att det är förundrande att du vill kasta hela ditt förhållande åt skogen för att agera tomhål EN gång. :) Men det är du det. 

• Anonym (Wtf)
    Anonym (man) skrev 2018-04-03 13:04:08 följande:

Det kan ju kanske bero på att du låter som en älskarinna och resonerar som en älskarinna. Dina inlägg är ju minst sagt motsägelsefulla. I ena sekunden säger du att du inte tänker göra något, för att i nästa sekund snacka om att du bara är ute efter sex med honom. Oavsett hur mycket du försöker få andra att tro att du absolut inte kommer göra något så lyser din osäkerhet igenom och gör dina försäkringar om att du inte kommer göra nåt mindre trovärdiga.

Du skriver till exempel att "du måste tänka över varför du känner såhär". Och det är ganska typiskt för människor i din situation. Man försöker med alla medel rättfärdiga sina känslor eftersom man vet att de är "förbjudna" och skapar skuldkänslor. Samtidigt är de ljuvliga och man vill inte riktigt avstå ifrån dem helt (trotts att man säger det). Så istället för att stänga locket helt och lägga all fokus på att få bort dem på riktigt, med alla medel så göder man dem och lämnar dörren lite på glänt så man kan fortsätta njuta av dem, men det skapar ju som sagt skuldkänslor och då måste man ju rättfärdiga dem för sig själv på något sätt, och vad bättre än den ständiga syndabocken....förhållandet.... tänk va praktiskt, lägger man skulden på den så kan man ju lägga delar av skulden på sin partner och rentvå sig själv. Det är inte mig det är fel på det är förhållande...tadaaa problem solved.

Nästa steg är att börja leta fel på förhållandet OCH sin partner... allt som är bra lägger man åt sidan, allt som är fel förstorar man hundrafalt...syftet är ju inte att hitta lösningar utan att försöka rättfärdiga sina känslor och en eventuell otrohet för sig själv. Sen kan man ju skylla allt på att "jag hade det svårt i mitt förhållande" eller "min partner bekräftade inte mig"... 

Du är väldigt förvirrad och motsägelsefull tycker jag. Och jag tror att din irritation beror ganska mycket på att folk ser igenom din osäkerhet och dina självlögner. Om jag vore du skulle jag bolla detta med någon terapeut istället, att bolla det med dig själv är ju ganska meningslöst eftersom du är partisk och starkt påverkad av dina känslor. Du kommer aldrig kunna se objektivt på det.

Ja jag vet att jag behöver prata med någon om detta och ja jag är förvirrad av det jag känner.

På vilket sätt låter jag och resonerar jag som en älskarinna? Nyfiken på vad du menar och tänker
  • Anonym (man)
    Anonym (Wtf) skrev 2018-04-03 13:21:19 följande:
    Ja jag vet att jag behöver prata med någon om detta och ja jag är förvirrad av det jag känner.

På vilket sätt låter jag och resonerar jag som en älskarinna? Nyfiken på vad du menar och tänker
    Anonym (man) skrev 2018-04-03 13:04:08 följande:
    Du skriver till exempel att "du måste tänka över varför du känner såhär". Och det är ganska typiskt för människor i din situation. Man försöker med alla medel rättfärdiga sina känslor eftersom man vet att de är "förbjudna" och skapar skuldkänslor. Samtidigt är de ljuvliga och man vill inte riktigt avstå ifrån dem helt (trotts att man säger det). Så istället för att stänga locket helt och lägga all fokus på att få bort dem på riktigt, med alla medel så göder man dem och lämnar dörren lite på glänt så man kan fortsätta njuta av dem, men det skapar ju som sagt skuldkänslor och då måste man ju rättfärdiga dem för sig själv på något sätt, och vad bättre än den ständiga syndabocken....förhållandet.... tänk va praktiskt, lägger man skulden på den så kan man ju lägga delar av skulden på sin partner och rentvå sig själv. Det är inte mig det är fel på det är förhållande...tadaaa problem solved.

Nästa steg är att börja leta fel på förhållandet OCH sin partner... allt som är bra lägger man åt sidan, allt som är fel förstorar man hundrafalt...syftet är ju inte att hitta lösningar utan att försöka rättfärdiga sina känslor och en eventuell otrohet för sig själv. Sen kan man ju skylla allt på att "jag hade det svårt i mitt förhållande" eller "min partner bekräftade inte mig"... 

En stor del i att vara älskarinna består av att försöka blunda för verkligheten och ljuga för sig själv. Innerst inne vet man att det man gör är destruktivt för sig själv och/eller någon annan men man hitta bra förklaringar och sätt att intala sig själv att det är värt det.

Du är inte en älskarinna än, men ditt sätt att tänka påminner en hel del om det, du vrider och vänder (omedvetet?) på allt så allt så att det ska passa ihop med det du känner för den andre mannen. Du försöker övertyga dig själv helt enkelt. Delar av dig (den förnuftiga delen) säger nej, den andra delen av dig (begäret och belöningscentrum) säger ja.... inte undra på att det blir förvirrat och jobbigt. Det pågår ett krig i ditt huvud och det är oklart vem som kommer vinna. 

Jag tycker som sagt du borde ta kontakt med en terapeut, någon som har erfarenhet och utbildning på såna saker som kan se på det objektivt. Helst innan du börjar analysera sönder ditt förhållande och din partner. För som sagt, analyserna kommer inte bli så bra när man är så förvirrad och påverkad av starka känslor som du är just nu. När känslorna blåst över kommer du undra hur fan du tänkte egentligen och då kan det ju vara bra om man inte gjort allt för mycket skada hemma som man sen ångrar. 

Sen kan det faktiskt finnas problem i ert förhållande som kan påverka såna här saker men det blir svårt för dig att förhålla dig objektivt till det när du är så påverkad. Därför det är bra att bolla det med någon professionell. Du har ju redan tagit ett steg i den riktningen med denna tråd, men otrohet är ett känsligt ämne och såna här trådar tenderar att bli väldigt polariserade.

Om du tänker såhär... är inte ert förhållande värt några samtal med en terapeut som du kan bolla allt med?
  • Anonym (@@+)
    Anonym (Wtf) skrev 2018-04-03 13:21:19 följande:

Nä, jag tycker inte du resonerar som en älskarinna, mera som "Anne" beskriver det.. ett tömhål med benefit för dig själv. Du är ju inte ute efter något annat än ett simpelt knull enligt vad du själv beskriver.

Det jag är fascinerad över är hur en del människor är villiga att riskera allt de byggt upp, under många års tid, bara för en fix ide..en attraktion.
    Utan att vara elak skulle det vara intressant att få vara med och se när du genomför dina fantasier, och sedan se när allt ni byggt upp rasar omkring dig, om mannen får reda på det. Och den risken finns alltid.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (man) skrev 2018-04-03 13:44:32 följande:

En stor del i att vara älskarinna består av att försöka blunda för verkligheten och ljuga för sig själv. Innerst inne vet man att det man gör är destruktivt för sig själv och/eller någon annan men man hitta bra förklaringar och sätt att intala sig själv att det är värt det.

Du är inte en älskarinna än, men ditt sätt att tänka påminner en hel del om det, du vrider och vänder (omedvetet?) på allt så allt så att det ska passa ihop med det du känner för den andre mannen. Du försöker övertyga dig själv helt enkelt. Delar av dig (den förnuftiga delen) säger nej, den andra delen av dig (begäret och belöningscentrum) säger ja.... inte undra på att det blir förvirrat och jobbigt. Det pågår ett krig i ditt huvud och det är oklart vem som kommer vinna. 

Jag tycker som sagt du borde ta kontakt med en terapeut, någon som har erfarenhet och utbildning på såna saker som kan se på det objektivt. Helst innan du börjar analysera sönder ditt förhållande och din partner. För som sagt, analyserna kommer inte bli så bra när man är så förvirrad och påverkad av starka känslor som du är just nu. När känslorna blåst över kommer du undra hur fan du tänkte egentligen och då kan det ju vara bra om man inte gjort allt för mycket skada hemma som man sen ångrar. 

Sen kan det faktiskt finnas problem i ert förhållande som kan påverka såna här saker men det blir svårt för dig att förhålla dig objektivt till det när du är så påverkad. Därför det är bra att bolla det med någon professionell. Du har ju redan tagit ett steg i den riktningen med denna tråd, men otrohet är ett känsligt ämne och såna här trådar tenderar att bli väldigt polariserade.

Om du tänker såhär... är inte ert förhållande värt några samtal med en terapeut som du kan bolla allt med?

ja du beskriver mina känslor väldigt bra, men vet inte om jag håller med om älskarinna biten.
  • Anonym (man)
    Anonym (@@+) skrev 2018-04-03 14:06:31 följande:
    Nä, jag tycker inte du resonerar som en älskarinna, mera som "Anne" beskriver det.. ett tömhål med benefit för dig själv. Du är ju inte ute efter något annat än ett simpelt knull enligt vad du själv beskriver.

Det jag är fascinerad över är hur en del människor är villiga att riskera allt de byggt upp, under många års tid, bara för en fix ide..en attraktion.
    Utan att vara elak skulle det vara intressant att få vara med och se när du genomför dina fantasier, och sedan se när allt ni byggt upp rasar omkring dig, om mannen får reda på det. Och den risken finns alltid.
    Jag tycker det finns en hel del likheter mellan ett rus (alkohol, droger, etc) och förälskelser. I båda fallen slås konsekvenstänket och rationellt tänkande ut och folk blir lite korkade helt enkelt. Och precis som det är svårt att tala reson med någon som är full så är det svårt att resonera med en peson som är förälskad eftersom personen inte tänker klart. Och precis som en full person kan göra de mest idiotiska sakerna som man sen ångrar så kan även  en förälskad person göra idiotiska saker som man sen ångrar när "berusningen" gått över.

Det bästa är väl egentligen att inte göra ett skit och vänta ut "berusningen". Först när den gått över kan man kanske resonera rationellt med personen. Typ gå hem och lägga dig innan du gör bort sig helt på festen. Problemet är bara att få personen att fatta det när hen funderar på att ställa sig på bordet och moona för chefen på personalfesten Flört

Det jobbiga med förälskelser är att de sitter i betydligt längre än en fylla.
  • Valentina01
    Anonym (Wtf) skrev 2018-04-03 14:28:12 följande:
    ja du beskriver mina känslor väldigt bra, men vet inte om jag håller med om älskarinna biten.
    Det finns inga älskarinnor som tycker att de är som "andra älskarinnor." 

För just de själva som kvinnor och deras förhållande till den gifta mannen är speciellt vet du ;). Det är aaaaabsolut aldrig den där klassiska situationen. 
  • Anonym (46)
    Anonym (Wtf) skrev 2018-04-03 12:26:28 följande:

Jag är som sagt endast ute efter ett sexuellt äventyr och det är kanske jag som skulle utnyttja honom för att få det jag var ute efter.

Ni är är väldigt stereotypa tycker jag.

Du är väldigt stereotyp, tycker jag.

Jag vill bara ha ett litet sexuellt äventyr, lite sex, inget mer. Min make kommer inte få veta etc. Så har många tänkt före dig, och för väldigt många har det blivit stora konsekvenser. Värst för de bedragna och barnen, men även konsekvenser för de som bara var ute efter ett sexuellt äventyr.

Vill du flytta till en liten lägenhet i halvtaskigt område? Vill du träffa barnen bara varannan vecka? Vill du krossa din man får många år, kanske hela livet? Vill du förstöra för dina barn?

Om du kan svara ja på alla frågorna så kan du gå vidare. Tvekar du på någon så bör du skärpa dig och behandla make och barn med respekt - och även dig själv!
  • Anonym (@@+)
    Anonym (man) skrev 2018-04-03 14:35:29 följande:
    Jag tycker det finns en hel del likheter mellan ett rus (alkohol, droger, etc) och förälskelser. I båda fallen slås konsekvenstänket och rationellt tänkande ut och folk blir lite korkade helt enkelt. Och precis som det är svårt att tala reson med någon som är full så är det svårt att resonera med en peson som är förälskad eftersom personen inte tänker klart. Och precis som en full person kan göra de mest idiotiska sakerna som man sen ångrar så kan även  en förälskad person göra idiotiska saker som man sen ångrar när "berusningen" gått över.

Det bästa är väl egentligen att inte göra ett skit och vänta ut "berusningen". Först när den gått över kan man kanske resonera rationellt med personen. Typ gå hem och lägga dig innan du gör bort sig helt på festen. Problemet är bara att få personen att fatta det när hen funderar på att ställa sig på bordet och moona för chefen på personalfesten Flört

Det jobbiga med förälskelser är att de sitter i betydligt längre än en fylla.
    Men var har du läst att TS är förälskad? Hon vill ju bara ha ett stick i råttan...
    en gång, för att stilla sin nyfikenhet.
    Detta är inget snack om förälskelsens rosa skimmer eller ett ons i fyllan och villan.
    Hon vill heller inte vara älskarinna..Ett stick räcker.
    Det hon är rädd för är hur hon skall må efteråt.
  • Anonym (man)
    Anonym (Wtf) skrev 2018-04-03 14:28:12 följande:
    Spelar det någon roll vad man kallar det? Älskarinna eller förälskad, yadayadayada eller blablabla?

Poängen är att det du upplever är destruktivt för både dig och ert förhållande och behöver hanteras på något lämpligt sätt. 

Att försöka hantera det på egen hand fungerar nog inte så bra när man inte tänker klart. Du behöver alltså hjälp utifrån, någon som är opartisk och objektiv som har erfarenhet och kunskap och kan ge dig bra råd eller verktyg för att hantera situationen. Helst INNAN du börjar pilla sönder ert förhållande.

Med tanke på vad som står på spel (ert förhållande och era barns trygghet) så kan iaf jag tycka att det är värt några samtal med någon professionell. Tycker inte du det?
Svar på tråden Är så sugen på en annan man men är gift