Anonym (Wtf) skrev 2018-03-31 20:49:30 följande:
[quote=78597534][quote-nick]jrockyracoon skrev 2018-03-31 19:41:41 följande:[/quote-nick]Tycker du det är bättre att vänta med att berätta tills det har hänt? Då är det liksom riktigt illa, och då river du upp känslor vill jag lova.
Om du berättar att du känner attraktion till en person, men att inget har hänt, får ni en bra grund att fortsätta bygga er relation. Ni kan fortsätta att ställa er frågor, varför det har blivit såhär, vad kan ni göra tillsammans för att förbättra relationen, etc.
Efter en otrohet är det så mycket svårare att reparera. Fast du kanske räknar med att inte bli upptäckt?[/quote
Jag vet inte vad jag ska svara, men tänker inte berätta något. Skulle det hända, vilket jag inte tror kommer hända så kommer jag heller då inte berätta något. Ja jag vill inte bli upptäckt. Men jag har mycket att fundera över, sexet är egentligen bra men mycket i vårt förhållande är inte bra även om jag vet att han avgudar mig och ställer upp till 100%. Vilket jag gör för honon med men har ryckts med me spänningen.
Lösningen är egentligen inte att ligga med någon annan så därför måste jag avsluta kontakten, även om jag har försök förut.
Jag tror att du tänker rätt, när du funderar på att avsluta kontakten och börja lösa problemen i din nuvarande relation.
Om du skulle vara otrogen skulle du skapa fler problem än vad du löser. Även om din partner inte kom på dig, skulle du säkert märka att otroheten skapade ännu större avstånd mellan er. Jag tror att du skulle ångra dig.
Ja, du behöver bestämma dig. Om du bestämmer dig för att bryta är mitt råd att rikta ditt fokus på din relation och inte utåt mot den andre mannen. Tillåt dig inte längre att drömma om andra, "döda" alla tankar om en möjlig framtid med någon annan än din man.
Berätta för din partner om de saker du är missnöjd med i relationen, och berätta hur du vill att relationen ska vara istället. Se om ni tillsammans kan jobba er fram till en mer givande relation.
Klarar ni därefter inte att tillsammans vrida förhållandet i rätt riktning, kanske det är läge att gå skilda vägar.