Attraktiv skrev 2018-03-31 06:44:45 följande:
Man kan undra om du är säljare eftersom du skriver på ett sätt som gör att det inte längre känns spännande att träffa någon annan. :) Ordet -tömhål- låter inte så sexigt...
Det enda jag reagerar på är att killen framställs som den okänslige som bara tömmer i ett hål och går därifrån. Kvar ligger den förnedrade kvinnan...
Det är troligtvis lika ångestladdat för en kille att tömma i ett annat hål än i sin egen fru.
Rent moraliskt och objektivt ska man inte vara otrogen. Å andra sidan är det inte heller bra att lusten för en annan gnager i huvudet under lång tid. Tiden läker alla sår och på lång sikt är det kanske t.o.m. bra att ha lekt av sig lite, få man kan man rikta fokus på annat. Risken är dock att man inte kan låta bli att träffas igen och igen och om det inte har varit ett problem tidigare så lär det bli ett då.
Tja, är en förhandlare av större kontrakt. Vad spännande för min del att du kunde se det genom mitt inlägg. :)
För att kommentera det understryka - jag håller med. Det ÄR troligtvis minst lika ångestladdat för denna man. Därmed gör det hela situationen ännu mer patetiskt.
Att vara otrogen är inte "sexigt". Agera tömhål åt gift man är ju mer av sanningen än att det handlar om en Romeo/Julia berättelse. Däremot är jag också medveten om att ts såsom majoriteten av de som agerar älskare/älskarinnor gör det för att de tror att de är speciella. Man får som de flesta klagar på "lite uppmärksamhet på eget håll," också lyckas en annan få en att tro att man är speciell och vips är man redo att "förgöra" både sitt egna liv och sin partners/familj för att få känslan av att vara speciell.
Faktum är (och detta är ju jag grym på som faktiskt är förhandlare och ska manipulera folk att signera avtal till mitt företags fördel) - att ALLA människor anser sig speciella. ALLA lever i sina egna bubblor och därför specifikt anser jag det extremt patetiskt att gå och längta efter att så som jag uttryckte det "agera tömhål", åt en gift man. Bevisligen så är han ju inte ute efter mer, och dessutom är statistiken emot.
Men, tyvärr hör det till att man gärna vill tro att man är det speciella undantaget. Den som är "dum" alla fall för det är ju typiskt "älskarinne"-tänk. För man är oftast inte mer än ett objekt men man vill gärna romantisera det. Just för att det är ytterst förnedrande att erkänna hur situationen nog egentligen ser ut. Framför allt är det nog pinsamt att berätta att man satt hela sin familj liv i grunden och sårad sin partner/förstört en långvarig relation pga att man inte kunde låta bli att (åter igen) agera tomhål.
Dock uttrycker sig de flesta älskarinnor inte så. För de tror och tänker som sagt, så gott om sig själva, och tänker att alla bara bugar för deras passage. Jag är som sagt förhandlare, ser dagligen detta beteende fast i affärsform bland människor (hur man tycker man är så speciell) och mitt jobb är att använda detta. Här försöker jag mest göra det klart och tydligt, förhoppningsvis få ts att tänka till lite. Hon gör ju som sagt som hon så behagar. Men det kan vara värt att tänka över konsekvenserna som händer efteråt och om hon anser att det verkligen är värt det.